يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

انتقال اطلاعات قاچاقچیان اروپایی به ایران

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 670337
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت‌: در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با سفیر ایتالیا مقرر شد این کشور ابزار و تکنولوژی مورد نیاز برای مبارزه با موادمخدر را در اختیار ایران قرار دهد.
انتقال اطلاعات قاچاقچیان اروپایی به ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در حاشیه دیدار سفیر و افسر رابط ایتالیا با اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: نشست دو جانبه دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران با سفیر و افسر رابط ایتالیا برگزار شد که در آن نحوه تعامل اطلاعاتی و همکاری بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت و بر آن تأکید شد.

وی ادامه داد: در این نشست اقدامات جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با موادمخدر به افسر رابط و سفیر ایتالیا ارائه شد.چرا که امروز ایران به عنوان تنها کشوری است که در خاکریز اول مبارزه با قاچاقچیان بین‌المللی موادمخدر قرار دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در 40 سال گذشته هزاران تن موادمخدر در کشور کشف شده که بسیاری از این موادمخدر هروئین و مورفینی بوده که صرفاً برای مصرف اروپائیان بوده و نهایتاً در ایران کشف و قاچاقچیان آنها دستگیر شده‌اند.

اصلانی یادآور شد: در این جلسه توضیح داده شد که با توجه به سیاستی که ایران دارد جوانانی که در ایران یا کشورهای اروپایی هستند برای ما تفاوتی ندارد و قرار بر این شد که در این خصوص تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به جزئیات توافق‌های صورت گرفته بین ستاد مبارزه با موادمخدر و سفیر ایتالیا تصریح کرد: قرار شد که در سه زمینه همکاری اطلاعاتی داشته باشیم که تبادل اخبار و اطلاعات قاچاقچیانی که به هر نحو در ایران دستگیر می‌شوند و قصد ترانزیت مواد به کشورهای اروپایی را داشتند این اطلاعات توسط مجموعه ستاد مبارزه با موادمخدر به افسر رابط و سفیر ایتالیا اعلام می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: توافق دوم بر این موضوع صورت گرفت که قاچاقچیانی که در کشورهای اروپایی دستگیر می‌شوند و موادمخدر در خاک آنها کشف می‌شود متقابلاً اطلاعات مربوط به آنها را جمع‌آوری کنند و به ستاد مبارزه با موادمخدر ایران تحویل دهند.

اصلانی ابراز داشت: امروز مبارزه با موادمخدر امری فراملی است و علیرغم اینکه ایران در خط مقدم مبارزه قرار دارد همه دنیا معتقد بر این هستند که موادمخدر یک جرم سازمان‌یافته است و متأسفانه همه کشورها در آن دخالت و همکاری دارند اما در بحث ابزار و تکنولوژی جدید و فنی ما در تحریم قرار داریم.

وی متذکر شد:‌در جلسه امروز مقرر شد که طرف ایتالیایی در خصوص تأمین این امکانات که در اصل برای نجات جوانان کشور خودشان نیز است با جمهوری اسلامی همکاری کرده و این امکانات را در اختیار ایران قرار دهند و این تحریم‌ها باعث نشود که جوانانی که در ایران یا اروپا قرار دارند فدای خصومت‌های استکبار جهانی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *