سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲۲
۱۰۸
ارزیابی ویژه//

چه کسی ساعت ورود و خروج اتوبوس سپاه را لو داد؟!

پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 671958
چه کسی اطلاعات ساعت ورود و خروج و حضور این اتوبوس در جاده خاش به زاهدان را در اختیار ماشین قبلا مجهز شده به سنگین‌ترین تجهیزات انفجاری را در اختیار تروریست‌ها قرار داده است؟!این شبکه نفوذی چیست و توسط چه کسانی ساخته و پشتیبانی می‌شود؟
چه کسی ساعت ورود و خروج اتوبوس سپاه را لو داد؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی‌جهان‌تیغی:‌ سیستان‌ و بلوچستان سال‌هاست محل طراحی‌های ضد‌امنیتی بوده و در چند ماه گذشته نیز تعداد آمارهای عملیات‌های کور تروریستی چه در داخل و چه درکنار مرزهای خاکی این استان بسیار قابل توجه است. آمارهای که نشان می‌دهد که فقط تعداد آن به لحاظ کمی زیادتر از همیشه نیست بلکه به لحاظ پشتیبانی و تجهیزات نیز قابل توجه است. تا اینجای کار مشخص است که در ماه‌های گذشته یک عامل قدرتمند خارجی پشتوانه پولی و تسلیحاتی خود در جنوب شرق ایران را افزایش قابل توجهی داده است. پشتیبانی که بی‌شک از زمان قعالیت‌های تروریست خبیثی همچون عبدالمالک ریگی نیز بسیار بیشتر نشان می‌دهد. دلایل اینکار نیز مشخص است. فقط کافیست میزان افزایش دشمنی مقامات بلندپایه سیاسی و امنیتی کشورهای همچون آمریکا، اسرائیل، عربستان و صدالبته امارات! را مقداری در لابه لای اخبار رسمی و آشکار رسانه‌ها با چند دقیقه جستجو دریابید. در همین ساعات نیز کنفرانس ورشو در حالی در حال برگزاری است که گرچه به لحاظ سیاسی شکست آن قطعی است ولی در کمیسیون های امنیتی آن نمایندگان گروه‌های تروریستی فعال در ایران، حضور رسمی و فعال دارند. حادثه اتوبوس سپاه نیز فقط انتقال این پیام بود که شاخه نظامی کنفرانس ورشو همزمان با برگزاری آن در لهستان فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین امسال همراه با دیگر نقاط کشور، شهرهای سنی‌نشین سیستان و بلوچستان نیز با افزایش قابل توجه حضور اقشار مختلف مردم اهل سنت در راهپیمایی 22 بهمن روبه رو بود. طبیعی است که انتقام و عصبانیت جنون‌آمیز گروه‌های وهابی را در فاصله کوتاهی از مردم شیعه و سنی جنوب شرق در پی داشته‌باشد.

اما با همه این وجود، حادثه دیشب درباره اتوبوس سپاه با خود شواهد و کدهای دیگری دارد که در ادامه می‌خوانید:
الف: در چند ماه گذشته عملیات‌های نظامی قابل توجهی با تجهیزات نظامی و پشتوانه اطلاعاتی خاص که از عهده گروه‌های چریک تروریستی برنمی‌آید و باید توسط افسران آموزش دیده نظامی بدست‌آمده باشد، در مرزهای جنوب شرق و با هدف تسخیر پاسگاه‌های نظامی ایران، انجام گرفته‌است. نکته قابل‌توجه این است که همه این عملیات‌ها با هوشیاری امنیتی و نظامی سپاه در نطفه خفه شده‌است. بنابراین در بعد نظامی شکست تروریست‌ها در چندماه گذشته کاملا قطعی بوده‌است. اما آن چیزی که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم، عملیات‌های در درون خاک سیستان و بلوچستان بوده که بدون حضور و دخالت عوامل داخلی و عناصر نفوذی غیرممکن بوده است. نمونه بارز آن عملیات گروگانگیری در یکی از پاسگاه‌های مرزی در میرجاوه بود که توسط عوامل نفوذی بسترش فرآهم شده بود. حال این سوال مطرح است که با توجه غیرمحسوس بودن تردد اتوبوس حامل پاسداران آنهم در نقطه نزدیک به شهر زاهدان – به عنوان مرکز این استان- چه کسی اطلاعات ساعت ورود و خروج و حضور این اتوبوس در جاده خاش به زاهدان را در اختیار ماشین قبلا مجهز شده به سنگین‌ترین تجهیزات انفجاری را در اختیار تروریست‌ها قرار داده است؟!

ب: اینک مشخص است که ایران در جنوب شرق تنها در مواجهه نظامی و سخت با عوامل نیابتی دشمن خارجی روبه‌رو نیست. بلکه همزمان با یک شبکه جاسوسی و نفوذی نیز در سیستان و بلوچستان باید مبارزه کند. اما این شبکه نفوذی چیست و توسط چه کسانی ساخته و پشتیبانی می‌شود؟ این شبکه از چه بستر فراهم‌شده‌ای در سیستان و بلوچستان در حال یارگیری است؟ چه عواملی به صورت مستقیم و چه عناصری به صورت غیر مستقیم انگیزه‌های اعتقادی و مذهبی را تحریک و متمایل به پیوستن به این شبکه‌ها می‌کنند؟ پاسخ به این سوالات در نزد جامعه تحلیلی امنیتی کشور مشخص است. اما چرا ریشه‌های مشخص این جریان خشکانده نمی‌شود؟ اول اینکه عربستان و امارات سال‌هاست سرمایه‌گذاری کلانی بر روی این شبکه نفوذی کرده‌اند و دارای ارتباطات پیچیده‌ فرهنگی و اطلاعاتی با آن هستند که به صورت طبیعی انهدام کامل آن عزم و زمان بیشتر و صدالبته صبر و ظرافت پیچیده‌ای را می‌طلبد. زیرا این لایه نفوذ تنها به صورت اطلاعاتی کلاسیک عمل نمی‌کند بلکه عناصر مدنظر خود را گاه به صورت غیر مستقیم و از طریق جاذبه‌های مذهبی و فرهنگ به استخدام درمی‌آورد. بدین معنا که گاه عنصر نفوذی در ظاهر عضویت حتی تشکیلاتی رسمی و مستقیم در یک سرویس منطقه‌ای را ندارد ولی بستر اقدام او به گونه‌ای طراحی شده که همانند یک عنصر تشکیلاتی، اهداف دشمن را محقق می‌کند. به همین دلیل دستگاه امنیتی برای متلاشی کردن لایه نفوذ باید بیشتر از دستگیری سرشاخه تشکیلاتی به دنبال عنصر بسترساز که آگاهانه پازل سرویس اطلاعاتی دشمن را تکمیل می‌کند، باشد. دوما پای منافع سیاسی و محاسبات غلط امنیتی یک جریان غرب‌گرا در کشور نیز بوضوح در استتار این لایه نفوذی دیده می‌شود. (در اینباره باید در فرصتی دیگر نوشت)

ج: ایران در بعد نظامی سال‌هاست بر ترویست‌ها چیره شده‌است. شکست لایه نفوذی تروریست‌ها به نظر می‌رسد که مهمترین کارویژه ماه‌های آینده دستگاه‌های امنیتی کشور در جنوب شرق است. این شبکه چرا باید حتما از بین برود؟ اول به این دلیل که بخش اعظمی از عملیات‌های تروریستی در جنوب شرق با بازیگری مستقیم همین لایه نفوذی با دادن اطلاعات و جذب نیرو صورت می‌پذیرد. دلیل دوم نیز که کشورهای همچون عربستان و امارات تاکنون در بعد سخت- جنگ های نیابتی همچون سوریه و ...- ضربات عمیقی از ایران دریافت کرده اند، و در حال حاضر تنها دستاویزشان برای اقدام نیمه سخت در محیط داخلی جمهوری اسلامی همین لایه نفوذی است. اما دلیل سوم عمیق‌تر و مهم‌تر است. اساسا خود سرویس‌های امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز معترف هستند که گروهک‌های موجود در جنوب شرق عملا توان پیاده‌کردن همه اهداف آنها را ندارند و به همین دلیل شاهد سرمایه‌گذاری کلانی بر گروه‌های همچون داعش در افغانستان و حتی در پاکستان هستیم. این شبکه نفوذی اگر در سیستان و بلوچستان منهدم نشود، به صورت طبیعی بعد از اتمام ماموریت با گروهک‌های کوچک تروریستی با گروه داعش -با هدایت و نظارت مستقیم سرویس‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیوند جدی‌تری برقرار خواهد کرد. در آن صورت یکبار دیگر طمع سوریه‌سازی بخش‌های از ایران، بیش از پیش افزایش خواهد یافت. و چه اولویتی بیشتری از این برای امنیت ملی کشور اینک وجود دارد؟

