جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مجلس با افزایش قیمت سیگار مخالفت کرد

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب: 674256
نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که در آن دولت مکلف شده بود به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۵ ریال اضافه دریافت کند.
مجلس با افزایش قیمت سیگار مخالفت کرد
به گزارش جهان نيوز، در ادامه جلسه نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی،  نمایندگان بند های درآمدی ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق را مورد بررسی قرار دادند.

طبق بند الحاقی ۳ دولت مکلف می شد به ازای هر نخ سیگار، مبلغ پنجاه (۵۰)ریال اضافه دریافت و منابع حاصله از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.  

نمایندگان با ۱۵۰ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس با حذف این بند موافقت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس بعد از حذف این بند توضیح داد که با حذف بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ عملاً فقط احکام برنامه در موضوع سیگار در سال آینده اجرا می‌شود. مجلس می‌خواست با این بند دولت را مکلف کند که علاوه بر احکام برنامه به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت شود و منابع آن به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز گردد.

براساس ماده ۸۸ لایحه قانون برنامه ششم توسعه؛ الف- از ابتدای برنامه تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول مالیات به شرح زیر است:

۱- مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان ۱۰ درصد قیمت درب کارخانه، تولید مشترک ۲۰ درصد، تولید داخل با نشان بین المللی (برند) ۲۵ درصد و وارداتی به میزان ۴۰ درصد قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد CIF تعیین می گردد.

۲- مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی آماده مصرف تولید داخلی، به میزان ۱۰% قیمت درب کارخانه و وارداتی به میزان ۴۰ درصد قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد CIF تعیین می گردد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *