شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۲

پزشکیان: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 672993
مشکلاتی هم که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم تقصیر دولت به تنهایی نیست.مگر ما در مجلس یا جاهای دیگر چه کاری انجام دادیم که بتوانیم از آن دفاع کنیم.
پزشکیان: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!
به گزارش جهان نيوز، «مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه گفته است:

«استیضاح آقای روحانی هر هدفی که داشته باشد به نفع انقلاب نیست.

مشکلاتی هم که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم تقصیر دولت به تنهایی نیست.مگر ما در مجلس یا جاهای دیگر چه کاری انجام دادیم که بتوانیم از آن دفاع کنیم .»

*پزشکیان در حالی اظهار کرده است همه چیز تقصیر دولت نیست که بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اجرائیات کشور در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور است.
او همچنین بایستی توضیح بدهد که وقتی قیمت گوشت و کاهو بالا می‌رود و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد؛ این مسئله اگر تقصیر دولت نیست پس تقصیر کیست؟!

از طرفی آیا مسئله اصلی این روزهای مردم بحث قیمت‌ها هست یا نیست؟! و اگر هست چه کسی غیر از دولت را می‌شناسیم که در این زمینه صاحب‌الحکم و مبسوط الید باشد؟!

همچنین خوب است پزشکیان توضیح بدهد آن مافیایی که در شیلات وجود داشت و موجب شده بود تا کشتی‌های چینی آزادانه به دریای ایران بیایند و روزی مردم ساحل‌نشین را در صیدهای چند تنی بربایند؛ چه کسانی بودند و در کدامیک از ۳ قوه کشور مشغول به کار بوده‌اند؟!

مافیایی که حتی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز پس از توقیف کشتی‌های چینی و ممنوع کردن این طرح بد که جز ناراضی‌سازی مردم هدفی نداشت؛ به وجود آن اذعان کرد .

لازم به توضیح است که اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر و با روشن شدن ناکارآمدی‌های دولتی که خود بر رأس کار آورده‌اند، ضمن «عبور از روحانی» به دنبال «مقصّرتراشی» هستند.

آنها که از فرایند عقلانی «پذیرش مسئولیت» فرار می‌کنند همچنین در حال طرح مفهومی عجیب و غریب به نام دولت پنهان یا دولت موازی هستند و از این می‌گویند که مشکلات تقصیر دولت پنهان است!

اشاره آنها در بیان این مفهوم عجیب و غریب به سمت ولی فقیه و نهادهای کلان نظام است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشكل جيب مردم و اين مملكت كه گنج فراوان دارد و سالهاي جاي چاپيدن ان باقيست
Iran, Islamic Republic of
تقصیر ملت هم هست!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخ!
حسین
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!
چه کسی گفته فقط تقصیر دولت است. سهم شما مجلسیان در این وضعیت کمرنگ نیست. شما که با رای اعتماد به وزیران ناتوان، نظارت ناکافی و ضعیف بر دولت، بودجه بندی نامناسب و امثال اینها دولت را در رسیدن به این نقطه کمک کرده اید. ما هرگز از نقش شما در بوجود آمدن این وضعیت نمی گذریم لیکن دولت علیرغم گناه شما، باز هم می توانست و می تواند بر اوضاع غلبه نماید اگر بخواهد، تاکید می شود اگر بخواهد که متاسفانه این فعل خواستن در این دولت یا وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان. جذب پسرتان به عنوان هیئت علمی دانشگاه سهند را تبریک عرض می کنم. از این که فرزندان مسئولان بیکار باشند ناراحت می شود.
ناگفته نماند ایشان هیئت علمی دانشکده است که برای جذب یک هیئت علمی در فراخوان ها گاهی 40 نفر با مدرک دکتری ثبت نام می کنند. اما از قضا فرزند یک مسئول جذب می شود که البته کاملا اتفاقی است
Iran, Islamic Republic of
....
از ماست که بر ماست!!!
جودت
Iran, Islamic Republic of
فقط یک انسان و نماینده واقعی مردمی اگر وجود داشته باشد .انهم پزشکیان است .واقعا هم همیشه راست گفته است. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب جودت چقدر ميگيري مجيز منم را بگي
نه دولت ونه مچلس هیچکدام مقصر نیستند مقصر اصلی ملت هستند که با رای خود چنین افرادی را بر مقدرات خود حاکم کرده اند...
Iran, Islamic Republic of
مشکلات همه اش تقصیر دولت نیست 50 درصدش تقصیر مجلس است که دست بسته است در مقابل دولت.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کشور در اثر عوامل زیر است : 1- نسخه های لیبرالی در حوزه فرهنگ و اقتصاد 2- انحراف از ارزشهای اسلامی و انقلابی 3- فقدان نیروهای متعهد و متخصص همراه با روحیه جهادی در دولت 4- وجود روحیه انفعال و ترس موهوم در بخشی از کارگزاران نظام 5- غربزدگی و نگاه به بیرون 6- ساده لوحی مامورین وزارت خارجه در تعامل با بیگانگان 7- فشار سیاسی و اخلال اقتصادی گروه های فشار اصلاح طلبان 8- عدم باور و ایمان به اموزه های اسلامی و ملی در حل مشکلات و معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور در میان بخشی تصمیم گیران و مجریان و قانونگذاران و همچنین عدم تحرک وشجاعت لازم در قوه قضائیه 9- فرو رفتن در زندگی اشرافی و افراط در مسائل مادی در بخشی از دولتمردان