د: اما آیا وقت انتقام بزرگ از تروریست‌های فعال در جنوب شرق نرسیده است؟ این انتقام بزرگ باید اتفاق بیافتد زیرا پاسخی به مطالبه و بغض فروخفته هزاران مردم مظلوم و زخم خورده از تروریسم در سیستان و بلوچستان است. به نظر می‌رسد که فرماندهان بزرگ سپاه نیز مانند گذشته این مطالبه را به بهترین وجه پاسخ بدهند. همچنانکه سردار علی فدوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفته است: جواب ما در صحنه پاسداری از انقلاب اسلامی به جغرافیایی که مربوط به خود ما هست محدود نیست و مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است، پاسخ به تروریست‌ها به محکم‌ترین وجه ممکن است...

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتما باید عربستان وامارات تنبیه سخت بشوند...
بایدهزینه ی ناامنی درایران برای کشورهای حامی تروریستهابالابرود.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
قبلا مانور هجومی و آفندی رو آزمایش کردیم
به نظرم برای دست گرمی یه گروهان نه بیشتر بدون تفنگ صرفا با چاقو امارات رو فتح کنند
و لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم
شهاب
برادر مگه الکیه؟احتمالا فیلم هندی زیاد دیدی.
باید یک فکر و نقشه اساسی کرد که همه انها باهم تنبیه شوند
لطفا در بودجه سال 98 پیش بینی شود
Iran, Islamic Republic of
مجلس و دولت باید بودجه امنیتی این استان را بالا ببرد تا ضمن انسداد مرزها بتوانند نسبت به ایجاد پایگاههای بیشتر مرزی و بین راهی اقدام کنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بحث و سوال اساسی این است که چرا در کشور با عوامل های نفوذی و جاسوسانی که در امور اجرایی و ستادی دولتی و ارگانها رسوخ کرده اند مبارزه و پیگیری نمی شود ....
Netherlands
ببینیم این اطلاعات و حراست و دیگر دستگاه های امنیتی چقدر بزرگ است؟ و نتیجه زحماتشان بصورت قابل سنجیدن و وزن و متر کردن چیست؟
Iran, Islamic Republic of
استفاده از تلفن‌های هوشمند امروزی یکی از مشکلات امنیتی برای امنیتی‌هاست‌ که دشمن براحتی گرا داره که کجا هستند در هر لحظه‌ امیدوارم این در حفاظت و اطلاعات بخوبی بر روش تمرکز شده باشه و بشه. گاهی دست برخی دوستان این ابزارها مشاهده میشه که جای سواله که حفاظت رو چرا رعایت نمی‌کنن
رر
Iran, Islamic Republic of
كار عربستان و امارات نيست! كار كار اسراييل است كه به سپاه قدس حمله كرده و از حرفهاي نتانياهو مي شود انرا فهميد قبل از برگزاري كنفرانس ورشو!از اينجا معلوم است كه جيش الظلم به اسراييل بند است!؟
Iran, Islamic Republic of
عربستان و امارات چیزی جدای از اسرائیل نیستند
ولی
Iran, Islamic Republic of
چرا در این مسیرها از اتوبوس استفاده می شود؟ایا از مینی بوس یا ون بهتر نیست استفاده شود؟این که دست تروریستها نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه هم همین جاست حمل ونقل بزرگ تلفات بزرگ هم به بار می آورد......آخه این بدیهیات را چرا رعایت نکردندپس کو اون اشراف اطلاعاتی !!
Iran, Islamic Republic of
اخوی سپاهی شما باید احتمال این جور کارها رو میدادی
اینکه ادم در این موقعیتها یه جمع نظامی رو سوار اتوبوس کنه اشتباهه

لذا نیروها با ماشینهای کوچک و انهم به دفعات انتقال صورت میگرفت
دوما و تازه هلی کوپترهای کبرای ساخت ایران کی میخواهی استفاده کنی کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیرو تو هلی برد کن نه تو کف خیابون جا به جا کن
Iran, Islamic Republic of
فیلم سینمایی زیاد می بینی.
Iran, Islamic Republic of
ريشه كار از ناراضي تراشي اصلاح طلبان است كاخ نشينان مردمو اذيت ميكنند
شریف
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
اگر صهیونیست ها تنبیه شدند تروریست های جنوب شرق هم تنبیه می شوند
این حادثه تروریستی رامحکوم به خانواده شهدای ابن حادثه تسلیت می گویم امیدوارم سپاه پاسخ دندان شکنی به این گونه افراد بدهد
مرگ بر منافقین
Iran, Islamic Republic of
کفتار !!!!! به این دو نفری منفی دادند !!!!!! شرف داره !!!
Iran, Islamic Republic of
اصل کار سپاه پاسدارن اسلامی به فرمایش امام امت رضوان الله علیه امنیت بود وهست وما ممنون دار همه نیروهای نظامی وانتظامی وامنیتی هستیم
Oman
تمام عواملشان را در زندان اعدام کنید، همان برخوردی که با منافقان شد، باید با اینان بشود تا طومارشان را در هم پیچید
Oman
تا الان 4 نفر از عوامل و بستگان منافقان منفی زدن، امیدوارم جهان نیوز، آی پی ها را شناسایی کرده و در ختیار مسئولین ذیربط قرار دهد.
همه شان زیر نظرند هر وقت دمشان جنبید نیروی انقلاب مثل صاعقه بر سرشان حاظر است
من نمیدونم چرا و چقدر تعامل ، چرا پست اصلی کشور در اختیار افراد غربگرا قرار میگیرد
.............
مرگ بر تروریست ...............
مرگ بر نفوذی....................
مرگ بر مسوول بی کفایت............
شریف
Iran, Islamic Republic of
کدام .... منفی داده؟
مهدی
ما منتظریم تا ضرب شصت سپاه را ببینیم
تا کی خبرهای ناگوار اینچنینی را بشنویم
منتظریم خبری مانند قضیه حمله موشکی به مقر تروریستهای سوریه را بشنویم
منتظریم
Iran, Islamic Republic of
از پاکستان اتمی می ترسند!! کلی وحشی رسمی تو ارتش شون دارند!!
Iran, Islamic Republic of
عمران خان که در بدو قدرت از امام خمینی تعریف کرد امروز فرش قرمز برای سلمان پهن کرد....
رضا
Iran, Islamic Republic of
با تعداد کم موشک به نتیجه نمی رسیم. دفعات قبل که چند موشک به مقرهای تروریست ها شلیک شد. معلومه که بازدارنده نبوده است.

اگر مسئولین واقعا بخواهند اقدام کنند باید چند صد تا موشک به مقرهای تروریست ها شلیک کنند تا با خاک یکسان شوند وگرنه با شلیک هفت یا هشت موشک به نتیجه ای نمی رسند فقط برای تبلیغات خوب است.

مثلا شلیک 313 عدد موشک با قدرت تخریب بالا به مقرهای تروریستها و بعد از آن انجام عملیات تکمیلی می تواند موثر باشد.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم ما تاکی باید با پاکستان مماشات کنیم . بابا بزنید پایگاههای این عناصر خبیث رو توی خاک پاکستان داغون کنید
فرض كن من لو دادم.
حالا چى ميگى؟
Iran, Islamic Republic of
....
خخ
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام فقط اعدام .
مرگ بر منافقین
Iran, Islamic Republic of
البته از شماها که زمان جنگ به صدام گرا می دادید تا موشک بزند و مثل بعثی ها در خدمت او بودید و همچنین برای بیگانگان جاسوسی می کنید، بیشتر از این توقع نیست.
Iran, Islamic Republic of
میدونی هرکس به عملی راضی شود ُدر عقاب ان نیز شریک است ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زر نزن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Poland
میگیم ایندفعه پوشک دولایه ببند دیرتر لو بدی
Poland
میگیم ایندفعه پوشک دولایه ببند دیرتر لو بدی
Poland
میگیم ایندفعه پوشک دولایه ببند دیرتر لو بدی
Iran, Islamic Republic of
یرو تی تابت رو بخور عمو
ریز میبینمت
Iran, Islamic Republic of
حالا نرید چهار تا بدبخت مادر مرده را به عنوان همکار تروریستها بگیرید و اعدام کنید. ریشه ای کار کنید و با تروریستهای واقعی بجنگید نه با مردمی که فقط از وضعیت معیشتی خودشان ناراضی اند
Iran, Islamic Republic of
چقدر شماها بدبخت هستید و نمی فهمید شهدا ، ایثارگران و مدافعان حرم و حافظان امنیت کشور از بطن مردم هستند و بخاطر مردم جان خود را از دست می دهند.
Iran, Islamic Republic of
مردم غیور سیستان وبلوچستان سالهاست به دلیل بی کفایتی دولت سازندگی واصلاح طلب واعتدال عشق غرب ُ در رنج هستند ولی هرگز برای نان دستشان به خون هموطن خودشان اغشته نشده است.برو از اب گل الود دیگری ماهی بگیر وبه این عزیزان اهانت نکن.
Iran, Islamic Republic of
باز منافقانه عمل کردی و نفرین برتو شاید خودت لو دادی .اختلاف بینداز حکومت کن . شهدا شمع محفل بشریتند .روحشان شاد باد . شهدای اسیر نفاق مانند شما هستند. دولتهای چهل سال گذشته همه درگیر مبارزه با تروریسم کور بوده اند . جهبه ای جدید نگشایید . اگر واقعا علاقه مندی بسم الله قدم به میدان بگذار و برو جلو و مبارزه کن. نشستن پبش زن و بچه و جای گرم و حال کردن با بیت المال کار سختی نیست و چرند هم نگو .دشمن ایرانی چپ و راست نمی شناسد .موافق و مخالف نمی شناسد
Iran, Islamic Republic of
💎عاقبت دیپلماسی لبخند مقابل جنایتکاران عالم

نماینده مردم زاهدان در مجلس:
🔹حادثه تروریستی زاهدان را به طور جد از طریق کمیسیون امنیت ملی مجلس تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
🔹عملکرد دستگاه دیپلماسی ما در برخورد با حوادث مشابه تروریستی عملکرد قوی و قاطعی نبوده و در وزارت امور خارجه ما همواره با دیپلماسی لبخند با این موضوع برخورد کرده است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
ایرانیان تسلیت
تو رو خدا به دل ما سیستانیها و بلوچستانیها زخم نزنید.....کاش به جای پاسداران با غیرت اصفهان عزیز باز هم پاسداران و مرزبانان خودما سیستان و بلوچستان شهید می شدند.هامنطور که در سالهاست خون جوانان و برادران بی گناهمان در این استان بر زمین جاری شده...اینو میگم چون دلم درد داره که پاسداران اصفهان عزیز میهمان ما بودند و اینجوری مظلومانه به شهادت رسیدند....این درد تحملش برای ما خیلی سخت از درد کشتار های عبدالمالک ریگی بود....سخت از انتحاری مسجد جامع زاهدان بود...........سخت از انتحاری مسجد امام علی زاهدان بود...سخت از انتحاری پیشین در منطقه سرباز بود.....بخدا سخت از انتحاری تاسوعای چابهار بود......ما در این استان پیکر بچه شش ماهه قطعه قطعه شده تشییع کردیم و خون دل ها خوردیم ولی تحمل درد حادثه شهدای اصفهان برای قلب های ما بسیار دردناک و سنگین تر از همه بود چون میهمان ما بودند.......کاش ما و فرزندان و برادران و پدرانمان چون همیشه فدایی مرزمان باشیم تا بار مصیبت مان کمتر باشد........من یک سیستانیم هموطن.........
کی با مردم به جای تروریست ها برخورد شده؟
Iran, Islamic Republic of
همزمان با اجلاس ورشو با حضور آمریکا و اروپا و منافقین تروریست، این اقدام صورت گرفت...اون وقت یه عده سلبریتی از این وحشی ها دفاع میکنن و یا عده ای دیگر از fatf دفاع میکنن در حالی که ایران قربانی تروریست هایی است که در خاک اروپا و آمریکا و مورد حمایت آنها هستند....عجیب است عجیب....
Iran, Islamic Republic of
سلبريتي ها از تروريستا دفاع مي كنن؟! كي ؟! كجا؟!
فریدون
Iran, Islamic Republic of
مهم این است که دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی درست به وظایف خودشان عمل کنند و توطئه ها را در نطفه خنثی کنند و اجازه اجرا ندهند. و همینطور باید اصول حفاظتی رعایت شود و 40 نفر در یک اتوبوس تردد نکنند ، آن هم در آن منطقه پر خطر.!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
من یک سیستانیم.جگرم می سوزد از دیدن صحنه های دلخراش نامردی.
از دیدن پیکرهای هزار تکه شده.من یک سیستانیم و اعماق وجودم پراست از زخمهای ترور های کور و بزدلانه....روی صحبتم با تکفیری ها و وهابی های بزدل و نامرد است.بدانید ای سیاه رویان همیشه تاریخ....چرا در میدان نمی آیید و مردانه نمی جنگید.چرا با حیله های روباه صفتانه مادران را داغ دار و کودکان را یتیم می کنید.بخدا قسم اگر همه را تکه تکه و ذره ذره کنند بازهم از آرمانهای امام راحل و رهبر عزیزمان دست نمی کشیم...ای نامردان با ظاهر مرد بدانید اگر دستانم را به سختی ببندند و مرا در خیل شما بزدلان قرار دهند با دندان هایم گلویتان را پاره پاره خواهم کرد و زمین داغدار را از خون هرزه تان سیراب خواهم کرد و قسم می خورم انتقام برادرانم را خواهم گرفت.........منتظر باشید ای جلادان بزدل.............کلام مخلصم یک یاعلی است همیشه رهبرم سیدعلی است.
به مرز سیستان شیر آرمیدست سلاحی به زشمشیر آرمیدست.
Iran, Islamic Republic of
سلام
منم سيستانى ام
بچه كجاشى؟
Iran, Islamic Republic of
تو نه سیستانی هستی نه ایرانی. مطمئنم
Iran, Islamic Republic of
علم غیب داری؟! حالا تو چرا میسوزی که هموطن سیستانی ما ُحرف حق زده ؟!
Poland
تو هم از جنگل های آمازن هستی
روی درخت ها زندگی خوبه
از این درخت به اون درخت راحت می پری؟
..................
کاش یه ذره مسئولینمون هم به حق و حقوق شهداء هم احترام میذاشتند
آخه تا کی مادران و خواهران و همسران و فرزندان این منطقه داغدار عزیزانشون باشن
تا کی بچه ها درد بی پدر بودن رو داشته باشن
آخه کسی نیست بپرسه ازاین مسئولین که چرا با خون شهداء معامله میکنید معامله پست و مقام و صندلی ..........
آخه تا کی بچه های ما در این منطقه پرپر بشن و هیچکس هم رسیدگی نکنه
آخه یه خبرنگار خارجی چی داره که بچه های مظلوم این منطقه ندارن که براشون دو روز صحبت کنن و به همه اعلام کنند مظلومیت این شهداء عزیز
آخه کسی نیست
آه و مظلومیت بفرم هداء گریبانگیرتان خواهد شد
یه کم به فکر این منطقه و این مردم باشین
و هزاران حرف و دردل نگفته
محمد
United Arab Emirates
....
Iran, Islamic Republic of
شبکه نفوذ مزد‌وران غرب گرا باید بدون هیچ ملاحظه ای منهدم شده وعناصر وطن فروش ان در هر پست ومقامی اعدام شوند
یه نفرمعمولی
Iran, Islamic Republic of
اگر چندموشک به پایتخت پاکستان بزنیم، شرق کشورامنیت پیداخواهدکرد، تاوقتیکه دولت پاکستان کاسه ی گداییشودرخونه ی امارات وآل سعودپرمیکنه باید منتظرتکرار ناامنیهاباشیم
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار ضربه زدن به نیروهای آمریکایی در عراق است.

به تلافی حمایت آمریکایی ها از تروریست ها.
Iran, Islamic Republic of
اگر بودجه برای انسداد مرزهای شرق را ندارند. حداقل فعلا می توانند مرزها را مین ریزی کنند.

تمام مرزهای شرق کشور را به شکلی مین گذاری کنند که هیچ جنبنده ای نتواند از مرز عبور کند.
میلاد
....
Iran, Islamic Republic of
برج خلیفه در امارات را بر سرشان آوار کنید متوجه خواهید شد که موشها به لانه خود خواهند خزید. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.
علی
Iran, Islamic Republic of
همان منافقان و خوارجان نفوذی در حکومت که ازادانه هر کاری دوست دارند انجام می دهند
غلام پیروی
سلام خدا بر شهیدان : ای کو ر دلان بز دل با دم شیر بازی نکنید انشا.. خواهید دید ریشه تان را از زمین می کنیم
Iran, Islamic Republic of
ولی نامردها ضربه سختی به سپاه زدند...امیدوارم پاسخ محکمی به آمران و عوامل این حمله داده شود
ضربه سختی نبود سپاه برای خیلی سخت تر از این هم آماده است
123
Iran, Islamic Republic of
مرزهای جنوب شرق ما ایراد دارند شکاف امنیتی زیادی داریم که باید درزگیری بشه باید راهها قاچاق و نفوذ بسته بشه ما در حال جنگ هستیم آقایان اگه ایرادات حل بشه بسیاری از معضل مواد مخدر هم حل میشه
Iran, Islamic Republic of
از نظر من کل ایران باید در امنیت کامل باشه پس لازمه ش از بین بردن تروریستهاست کسانی که این کارارو میکنن عده ای خائن وطن فروش هستن،در ضمن همه ما میدونیم که اونا از کدوم کشورها پشتیبانی میشن،به غیر از اینها اونا بعد از هر ترور و خرابکاری به پاکستان میرن ولی پاکستان هیچ کاری نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
خوبیش اینه که وزیر اطلاعات از ساداته !!!!!
Iran, Islamic Republic of
؟..
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه عربستان و امارات سال‌هاست سرمایه‌گذاری کلانی بر روی این شبکه نفوذی کرده‌اند و دارای ارتباطات پیچیده‌ فرهنگی و اطلاعاتی با آن هستند


بزنید تو فی خالدونشون یکی از اون برج های کاغذی را پایین بیاورید ...
ابی
United Arab Emirates
این سوال و سوالات مشابه این را از وزیر نقاش اطلاعات بپرسین..چه کسی ....
Iran, Islamic Republic of
واقعن باید نفوذی هایی که این ضپربات رو میزنن پیداکرد...خدالعنتشون کنه چندماه پیش هم همین نفوذیها چندنفرروبه اسارت بردن
Iran, Islamic Republic of
منبع نفوذ در داخل کشور کاملا عیان است او باید در دنیا و آخرت رسوا و محاکمه شود ،منادیان اسلام رحمانی
فرانک
United States
کاملا با نظر مقاله نویس موافقم.
Iran, Islamic Republic of
....
فدایی ملت
Romania
سلام
با توجه به تعدد و تکرار حوادث تروریستی در جنوبشرق کشور به نظر می توان به این جمع بندی رسید که از نظر اطلاعاتی در این منطقه ما دچار ضعف شدید هستیم و باید در سیستم اطلاعاتی این منطقه بازنگری شود.
دوما از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز نیاز به فعالسازی شبکه های اجتماعی همسو و افزایش میزان مشارکت مردم محلی در تصمیم سازی ها باشیم یعنی به نوعی گسست مردم از حاکمیت را ازبین برد یا حداقل کاهش داد.
تروریست ها دوباره هوس موشک کرده اند. ان ربک لبالمرصاد
امير
Iran, Islamic Republic of
عوامل اين حادثه رو قطعا وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير ميكنه ولي سوال اينجاست چرا امثال اقاي خاوري و دانيال زاده كه سرمايه هاي ايران را اختلاس كرده اند يك شبه از كشور فرار ميكنند؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
کجایند شمع روشن کنندگان. آیا برای این شهدا عزیز نیز کسی به یادشان شمعی روشن کند.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
به نظر اینجانب، شلیک فوری یک فروند موشک فوق سنگین به مقر سازمان اطلاعات کشور امارات به تلافی حمایت از این گروهک ملعون، پاسخ عملی و قاطع و پشیمان کننده ای را به آنها خواهد داد. در غیر اینصورت باید منتظر حوادث بعدی نیز بود. باید جنگ را به خاک دشمن کشانید تا حساب کار دستشان بیاید و خیال نکنند که به پشتیبانی آمریکا میتوانند هر غلطی را مرتکب شوند. حرف بدون عمل دشمن را بیشتر جری خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
.
آمریکا با استفاده از ماهواره هایش می تواند همه ترددها را کنترل کند و به تروریست ها اطلاع دهد.
همه آتیش ها از گور آمریکا بلند میشه.

.
Denmark
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
با سر کار بودن اصلاحیون و اعتدالیون ؛ دشمن الی ماشااله ، نفوذی در بین مسئولین دارد !!
علی
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما فامیلای ریگی آماردادن...
Iran, Islamic Republic of
ما که میدانیم دشمن در صدد حمله انتحاری است پس چرا مسئولین اعزام اتوبوس در جاده خلوت برای ان اسکورت مسلح با حداقل دو خودرو تعیین نکردند؟ چون این طور که در اخبار امده خودروی انتحاری پس از سبقت از اتوبوس اقدام به انفجار نموده ایا تجربه کوتاهی نگهبانان پاسگاه مرزی که همه را به گروگان بردند نباید مدیریت ما را تشدید می کرد؟
Iran, Islamic Republic of
به خاطر اینکه بودجه ندارند.

پولش رو از کجا بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
حتما به فرموده اگر اهمالی بوده باید پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای مدیر مسئول بخاطر این مقاله عالی و شجاعانه . هنوز یادمان نرفته در زمان دولت قبلی ریگی را در آسمان و در یک هواپیمای آمریکایی ردیابی و به زمین کشیده و دستگیر می کردیم ولی امروز گروهکهایی به مراتب ضعیفتر از ریگی 27 پاسدار را به راحتی به شهادت می رسانند . این نظام در عین مظلومیت ولی بسیار مقتدر و قدرتمند است و امیدوارم تمام عوامل حوادث اخبر جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم و نتایج آن به مردم اعلام شود.
تمام شهدای هسته ای و لو رفتن تاسیسات هسته ای در دولت قبل بود
Iran, Islamic Republic of
لو رفتن تاسیسات هسته ای در زمان خاتمی بود!
شهدای هسته ای هم تمام زحماتشان توسط دولت فعلی به باد و سیمان داده شد. ...
Iran, Islamic Republic of
پهپادهای آمریکایی را فراموش نکنید !!! دولت جدید پاکستان هم ظاهرا توسط عربستان نیشش کشیده شده و هنوز نتوانسته سربازان اسیر قبلی را آزاد کند ، لذا بهتر است با روشهای خاص !!! دولت پاکستان را راضی به انجام عملیات سپاه در خاک خود کنیم ، این لزوما پیاده کردن نفر نیست ، همان کاری که با داعش در سوریه بعد از حوادث اهواز شد ، کفایت خواهد کرد !!
Iran, Islamic Republic of
آن مسئولانی که گروه طالبان را به رسمیت می شناسند و با آنها دیدار و گفتگو می کنند کجا هستند
رضا
Iran, Islamic Republic of
دارند گفتگو می کنند!!!
بهتری کار همانی است که ترامپ با مکزیک میکند کشیدن دیوار
مقدم
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان شهدای عزیز، اقداماتی که می بایست انجام شود ومتاسفانه از آن غافل هستیم :
1.آیا استان سیستان وبلوچستان حالت عادی دارد؟نه
2. وقتی استانی حالت عادی ندارد چه بایدکرد؟ دراین خصوص حتما تدابیری می بایست اتخاذ شود ، ماتجربه نبرد درکردستان را دارین چرا ازآن استفاده نمی شود .
3.آیا درشرایط غیرعادی دراستان سیستان جابجایی 40نفر از عزیزان با یک دستگاه اتوبوس کارصحیحی می باشد ؟ خیر می شود با چند دستگاه مینی بوس این کار را انجام دادوعلاوه برآن ازاسکورت نیز استفاده نمود
درپایان امیدوارم با تدبیرازسوی مسئولین شاهد این چنین اتفاقات تروریستی نباشیم که عزیزانی را اینگونه پرپر مشاهده کنیم .
Iran, Islamic Republic of
دليل اصلي نفوذ عناصر اطلاعاتي دشمن در 6-5سال اخير , تسلط مشتي ليبرال غربزده غربگدا بر مراكز مهم قدرت و تصميم گيري و تصميم سازي كشور است. ...
Iran, Islamic Republic of
بله تحلیل درستیه اما از نقطه نظر نظامی انتقال نیرو در منطقه جنگی با یک خودروی بزرگ وبدون تامین جاده و اسکورت ربطی به دشمن نداره وفقط نشاندهنده بی خیالی و اهمال فرمانده مستقیمشونه
Iran, Islamic Republic of
بايد به شديدترين وجه تقاص پس بدهند وگرنه روز به روز جري ترين ميشوند و نقشه تهران را ميكشند.
Iran, Islamic Republic of
خدا دست خائنین و جنایتکاران غربگرای داخلی رو رو کنه ان شاءالله و همه خائنین ریشه کن بشن بزودی ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
این زهرچشم فقط از داخل کشور است برای جلو بردن امیال نامشروع آقازاده‌ها! که توسط جیش ظلم به اشاره داخلی‌ها اجرا شد. حال ببینید آنها که هم آوا با انتقام شده‌اند غیر از حرف چه کاری انجام می‌دهند؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر رزمندگان وزارت اطلاعات-سپاه و انتظامی
خدا نگهدارتان
همیشه از گزند بدخواهان در امان باشید
دست خدا پشت و پناهتان
ملت دعا گوی شما