پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲

افزایش قربانیان حمله ائتلاف سعودی به حجه یمن

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 677343
آمار حمله ائتلاف سعودی به استان حجه یمن رو به افزایش است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور تا کنون 23 زن و کودک در این جنایت کشته شده‌‌اند.
افزایش قربانیان حمله ائتلاف سعودی به حجه یمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی، صبح دیروز (یکشنبه) پانزده بار به مناطق مختلف شهر «کشر» در استان «حجه» در شمال غرب یمن حمله کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن امروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» اعلام کرد، تا کنون ۲۳ نفر – چهارده کودک و نُه زن- در این حملات کشته شده‌اند و حال برخی مجروحان وخیم است.

وی افزود، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری هیچ موضعی درباره جنایت کشر از خود نشان نداده‌‌اند. وی از سازمان‌های مربوطه خواست به وظایف انسانی خود در قبال تجهیز بیمارستان‌های صحرایی برای کم کردن از میزان خسارت‌های انسانی میان غیرنظامیان عمل کنند و در ادامه از اینکه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نقش انسانی خود در قبال قربانیان را ایفا نکرده،‌ ابراز تأسف کرد.

ائتلاف سعودی در جمعه گذشته نیز با حمله به شهر کشر دوازده عضو یک خانواده یمنی را کُشت یا زخمی کرد. جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۰۰ غیرنظامی در سال ۲۰۱۸  در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند. 

به نوشته وبگاه شبکه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین نقض حقوق بشر در جهان؛
همکاری مدعیان حقوق بشر در کشتار مردم یمن!
کودک کشی ائتلاف متجاوز سعودی با چراغ سبزآمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آوراست.
درحالی که رژیم متجاوز سعودی بر حملات خود به مردم بی پناه یمن افزوده است، مدعیان و سازمان های حقوق بشری غربی چشمان خودرا بر روی این جنایات بسته اند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای امنیت سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای حقوق بشرسازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم سازمان عفوبین الملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
عاملان قتل عام مردم بی گناه یمن باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان، آمریکا، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف سعودی ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...