سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
تحت فشار سازمان‌های حقوق بشری؛

عربستان حکم اعدام زن فعال مدنی را لغو کرد

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 669663
سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند که ریاض مجازات اعدام فعال زن مدنی را که از دسامبر ۲۰۱۵ در بازداشت به‌سر می‌برد، لغو کرده است.
عربستان حکم اعدام زن فعال مدنی را لغو کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رژیم سعودی مجازات اعدام «اسراء الغمغام» فعال مدنی را که از دسامبر 2015 در بازداشت به‌سر می‌برد،لغو کرده است.رژیم سعودی به دلیل صدور سنگین‌ترین حکم علیه الغمغام به اتهام مشارکت وی در تظاهرات اعتراضی علیه حکومت در شرق عربستان، با فشارهای فزاینده‌ای روبه‌روست.

«سماح حدید» مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل، روز جمعه در این‌باره گفت: «گزارش‌ها حاکی‌ است که مقام‌های سعودی حکم جنجال برانگیز اعدام الغمغام را لغو کردند که این امر، باعث خرسندی ما است.»

وی در عین حال افزود: «الغمغام همچنان به دلیل مشارکت در تظاهراتی مسالمت‌آمیز، با حکمی غیرمعقول زندانی است.»مقام‌های سعودی تاکنون بیانیه‌ای رسمی درباره این زن فعال مدنی صادر نکرده‌اند.

دادستانی عربستان سعودی همچنین علیه چهار نفر دیگر از فعالان مدنی به اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در منطقه عمدتا شیعه‌نشین «الشرقیه»، حکم اعدام صادر کرده است.

از سوی دیگر، مرکز حقوق بشر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در واکنش به خبر لغو اعدام این زن فعال مدنی در عربستان، گفت: «دادگاه سعودی دیگر به دنبال اجرای حکم اعدام الغمغام نیست، ولی به احتمال زیاد، وی به مدت طولانی در زندان خواهد ماند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *