يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۷

انگلیس، حزب‌الله لبنان را «تروریستی» اعلام می‌کند

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 674462
وزیر کشور انگلیس از قصد خود برای قرار دادن کل حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خبر داد.
انگلیس، حزب‌الله لبنان را «تروریستی» اعلام می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ساجد جاوید»، وزیر کشور انگلیس دوشنبه گفته قصد دارند کل حزب‌الله لبنان، اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داده و فعالیت‌های مرتبط با آن را غیرقانونی اعلام کند. 

اتحادیه عرب، آمریکا، رژیم صهیونیستی، شورای همکاری خلیج فارس و کانادا کل حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام کرده‌اند. انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا، تنها شاخه نظامی این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند و فعالیت شاخه سیاسی آن را قانونی می‌دانند. 

پایگاه بریت‌بارت گزارش داده این وضعیت به شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌ روز قدس اجازه می‌داد در مرکز لندن با پرچم‌های حزب‌الله لبنان راه‌پیمایی کنند. 

روزنامه تلگراف گزارش داده نمایندگان پارلمان انگلیس اخیراً از دولت این کشور خواسته‌اند تمایز میان فعالیت‌های شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را رفع کند. یک نماینده پارلمان انگلیس گفته که طرح ممنوع کردن فعالیت‌های کل حزب‌الله لبنان از مدت‌ها پیش مورد بررسی قرار گرفته و به زودی، اعلام خواهد شد. او گفت این کار بایستی مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

کشورهای غربی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه، قصد دارند فشارها را بر این گروه افزایش دهند.

ساجد جاوید گفت: «حزب‌الله تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع ناپایدار در خاورمیانه را ادامه می‌دهد و ما دیگر قادر نیستیم میان شاخه نظامی و سیاسی آن تمایز قائل شویم. به این دلیل من تصمیم گرفته‌ام کل این سازمان را غیرقانونی اعلام کنم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
United Arab Emirates
هشدار ابومهدی المهندس درباره اقدام آمریکا در انتقال تروریست های داعش به عراق

تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، درباره اقدام آمریکا در انتقال تروریست های گروه وهابی صهیونیستی داعش از سوریه به عراق هشدار داد.
ابومهدی المهندس گفت آمریکا با داعش مذاکره کرد و جنگجویان این گروه را به خاک عراق منتقل کرد و این گروه را از بین نبرد.
المهندس افزود: آمریکا با عناصر داعش که تعداد آنها حدود سه هزار نفر بود، مذاکره کرد و پیش از این، آنها را از عراق به سوریه منتقل کرد و سپس آنها را به داخل خاک عراق بازگرداند. آمریکاییها با این اقدام، ماهیت خود را آشکار کردند. ما اسناد، عکس ها و نوارهای ویدئویی در این باره در اختیار داریم.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اخیر در شرق سوریه هم ثابت کرد آمریکاییها با داعشی ها مذاکره کردند و بخشی از آنها را به همراه خانواده هایشان به دیگر بخش های سوریه منتقل کردند و به بخشی از آنها هم کمک کردند که به داخل عراق نفوذ کنند.
بابائی
United Arab Emirates
انگلیس از 2001 تاکنون به همراه آمریکا یکی از حامیان اصلی تروریسم درسراسرجهان است.
انگلیس عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
بابائی
United Arab Emirates
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انگلیس شریک جرم جنایات ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
سازمان ملل: روزانه هشت کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند
سازمان ملل: روزانه هشت کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 18:35
مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد به طور میانگین، هشت کودک یمنی هر روز در حملات ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی می‌شوند.

العالم - یمن

«خیرت کابالاری» مدیر یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت «به طور میانگین، ۸ کودک یمنی روزانه {بر اثر حملات ائتلاف سعودی} کشته و یا زخمی می‌شوند.»

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد «امروزه حدود ۱.۲ میلیون کودک در یمن شاهد خشونت و درگیری شدید در ۳۱ منطقه مورد نزاع از جمله الحدیده، تعز، حجه و صعده هستند.»

کابالاری افزود: وضعیت کودکان یمن پس از توافق سوئد در دسامبر گذشته تاکنون، تغییر چندانی نکرده است و هر روزه هشت کودک کشته و یا زخمی می‌شوند.

وی گفت «بیشتر این کودکان هنگام بازی با دوستانشان در خارج از منازل و یا در راه مدرسه کشته شده‌اند.»

صندوق حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل در پایان بیانیه، خواستار حمایت از غیرنظامیان یمن و آسیب نرسیدن به کودکان و عدم ممانعت ورود کمک‌های انسانی شد.

منابع یمنی می‌گویند از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تاکنون (مارس ۲۰۱۵) بیش از ۵۰۰۰ کودک یمنی در اثر بمباران و حملات مستقیم ائتلاف مزبور کشته و زخمی شده و ۸۵ هزار نفر دیگر هم به دلیل سوء تغذیه شدید و محاصره این کشور، جان خود را از دست داده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عبدالملک الحوثی: زنان و کودکان یمن با سلاح غربی وحشیانه کشته می شوند/ کارشکنی های دشمن مانعی برسر توافق سوئد است
عبدالملک الحوثی: زنان و کودکان یمن با سلاح غربی وحشیانه کشته می شوند/ کارشکنی های دشمن مانعی برسر توافق سوئد است
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 17:21
رهبر جنبش انصارالله یمن در مراسمی به مناسبت روز گرامی داشت مقام زن و مادر گفت: دشمن به طور گسترده بر زنان به خاطر جایگاه والای آنها در خانواده و جامعه تمرکز کرده است، اسلام استقلال را برای ما به ارمغان آورد و ما را از تبعیت و وابستگی رها کرد.


عبدالملک الحوثی در سخنرانی تلویزیونی که از شبکه العالم به صورت زنده در حال پخش است و به مناسبت گرامیداشت روز زن برگزار شده است گفت: فاطمه زهرا والاترین الگویی که اسلام از زن مسلمان ارائه داد؛ هدف دشمنان اسلام از این جنگ، اعمال سلطه بر ماست، مهمترین ثمره اسلام و نخستین ثمره آن، اگر به طور صحیح به آن پایبند باشیم، محافظت از ما در برابر بردگی و بهره وری است

وی خاطرنشان کرد: دشمن به طور گسترده بر زنان به خاطر جایگاه والای آنها در خانواده و جامعه تمرکز کرده است، اسلام استقلال را برای ما به ارمغان آورد و ما را از تبعیت و وابستگی رها کرد

رهبر انصارالله تصریح کرد: دشمنان که از حقوق زنان سخن می گویند، با سیاستهای خود بزرگترین خطر را برای زنان رقم می زنند؛ زن یمنی و کودکان یمنی با سلاح امریکایی و غربی به صورت وحشیانه کشته می شوند.

برانگیختن آتش اختلافات طائفی اقدامی شیطانی و نشات گرفته از جهالت است، برانگیختن اختلافات مذهبی اقدامی پلید از سوی تکفیری هاست، نظام امارات شریک اصلی در جنگ و تجاوز علیه ملت ماست و با برانگیختن اختلافات تلاش کرد تا بر استانهای جنوبی تسلط یابد.

وی افزود: نظام عربستان حامی و پشتیبان تروریستهاست تا ملت ما را هدف قرار دهند، اقدام نظام عربستان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم یمن اقدامی شیطانی است.

رهبر انصارالله یمن در پایان این سخنرانی با اشاره به توافق سوئد گفت: توافق سوئد زمینه را برای راهکارها و دستاوردهای مهم فراهم میکند اما تمام آنها به سبب شانه خالی کردن دشمنان از عمل به این توافق و تلاشهایشان برای دور زدن آن، به بن بست کشیده شد.

وی افزود: اگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به تشدید نظامی در الحدیده بازگردند، ما نیز گزینه هایی داریم که از ذکر آنها خودداری می کنیم.

در حال تکمیل ...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انگلیش شریک جرم جنایات صهیونیست ها درفلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن ومنطقه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انگلیش شریک جرم جنایات سعودی ها دریمن ومنطقه است.
انگلیش شریک جرم جنایات اماراتی ها دریمن ومنطقه است.