جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گوایدو خواهان عدم حمایت چین از مادورو شد

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 670279
خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از چین خواست حمایت از مادورو را پایان داده و با او وارد گفت‌و‌گو شود.
گوایدو خواهان عدم حمایت چین از مادورو شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، از چین که حامی بین‌المللی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» است خواست حمایت از این کشور را خاتمه دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، گوایدو در مصاحبه با روزنامه چینی «مورنینگ پست جنوب چین» گفت چین از بزرگترین حامیان مالی خارجی دولت مادورو و پیش از آن «هوگو چاوز» بود و «پتانسیل چشمگیری» در کمک به اقتصاد بحران‌زده ونزوئلا داشت.
او چین را این گونه توصیف کرد: «بازیگر جهانی کلیدی که می‌خواهیم روابطمان را با آن از نو برقرار کنیم». او ابراز امیدواری کرد: «رابطه سازنده و گفتمان با چین را هرچه‌زودتر آغاز کنیم».

تخمین زده می‌شود که چین از سال ۲۰۰۷ تاکنون حداکثر ۶۲ میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده است که جهت تضمین منابع نفتی، قراردادهای ساخت‌وساز و ایجاد یک جای پای راهبردی در حیاط خلوت آمریکا صرف شده است. متخصصان بر این باورند که هنوز خشم چین از اتفاقات اخیر ونزوئلا فروکش نکرده است.

به گزارش «وال‌استریت ژورنال»، «لی بائورونگ» سفیر چین در ونزوئلا با تبریک پیروزی مادورو در انتخابات اخیر گفت: «ما بر سیاست عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها تاکید داریم».

«دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا از لی به‌خاطر ایستادن در برابر «دیوانگی امپریالیستی» ترامپ تشکر کرده و افزود: «تمام نفتی که چین نیاز دارد را ونزوئلا دارد».
ترامپ روز یک‌شنبه در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» گفت در صورتی که مادورو کناره‌گیری نکند احتمال مدخله نظامی وجود دارد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *