جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ترورریست‌ها آزادند و احزاب قانونی تروریست!

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 301538
غرب که تمام اقدامات بین المللی اش را با توجه به منافعش تنظیم و اجرا می کند اینبار در اقدامی غیر قانونی یک حزب قانونی که پشتوانه مردمی دارد را در حالی به عنوان یک گروه تروریستی در لیست گروه های تروریستی قرار داده است که بسیاری از گروه های تروریستی خطرناک در سطح جهان آزادانه و با حمایت دولت های اروپایی در حال فعالیت هستند.
به گزارش جهان به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته(دوشنبه) اتحاديه اروپا آن چه را که شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي لبنان مي‌خواند در فهرست سياه سازمان‌هاي تروريستي قرار داده است؛ وزاري خارجه ۲۸ کشور عضو اتحاديه اروپا در نشست ماهانه خود، پس از ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو به اتفاق آرا اين تصميم را گرفتند.

بر اساس اين تصميم، صدور ويزا براي افراد وابسته به حزب‌الله ممنوع و دارايي سازمان‌هاي وابسته به اين گروه ضبط خواهند شد.

همچنين، براي قرار گرفتن نام افراد و سازمان‌هاي وابسته به حزب‌الله لبنان در فهرست سياه اتحاديه اروپا دو هفته زمان لازم است، زيرا مقام‌هاي اتحاديه اروپا بايد ارتباط بين شاخه‌هاي محتلف حزب‌الله را مشخص کند.

در پی این اقدام میشل سلیمان رئيس جمهور لبنان ابراز اميدواري کرده است، اتحاديه اروپا در تصميم خود مبني بر درج شاخه نظامي جنبش مقاومت حزب‌الله در فهرست سياه تروريستي خود، تجديد نظر کند.

شبکه تلویزوینی المنار ارگان حزب الله لبنان نیز این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: این اتحادیه با تصمیم‌گیری درباره قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست سیاه خود در برابر رژیم اسرائیل سر تعظیم فرود آورد.

این در حالی است که ، امريکا و رژيم اسرائيل از تصميم اتحاديه اروپا استقبال کرده‌اند و جان کري، وزير امور خارجه امريکا از کشورهاي ديگر نيز خواسته ‌است در اين زمينه دنباله‌رو اتحاديه اروپا باشند.

تزيپي ليوني، وزير دادگستري رژيم اسرائيل نيز از تصميم اتحاديه اروپا براي قراردادن نام شاخه نظامي حزب‌الله در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اين اتحاديه تمجيد کرد و مدعي شد: سرانجام پس از سال‌ها تأمل، مشروعيت حزب‌الله به عنوان يک حزب سياسي، با شکست مواجه شده است.

با این وجود نجیب ميقاتي، نخست وزير موقت لبنان با اظهار تاسف از تصميم اتحاديه اروپا گفته است، اين موضوع را از راه‌هاي ديپلماتيک پيگيري خواهد کرد.

شیخ عبدالامیر قبلان، روحانی عالی‌رتبه شیعه در لبنان روز دوشنبه (۳۱ تیر) اقدام اتحاديه اروپا در قرار دادن نام آن چه را که شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي لبنان مي‌خواند در فهرست سياه سازمان‌هاي تروريستي محکوم کرد.

وی معتقد است این تصمیم اتحادیه اروپا «فرمان‌برداری تمامی کشورهای اروپایی در برابر یک پروژه صیونیستی در خاورمیانه (یعنی رژیم اسرائیل) را نشان می‌دهد.»

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست به اصطلاح تروریستی خود اظهار داشت: این اقدام جهت دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحادیه اروپایی انجام شد، بر خلاف کلیه موازین سیاسی و حقوقی و باعث تعجب و غیر قابل قبول است.

صالحی حضور در عرصه های رسمی سیاسی و وجود پایگاه گسترده مردمی حزب الله را دلیل محکمی بر مشروعیت این حزب در روند دموکراتیک لبنان دانست و یاد آور شد: دفاع مشروع این حزب در برابر تجاوزات صهیونیستی در کنار ارتش این کشور، جزو حقوق مسلم و مشروع مردم و مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می آید.

چرا حزب الله در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت؟

حزب الله لبنان در حالی در لیست سیاه گروه های تروریستی اتحادیه اروپا قرار داده شده است که این حزب به صورت قانونی در حال فعالیت است و علاوه بر اینکه از پشتوانه مردمی نیز برخوردار است در حفظ استقلال لبنان نیز نقش موثری را ایفا می کند.

طبق نظر برخی کارشناسان دلیل اینکه اتحادیه اروپا حزب الله لبنان را در لیست سیاه گروه های تروریستی خود قرار داده است احتمال دست داشتن حزب‌الله در حادثه سال گذشته بمب‌گذاري در يک اتوبوس جهانگردي در فرودگاه بورگاس بلغارستان که به مرگ پنج اسرائيلي و يک بلغار منجر شد، متهم مي‌کنند. حزب‌الله اين ادعا را رد مي‌کند.

این در حالی است که دولت بلغارستان ادعای دست داشتن حزب الله در این حادثه را مبهم می داند در همین رابطه «کریستین ویجینین» وزیر خارجه بلغارستان گفته است: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه احتمال دارد حزب‌الله پشت این حمله باشد اما ما نمی‌توانیم بر اساس اطلاعات غیرمستقیم تصمیماتی با پیامدهای مهم برای اتحادیه اروپا اتخاذ کنیم. اگر ما گواه جدی و کافی از دیگر پرونده‌ها داشته باشیم در حمایت از چنین تصمیمی تردید نخواهیم کرد.

گفتنی است که هم دست عامل انفجاری در بلغارستان تابعیت آمریکایی داشته است و طبق آخرین اخبار هنوز زنده است.

یکی دیگر از دلایلی که اتحادیه اروپا حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است مبارزه حزب الله با شورشيان مسلحي که عليه حکومت بشار اسد در سوريه مبارز مي‌‌کنند است که کارشناسان آن را عامل اصلي اين تصيميم اتحاديه اروپا اعلام کرده‌اند.

این در حالی است درگیری نیروهای حزب الله لبنان با تروریست های سوری داخل خاک لبنان بوده است و بنا به اظهارات مسئولان لبنانی این درگیری ها در القصر لبنان با تروریست هایی بوده که از سوریه وارد خاک لبنان شده اند و قصد نفوذ به لبنان را داشته اند.

حسن زعیتر شهردار القصر لبنان هرگونه مشارکت حزب الله در مبارزه با افراد مسلح در منطقه حومه القصیر سوریه را تکذیب و تاکید کرد که در این مناطق لبنانی ها سکونت دارند و برخی از آنها با اعمال فشار افراد مسلح از این منطقه مهاجرت کرده اند.

به نظر می رسد که این تصمیم اتحادیه اروپا کاملا غیر منطقی و سیاست زده بوده تحت فشارهای لابی های اسرائیل و آمریکا در این اتحادیه صورت پذیرفته است چرا که بسیاری از گروه های حاضر در درگیری های سوریه خود جزء گروه های تروریستی این اتحادیه محسوب می شوند و مسلما درگیری حزب الله لبنان با این گروه های تروریستی مبارزه بر علیه تروریسم است . اما طبق نظر اتحادیه اروپا حزب الله لبنان یک گروه تروریستی است و تروریست های سوریه همچون القاعده و گروه های تکفیری که در لیست تروریست های اتحادیه اروپا قرار دارند گروه های آزاد و مخالف هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *