پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

امیر قطر در نشست اروپایی‌ها و اعراب شرکت نمی‌کند

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 673893
'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر به دلیل آن که قاهره پروتکل دعوت از وی را رعایت نکرده، در 'نشست مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب' که قرار است فردا (یکشنبه) در شهر 'شرم الشیخ' مصر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
امیر قطر در نشست اروپایی‌ها و اعراب شرکت نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه در وزارت خارجه قطر با بیان این مطلب به خبرگزاری 'اسپوتنیک' گفت: قاهره برای دوحه دعوت نامه فرستاده، اما در آن اصول بین المللی در خصوص زبان و نحوه خطاب را رعایت نکرده و ما از این موضوع ناراحت هستیم، اما تعجب نمی کنیم که مصر از این دعوت نامه به عنوان وسیله ای برای پیشبرد اهداف خود بهره برده است.

این منبع آگاه در وزارت خارجه قطر ادامه داد:‌ برخلاف دیگر دعوت نامه ها به سایر کشورهای عربی، دعوت نامه دوحه برای امیر قطر ارسال نشده و به جای آن که به دفتر نماینگی دائم قطر در اتحادیه عرب فرستاده شود، به سفارت یونان در قطر ارسال شده است.

وی با غیر حرفه ای خواندن اقدام مصر تاکید کرد: دعوت نامه بیشتر به شکل یادآوری تنظیم شده بود تا یک دعوت رسمی، اما با این حال دوحه به خاطر پایبندی خود به فعالیت های مشترک عربی با اتحادیه اروپا، در سطح نماینده دائم خود در اتحادیه عرب در این نشست شرکت خواهد کرد.

قرار است نخستین نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب فردا و پس فردا (پنجم و ششم اسفند) در شهر شرم‌الشیخ در شرق مصر برگزار شود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

تحریم کنندگان 13 شرط برای از سرگیری روابط تعیین کردند، اما دوحه می گوید که این شروط ناقض اصل حق حاکمیت کشور است و تاکنون به آن عمل نکرده است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *