پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چین تهدیدات جدید تجاری آمریکا را محکوم کرد

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 616576
چین بیانیه غیرمنتظره آمریکا در خصوص اعمال تعرفه‌های تجاری و محدودیت‌های شدید علیه سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی را محکوم کرده است.
چین تهدیدات جدید تجاری آمریکا را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چین امروز چهارشنبه بیانیه غیر منتظره کاخ سفید برای اعمال تعرفه های سنگین 50 میلیارد دلاری علیه واردات کالا و خدمات از چین و اعمال محدودیت های بیشتر علیه سرمایه گذاری شرکت های چینی در ایالات متحده را محکوم و اعلام کرده است که پکن آماده مقابله با واشنگتن است اگر واقعا به دنبال به راه انداختن جنگ تجاری است.

ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرده است که اگر چین مساله سرقت مالکیت معنوی را حل و فصل نکند، تهدید قبلی خود برای اعمال تعرفه های سنگین تجاری علیه واردات کالا و خدمات چین را به قوت خود حفظ خواهد کرد.
این بیانیه در شرایطی صادر شده است که دو کشور پیش از این موافقت کردند تا اقداماتی را برای کاهش مازاد تراز تجاری 375 میلیارد دلاری چین با آمریکا انجام دهند.

بیانیه کاخ سفید یک روز قبل از سفر ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا به پکن برای انجام مذاکرات تجاری بیشتر با مقام های چینی بوده است.ویلیام زاریت رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در چین در این باره گفت: تهدید واشنگتن برای اعمال تعرفه ها ظاهرا تا حدی موثر بوده است. تصور نمی کنم این اقدام تنها یک تاکتیک باشد. البته ما بر این باوریم که تعرفه ها بهترین روش برای حل و فصل اختلافات تجاری نیست.

بر اساس این گزارش وزارت بازرگانی چین نسبت به این بیانیه واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این بیانیه غیرمنتظره و شگفت آور بوده و مغایر با توافقات اخیر دو کشور است.روزنامه گلوبال تایمز چین در مطلبی نوشت: ایالات متحده از توهم رنج می برد و انتقام جویی تجاری تنها می تواند به ضرر واشنگتن تمام شود.

روزنامه مردم ارگان رسمی حزب کمونیست چین نیز نوشت: دولت چین تدابیر لازم را در مقابله با هرگونه نقض توافقات اخیر بین آمریکا و چین، اتخاذ خواهد کرد.این در شرایطی است که نگرانی ها درباره وقوع جنگ تجاری بین دو کشور پس از توئیت دونالد ترامپ درباره لغو بخشی از تحریم های شرکت مخابراتی زد تی ئی چین، کاهش یافته بود.خبرگزاری شینهوا نیز ابراز امیدواری کرده است که آمریکا هیچ اقدام غیرمسئولانه ای را انجام ندهد ولی در هر صورت چین آماده دفاع و محافظت از منافعش خواهد بود.

شینهوا افزود: رویکرد چین همواره این بوده است که به دنبال منازعه و جنگ نباشد ولی ما از جنگ و مبارزه ترس و هراسی نداریم. چین به رایزنی های عملگرایانه با آمریکا ادامه می دهد و امیدوار است که آمریکا نیز مطابق با روح بیانیه مشترک دو کشور عمل کند.وزیر بازرگانی آمریکا قرار است طی روزهای 2 تا 4 ژوئن از پکن دیدن کند. وی قرار است در این سفر موافقت چین را برای افزایش صادرات شرکت های آمریکایی جلب کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *