کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳ هدفی که با شلیک ۲ موشک به تل آویو محقق شد

25 اسفند 1397 ساعت 23:33

یک رسانه عرب زبان با اشاره به شلیک دو موشک از غزه به تل آویو به سه هدفی که این حمله موشکی محقق ساخت، پرداخته است.


به گزارش جهان نیوز، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به حملات موشکی به تل آویو و متعاقب آن حملات ددمنشانه هوایی رژیم صهیونیستی به غزه آورده است: برای ما دشوار است که روایت اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده به تل آویو اشتباهی بوده را بپذیریم. چرا این اشتباه باید الان رخ دهد؟

این رسانه می‌نویسد: شلیک این موشک‌ها خواه اشتباهی یا عمدی بوده باشد، اهدافی را محقق کرد و پیام بسیار مهمی را به اسرائیلی‌ها و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارسال کرد که عبارتند از؛

اول، شکست گنبد آهنین در مقابله با دو موشک شلیک شده و موفقیت آنها در رسیدن به تل آویو. اسرائیل اذعان کرده است که این موشک‌ها در اراضی بایر فرود آمده و تلفات انسانی و خساراتی نداشته است و مفهومش این است که سامانه بازدارنده اسرائیل در حال از بین رفتن است.

دوم، به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو و گشوده شدن پناهگاه‌ها و ایجاد حالت رعب و وحشت برای اولین بار از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه

سوم، درست است که جنگنده‌های اسرائیلی حملاتی به غزه به عنوان اقدام تلافی جویانه انجام دادند و ۱۰۰ هدف را زدند اما همه این مراکز خالی بودند و فقط چهار زخمی برجای گذاشت و مفهومش این است که نتانیاهو از بحرانی‌تر شدن اوضاع هراس دارد و نگران است که موشک‌های دقیق‌تر شلیک شود.

رأی الیوم در ادامه نوشت: نتانیاهو به خوبی می‌داند که هر حمله گسترده ضد غزه با واکنش زلزله وار روبرو خواهد شد به ویژه که انتخابات این رژیم در نهم ماه آینده میلادی در راه است و رقبای سرسختی را دارد.


کد مطلب: 678243

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678243/۳-هدفی-شلیک-۲-موشک-تل-آویو-محقق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com