جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

چین بزرگترین تهدید جاسوسی برای آمریکاست

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 669330
نهادهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به تهدیدات سایبری چین به شدت هشدار داده‌اند.
چین بزرگترین تهدید جاسوسی برای آمریکاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روز گذشته روسای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در کمیته اطلاعات سنای این کشور هشدار دادند که چین بزرگترین تهدید جاسوسی برای آمریکا به شمار می‌رود.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این جلسه گفت که از صنایع خودروسازی گرفته تا تولید نرم افزار و تحقیق و توسعه نظامی، همگی هدف چینی‌ها قرار گرفته‌اند تا رمز و رازهای تجاری آنها را به سرقت ببرند.

کوتس گفت که توانمندی‌های سایبری چین به اندازیه‌ای قوی است که قابلیت از کار انداختن برخی از زیرساختهای آمریکا مانند خطوط، نفت و گاز و یا از کار انداختن وبسایتهای خبری مخالف پکن را دارد.

او دراین باره گفت: درحالی که ما در یک دهه و نیم گذشته خواب بودیم، چین رشد قابل توجهی داشت... که بخش زیادی از آن به واسطه سرقت اطلاعات از شرکتهای ما به دست آمد.

وی از کشورهای دیگر خواست تا در برابر این تهدید از خواب بیدار شوند. او با انتقاد از شیوه تجارت کشورهای دیگر با چین گفت که این کشورها چین را تنها به عنوان یک بازار بزرگ می دیدند که باید در آن حضور داشته باشند اما اکنون متوجه شده‌اند که محصولات آنها در چین کپی شده و با نصف قیمت به فروش می‌رسد زیرا چینی‌ها نیازی به صرف هزینه برای تحقیق و توسعه نداشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا بزرگترین تهدید جاسوسی برای دنیاست