شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۴

ماجرای پاکبانان برازجان/ زود قضاوت نکنیم!

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 678449
حساسیت مردم نسبت به برخوردهای ناروا از سوی مسئولان امری ستودنی است؛ ولی مسلما در این میان باید بین کسانی که روحیه ی اشرافی گری و بی اعتنایی نسبت به محرومان دارند با آن ها که ناخواسته با چنین مسائلی روبرو می شوند فرق گذاشته شود.
به گزارش جهان نيوز، دکتر نصرالله شفیعی از فعالان سیاسی و رسانه ای بوشهر در شبکه های اجتماعی نوشت:

به دنبال انتشار عکسی از مراسم تجلیل پاکبانان و کارمندان شهرداری برازجان از شهردار این شهر، موجی از اعتراض، نفرت و خشم نسبت به جایگاه نشستن پاکبانان در مراسم، در فضای مجازی منتشر گردید.

شهردار برازجان جناب آقای محمدی نیز با انتشار متنی از این اتفاق به وجود آمده عذرخواهی کردند و نوشتند: «با توجه  به اینکه در مراسم غافلگیر کننده امروز، بنده یک مهمان بودم، بابت اتفاق ناخواسته ی پیش آمده، از همه ی عزیزان عذرخواهی می کنم...»

در همین رابطه چند نکته قابل اشاره است:

1. مسلما نحوه ی نشستن کارگران و پاکبانان هرچند به انتخاب خودشان هم بوده، قابل قبول نیست؛ و اگر شهردار هنگام حضور در مجلس و مشاهده این صحنه دستور تغییر نشستن افراد را می داد بهتر می بود. 

2. توضیحات شهردار برازجان پاسخی قابل قبول و اتمام حجت برای همه ی کسانی است که سوء نیت و غرض و مرضی ندارند.

3. سوابق شهردار در طول مدت تصدی مسئولیتش به اعتراف مردم، نشان می دهد که یکی از موفق ترین کارآمدترین و کم حاشیه ترین شهردارهای برازجان بوده است. انضباط مالی و جلوگیری از ریخت وپاش گسترش خدمات در تمام مناطق شهر  و رعایت حقوق کارکنان شهرداری یکی از ویژگی های عملکرد شهردار است.

4. حساسیت مردم نسبت به برخوردهای ناروا از سوی مسئولان امری ستودنی است؛ ولی مسلما در این میان باید بین کسانی که روحیه ی اشرافی گری و بی اعتنایی نسبت به محرومان دارند با آن ها که ناخواسته با چنین مسائلی روبرو می شوند فرق گذاشته شود.

5. بدون تردید یکی از بهترین اقدامات شورای شهر برازجان انتصاب چنین شهردار متعهد و کارآمد است. همان طور که در انتصاب شهردار نقش آفرین بودند در تداوم حمایت از شهردار نیز باید نقش آفرین باشند.

6. بهترین قاضی در باره ی عملکرد شهردار برازجان، مردم این شهر هستند؛ که همه ی شواهد از رضایت عمومی مردم از عملکرد شهرداری در این دوره دارد.

7. همه ی انچه که گفته شد به معنای مطلق گرایی رفتار مسئولان و نادیده گرفتن نقطه ضعف ها نیست. آنچه مهم است مجموع و معدل عملکرد یک مسئول است که باید گفت شهردار برازجان کارنامه ی قابل قبولی دارد.

8. نگارنده از بیان مطالب فوق هیچ انگیزه ای جز دفاع از یک خدمتگزار مردم و در نتیجه دفاع از حقوق مردمی که از این خدمات منتفع می شوند ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.احسنت.واقعا شهردار برازجان قصدی بدی نداشته و بعضی ها فقط دارن شلوغش می کنن و دنبال اهداف دیگری هستن و دلشون برای پاکبانان نسوخته.
مرحبا به آقای شفعی که حق مطلب ادعا کردید.
Iran, Islamic Republic of
دادش علي غيب گو شديد چطور ذهن شهردار رو خوانديد
Romania
حسن نیت و تعبیر مثبت شما ستودنی است و انشاالله که شهردار بدون وابستگی به قبیله سیاسی و بدلیل سابقه کافی و توانایی به این مقام رسیده ولی این نکته سرجایش حل نشده میماند که اعضای نامحترم شورای شهر برازجان بخصوص آن روحانی نما چگونه متوجه بی اخلاقی جاری در مجلس نشدند؟ اگر پاکبانهامهمان بودند که صاحبخانه باید جایش را به ایشان میداد. اگر مجلس تجلیل و سپاس بود که باید اعضای شورا می ایستادند و ایشان را یک به یک صدا می کردند و دست میدادند و غیره. بیماری خود برتر پنداری در همه سطوح رسوخ کرده.
Iran, Islamic Republic of
اگر به صورت مسجدی روبروی تریبون مینشستند خیلی بهتر بود و اشکالی هم نداشت و غفلت‌ مسئولین مخصوصا اگر عذرخواهی کنند خیلی نگران کننده نیست ولی آنچه تأسف انسان را برمی انگیزد بی مبالاتی و پاسخگو نبودن مسئولین است و گاهی توجیه خطاها که زیاد شده است متاسفانه.