يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مخالفت مصری‌ها با تمدید ریاست السیسی

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 670645
فعالان مصری در فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ«نه به تعدیل قانون اساسی» بر مخالفت خود با تعدیل قانون اساسی مصر و تمدید ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی تاکید کردند.
مخالفت مصری‌ها با تمدید ریاست السیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، فعالان مصری در شبکه‌های ارتباط اجتماعی، از طریق ایجاد هشتگ «نه به تعدیل قانون اساسی»(#لا_لتعدیل_الدستور ) همزمان با  ارائه درخواست شماری از نمایندگان پارلمان مصر برای تعدیل قانون  اساسی برای تمدید ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور بر مخالفت خود با این گونه تحرکات تاکید کردند.

این هشتگ در صدر هشتگ‌های مربوط به مصر است که هزاران نفر از طریق آن، درخواست ائتلاف موسوم به حمایت از مصر را برای تمدید دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی برای دوره‌های بعدی رد کرده‌اند.

حمدین صباحی از سیاستمداران برجسته مصری در صفحه رسمی خود در فیسبوک در مخالفت با تعدیل قانون اساسی نوشته است : نه به تعدیل قانون اساسی.

کاربری با نام ماهینور المصری نوشته است:  تعدیل قانون اساسی، هیچ وقت از کشور حمایت نمی‌کند، چیزی که به درد می‌خورد این اس تکه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی به نفع اکثریت مردم در پیش بگیری و آزادی‌های مردم تضمین شود، قطعا السیسی از این مسائل خیلی دور است.

برخی نوشته‌اند تعدیل قانون اساسی به نفع تمدید ریاست جمهوری، غیرقانونی  است، زیرا ماده 226 قانون اساسی بر عدم مجاز بودن تعدیل قانون اساسی تاکید می‌کند، در هر حال این ماده می‌گوید در تمام شرایط تعدیل متون مربوط به تمدید  انتخاب رئیس جمهوری یا با اصول آزادی یا برابری مجاز نیست در صورتی که این تعدیل با تضمین‌های بیشتری همراه نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *