جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۸

مجلس با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافقت کرد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 675473
با تصویب مجلس مقرر شد دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده کند.
مجلس با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافقت کرد
به گزارش جهان نيوز، در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس، بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس، پیشنهاد کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی را با ۱۵۸ رای موافق، ۳۸ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

دولت نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

بر این اساس، دولت مکلف شد در سال ۹۸ مابه التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه زیر صرف حمایت از معیشت مردم و تولید کند.

۱-واردات و یا خرید تولید داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی با نرخ ارز ترجیحی)

۲-واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید)

۳-دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.

۴-دولت موظف است به حسن اجرای این بند نظارت کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های برنامه و بودجه، اقتصاد و کشاورزی، بهداشت ارائه نماید.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قسم دروغ
Iran, Islamic Republic of
والله بالله تالله به عقب بر نمی گردیم!
این جمله از کیست؟
کوپن برای چه زمانی بود؟
France
....
France
....
Iran, Islamic Republic of
علي بركت اله چنان رونقي ايجاد كنه كه نياز به يارانه نداشته باشيد
United Kingdom
افتضاح به تمام معنا
حالا خواهید دید که این صف کالابرگی به چه تشنج هایی ختم خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
این دولت قدرت اداره و تدبیر کار بزرگی مثل توزیع عادلانه کالاهای اساسی را ندارد و خراب میکند چاره در همین پیشنهاد است که بابت هر نفر یک میلیون تومان ماهانه بدهند مردم خودشان با قیمتهای آزاد یک جوری کنار می آیند این پیشنهاد بخشی از مجلس است.
Iran, Islamic Republic of
عقب گرد به 40 سال پيش نتيجه بي كفايتي است نه پيشرفت
ممد
United States
جااااان!!! کوپن ایسم....دیجیتالی!!!! روز از نو روزی از نو.!!!