چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳

اتهام امارات به دولت نجات ملی یمن

شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 676884
وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که آینده روند سیاسی و سرنوشت توافقنامه سوئد باعث نگرانی امارات شده است.
اتهام امارات به دولت نجات ملی یمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه مدعی شد که گروه انصارالله در برابر راه‌حل سیاسی در یمن کارشکنی می‌کند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سابق سازمان ملل فهمیده بود که حوثی‌ها در برابر راه‌حل سیاسی در یمن کارشکنی می‌کنند و امروز نیز «مارتین گریفیتس» این حقیقت را فهمیده است».

این ادعا در زمانی مطرح می‌شود که هفته گذشته، سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی عقب‌نشینی و بازاستقرار نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.
 
قرقاش همچنین نوشت: «نگرانی اصلی ما چارچوب (توافقنامه) استکهلم، آینده روند سیاسی و توافق مربوط به عقب‌نشینی حوثی‌ها از الحدیده و بنادر است».
طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ 22 آذر ماه گذشته، طرفین باید نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی و الحدیده خارج می‌کردند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است در حالی که روز شنبه گذشته سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.

با وجود اینکه گروه انصارالله یمن بارها برای اجرای این توافقنامه و عقب‌نشینی از الحدیده اعلام آمادگی کرده است اما ائتلاف سعودی همچنان در برابر اجرای این توافقنامه کارشکنی کرده و حاضر به خروج از آن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
حمله نیروهای یمنی با موشک زلزال-1 به مواضع ائتلاف متجاوز سعودي

تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، تجمعات نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را در گذرگاه مرزی علب بین عسیر و صعده با موشک زلزال- 1 هدف قرار دادند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمارهای سازمان ملل نشان داد؛
کشته و مجروح شدن هفتگی 100 غیرنظامی در یمن در سال 2018
کشته و مجروح شدن هفتگی 100 غیرنظامی در یمن در سال 2018
شنبه 18 اسفند 1397 - 23:05
جدیدترین آمار سازمان ملل متحد از بحران یمن به تلفات هفتگی برای حدود 100 غیر نظامی در در این کشور و در سال گذشته میلادی حکایت دارد.

جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018 در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند.

به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرده که تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است.

بر این اساس، نزدیک به نیمی از آمار کشته و مجروح شدگان در غرب یمن و در شهرالحدیده (چهارمین شهر بزرگ این کشور) بوده است. این گزارش سازمان ملل متحد که پنجشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد که یک سوم تلفات متعلق به «کودکان» بوده است.

«والکر تورک» یک مقام آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در این زمینه اظهار داشت: «بسیاری از اهالی یمن تحت خشونت روزانه قرار دارند و بسیاری از آن‌ها در شرایط ترس و رنج مداوم زندگی کرده و در پی ساز و کاری برای ادامه زندگی هستند.»

آخرین ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد همچنین نشان می‌دهد که حدود 85 هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال 2015 تاکنون بخاطر گرسنگی جان باخته‌اند. گفته می‌شود که 14 میلیون نفر یمنی نیز در خطر قحطی قرار دارند.

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح «انصارالله» در یمن آغاز کرد، اما با گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

گفته می‌شود ائتلاف عربستان در جریان جنگ یمن حدود 9 میلیارد و 360 میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تازه ترین اخبار از تحولات میدانی یمن؛
شلیک موشک‌های بالستیک ارتش یمن به مواضع مزدوران سعودی
شلیک موشک‌های بالستیک ارتش یمن به مواضع مزدوران سعودی
شنبه 18 اسفند 1397 - 22:29
یک منبع نظامی از شلیک موشک‌های بالستیک ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان خبر داد.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با دو فروند موشک زلزال 1 مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در گذرگاه "علب" واقع بین عسیر و صعده را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی مراکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در الربوعه و اطراف گذرگاه علب در عسیر را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین موفق شدند پیشروی مزدوران ارتش سعودی به مواضع خود در الربوعه را متوقف کرده و شماری از آنها را کشته و یا زخمی کنند.

در مقابل متجاوزان سعودی مناطق مسکونی بخش مرزی "منبه" در صعده واقع در شمال یمن را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از مواضع مزدوران عربستان در منطقه "الحماد" در نجران را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.