شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

ادامه تنش در روابط ورشو-تل‌آویو

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 672919
به دنبال اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر نقش‌آفرینی لهستانی‌ها در کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، دولت لهستان سفر وزیر امور خارجه خود به مناطق اشغالی را نیز لغو کرد.
ادامه تنش در روابط ورشو-تل‌آویو
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک روز پس از آن‌که «ماتئوس موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان سفرش به سرزمین‌های اشغالی را لغو و «یاتسک کاپوتوویچ» وزیر امور خارجه کشورش را جایگزین خود برای این سفر کرد، اظهارات تازه «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی علیه ملت لهستان باعث شد که دولت ورشو سفر وزیر امور خارجه خود به سرزمین‌های اشغالی را نیز لغو کند تا هیچ نماینده‌ای در نشست گروه ویشگراد که قرار است در قدس اشغالی برگزار شود،نداشته باشد.

«اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه رادیویی صهیونیستی گفته بود لهستانی‌ها در کشتار یهودیان با نازی‌ها همکاری داشته‌ و یهودی‌ستیزی را از ابتدا فراگرفته‌اند. نخست‌وزیر لهستان این اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را نژادپرستانه و غیرقابل‌قبول خواند.

پیش از این مطرح شدن اظهاراتی مشابه از سوی بنیامین نتانیاهو موجب شده بود تا نخست‌وزیر لهستان قید سفر به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در کنفرانس گروه ویشگراد را بزند و یک مقام پایین‌تر (وزیر امور خارجه) را جایگزین خود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *