شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سامانه بارشی جدید در راه است

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 679322
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از هفته آینده گفت: بارش گسترده باران موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.
سامانه بارشی جدید در راه است
به گزارش جهان نيوز، محمد خسروی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی وضع هوای استان شاهد بارندگی در پاره‌ای از نقاط هستیم که در نواحی سردسیری بارندگی‌ها به صورت برف دیده خواهد شد.

وی افزود: بارندگی به ویژه در نواحی شمال و غرب و استان از نمود بیشتری برخوردار است و این وضعیت باعث آب گرفتگی معابر عمومی، روان آب‌ها و سیلاب‌های محلی در پاره‌ای از نقاط به ویژه در نواحی یاد شده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیان داشت: از صبح روز جمعه هوا مقداری است اما در پاره‌ای از نقاط همراه با مه صبحگاهی خواهد بود اگرچه ظهر هوای زیبا و بهاری در استان خواهیم داشت اما از اواخر وقت فردا با پوشش ابر احتمال رگبارهای موقت برای پاره‌ای از نقاط نور انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر روز شنبه تا سه شنبه آینده سامانه فعال با قابلیت برش شدید و گسترده جواب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی سنگین در پاره‌ای از نقاط همراه با وزش باد شدید، رعد و برق و رگبار تگرگ در سطح استان می‌شود.

خسروی ادامه داد: بارش‌ها علاوه بر آب گرفتگی معابر و روان آب‌ها در کل استان باعثز در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی به شدت بارش‌ها را از صبح روز یکشنبه تا صبح روز دوشنبه اعلام کرد و بیان داشت: بارش علاوه بر ارتفاعات در پاره‌ای از نواحی غربی به شکل برف هم دیده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: به همه مسئولین دستگاه‌های اجرای توصیه می‌کنیم تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی و اسکان مسافران نوروزی را داشته باشند و نسبت به پاکسازی کانال‌ها، آب گذرها و راههای خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها اقدام کنند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

خسروی گفت: رانندگان نیز احتیاط لازم را داشته باشند ضمن اینکه از قرار گرفتن در فضاهای باز و مکان‌های مستعد صاعقه هم خودداری کنند.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *