سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مخالفت دوباره مادورو با برگزاری انتخابات زودرس

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 670644
رئیس جمهور ونزوئلا بر این باور است که هیچ گونه انتخابات زودرس ریاست جمهوری در این کشور برگزار نخواهد شد.
مخالفت دوباره مادورو با برگزاری انتخابات زودرس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: هیچ انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا در آینده نزدیک برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه کمبود انتخابات در ونزوئلا وجود ندارد. این در شرایطی است که برخی کشورها خواستار برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری در ونزوئلا شده‌اند.

مادورو اظهار داشت: تنها انتخابات پیش رو در ونزوئلا انتخابات پارلمانی است که قرار است سال 2020 برگزار شود. مشکل در مخالفان است نه انتخابات قانونی کشور. ما در 20 سال گذشته 25 انتخابات برگزار کردیم. در 18 ماه گذشته 6 انتخابات برگزار کرده ایم. انتخابات 2018 به درخواست مخالفان برگزار شد.

مادورو در واکنش به تهدید ترامپ برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا نیز گفت: اگر واشنگتن تصمیم به اقدام نظامی علیه کاراکاس بگیرد، این مداخله نظامی را برای دشمن جبران ناپذیر خواهیم کرد. ما قصد داریم به مداخله آمریکا پاسخ دهیم آن هم به روشی که هرگونه دخالت آمریکا با خسارات انسانی و نظامی جبران ناپذیری برای دشمن همراه باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه شرکت ملی نفت این کشور، تاکید کرد: اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا کاملا غیرقانونی است.

واشنگتن اخیرا کلیه اموال و دارایی‌های شرکت نفت دولتی ونزوئلا را توقیف کرده و شرکت‌های آمریکایی را از هرگونه همکاری تجاری با این شرکت منع کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشنگتن از همه ابزارهای اقتصادی برای حمایت از خوان گوایدو استفاده خواهد کرد.‎
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *