جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

۳ هدف راهبردی که با شلیک ۲ موشک به تل آویو محقق شد

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 678243
یک رسانه عرب زبان با اشاره به شلیک دو موشک از غزه به تل آویو به سه هدفی که این حمله موشکی محقق ساخت، پرداخته است.
۳ هدفی که با شلیک ۲ موشک به تل آویو محقق شد
به گزارش جهان نيوز، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به حملات موشکی به تل آویو و متعاقب آن حملات ددمنشانه هوایی رژیم صهیونیستی به غزه آورده است: برای ما دشوار است که روایت اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده به تل آویو اشتباهی بوده را بپذیریم. چرا این اشتباه باید الان رخ دهد؟

این رسانه می‌نویسد: شلیک این موشک‌ها خواه اشتباهی یا عمدی بوده باشد، اهدافی را محقق کرد و پیام بسیار مهمی را به اسرائیلی‌ها و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارسال کرد که عبارتند از؛

اول، شکست گنبد آهنین در مقابله با دو موشک شلیک شده و موفقیت آنها در رسیدن به تل آویو. اسرائیل اذعان کرده است که این موشک‌ها در اراضی بایر فرود آمده و تلفات انسانی و خساراتی نداشته است و مفهومش این است که سامانه بازدارنده اسرائیل در حال از بین رفتن است.

دوم، به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو و گشوده شدن پناهگاه‌ها و ایجاد حالت رعب و وحشت برای اولین بار از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه

سوم، درست است که جنگنده‌های اسرائیلی حملاتی به غزه به عنوان اقدام تلافی جویانه انجام دادند و ۱۰۰ هدف را زدند اما همه این مراکز خالی بودند و فقط چهار زخمی برجای گذاشت و مفهومش این است که نتانیاهو از بحرانی‌تر شدن اوضاع هراس دارد و نگران است که موشک‌های دقیق‌تر شلیک شود.

رأی الیوم در ادامه نوشت: نتانیاهو به خوبی می‌داند که هر حمله گسترده ضد غزه با واکنش زلزله وار روبرو خواهد شد به ویژه که انتخابات این رژیم در نهم ماه آینده میلادی در راه است و رقبای سرسختی را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کمک آمریکا برای توسعه سامانه‌های موشکی اسرائیل
منابع عبری‌زبان از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای توسعه سامانه‌های پدافند موشکی ارتش اسرائیل خبر دادند.
Iran, Islamic Republic of
حدود ۳۰ میلیون آمریکایی غذای کافی ندارند
طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا که در روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، حدود ۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
یادداشت اعتراض سفرای 16 کشور اروپایی به اسرائیل
سفرای 16 کشور اروپایی با ارائه یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند، شهرک‌سازی در منطقه حساس «E1»، راهکار «دو دولتی» را کنار می‌زند.
Iran, Islamic Republic of
تلویزیون اسرائیل: زندگی ما به وضعیت فلاکت باری رسیده است
منابع رسانه رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند بحران معیشتی و اقتصادی در این رژیم بسیار شدت گرفته و کار را به اعتراضات تند و خودکشی‌های متعدد کشانده است.
Iran, Islamic Republic of
هشدار وزیر صهیونیست نسبت به جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به خشونت انجام شده در تظاهرات اعتراض آمیز در تل‌آویو نسبت به شکاف‌های داخلی در این رژیم...