پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض مردم انگلیس به سفر السیسی

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 453879
مخالفت مردم انگلیس به سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به لندن ابعاد تازه ای یافت و صدهاتن از معترضان به این سفر مقابل سفارت مصر در پایتخت انگلیس تجمع کردند.
به گزارش جهان، میزان به نقل از رسانه های انگلیس خبر داد، در این تجمع اعتراضی در خیابان "داونینگ استریت"، معترضان انزجار خود را از ورود السیسی به انگلیس به نمایش گذاشتند.

آن ها با سردادن شعارهایی همچون ارزش های انگلیسی کجاست و یا کامرون آیا نمی بینی السیسی دمکراسی را می کشد، خواستار لغو ملاقات وی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شدند.

معترضان همچنین شعارنوشته هایی به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود ‘السیسی قصاب است’ و یا ‘کامرون، پناهندگان را دعوت کن، نه دیکتاتورها را’ خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به حکومت کودتایی السیسی شدند.

در جریان این تجمع اعتراضی همچنین شماری از فعالان مصری در سخنانی از سیاست های دوگانه دولت کامرون به ویژه از دعوت وی از 'السیسی ' برای سفر به انگلیس انتقاد کردند.

'ماها عظام ' یک فعال مصری در اظهاراتی گفت: 'ننگ بر تو کامرون، ما (مصری ها) هرگز لکه دست دادن با السیسی را نمی پذیریم.'
وی افزود: مردم مصر تنها نیستند، بیش از ۴۰ هزار زندانی سیاسی در زندان های دولت السیسی مورد شکنجه و تجاوز قرار می گیرند. ما هیچ وقت فراموش نمی کنیم. دادرسی در انتظار السیسی است.

این تجمع از سوی کمپین السیسی را متوقف کنید و شماری از مدافعان و محافل حقوق بشری برگزار شد.

رئیس جمهوری مصر دیروز چهارشنبه در پاسخ به دعوت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای دیدار رسمی از این کشور وارد لندن شد.

ضرب و شتم دانشجویان انگلیسی معترض به شهریه‌ها به دست پلیس لندن

راهپیمایی بدون خشونت دانشجویان انگلیس در اعتراض به شهریه‌های بالا و قطع بودجه‌های تحصیلی دولتی، با خشونت پلیس لندن مواجه شدند.

عصر دیروز چهارشنبه، هزاران دانشجو و دانش‌آموز انگلیسی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و به میزان بالای شهریه‌ها اعتراض داشتند اما این راهپیمایی با درگیری پلیس به خشونت کشیده شد.

به نوشته گاردین، این دانش‌جویان که در مرکز لندن تجمع کرده بودند، در راهپیمایی روز چهارشنبه خواستار تحصیلات رایگان شدند.

این راهپیمایی با دخالت پلیس مواجه و به درگیری کشیده شد که در نتیجه آن حداقل ۱۲ دانشجوی معترض به شهریه‌های بالای تحصیلی، دستگیر شدند.

برخی فعالان انگلیسی در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود، تصاویر و فیلم‌هایی از درگیری‌های روز گذشته پلیس انگلیس با دانشجویان معترض به شهریه‌ها، منتشر کردند. ده‌ها افسر پلیس حومه لندن نیز به داخل شهر لندن آمده و در این درگیری‌ها مشارکت داشتند.

پلیس متروپلیتن به بهانه حمله برخی فعالان به ساختمان‌های دولتی، به داخل راهپیمایی هجوم آورده و به ضرب و شتم دانشجویان پرداخت.

برخی از چهره‌های سیاسی نیز در جمع معترضان حضور داشتند که از آن جمله خانم «ناتالی بنت» رهبر حزب سبز انگلیس بود.

همچنین «جان مکدونل» وزیر خزانه‌داری حزب سایه با حضور در جمع معترضان، دولت انگلیس را به دلیل خیانت به دانشجویان مواخذه کرد و در جمع معترضان علیه سیاست‌های اقتصادی دولت محافظه‌کار، به ایراد سخنرانی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *