شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مطرح کرد

سطح سواد سلامت مردان ایرانی کمتر از زنان

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 673811
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فوت ناشی از بیماری‌های روان در مردان ۴ برابر زنان است، گفت:مردان بیش از زنان در معرض عوامل تهدید کننده سلامت قرار دارند.
سطح سواد سلامت مردان ایرانی کمتر از زنان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،  حامد برکاتی در نشست خبری با موضوع سلامت مردان اظهارداشت: ۱۳ سال است که وزارت بهداشت در ابعاد مختلف همچون آگاه سازی،اصلاح سبک زندگی، حوادث ترافیکی و فعالیت فیزیکی موضوع سلامت مردان را مد نظر قرار داده‌است.

وی با اشاره به اینکه مردان بیش از زنان در معرض عوامل تهدید کننده سلامت قرار دارند، افزود: مردان بیش از زنان سبک زندگی نادرست و ناسالم دارند همچنین سطح سواد سلامت مردان پایین‌تر از زنان است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: چاقی، اضافه وزن، چربی و فشار خون بالا  و اعتیاد ۵ عامل تهدید کننده سلامت مردان در کنار تصادفات است.

برکاتی گفت:زنان ۲ تا ۳ درصد بیشتر از مردان واجد بیمه‌های عمومی و مکمل‌اند همچنین در مردان ابتلا به بیماری روانی منجر به مرگ در آنها ۴ برابر زنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *