شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
اشرف غنی:

خروج آمریکا تاثیری در وضعیت امنیتی افغانستان ندارد

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 668104
رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی بیش از ۴۵ هزار نظامی افغان در درگیری با مخالفان مسلح در این کشور کشته شدند و خروج آمریکا تاثیری در وضعیت امنیتی این کشور ندارد.
خروج آمریکا تاثیری در وضعیت امنیتی افغانستان ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اشرف غنی که در حاشیه نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در سوئیس از کشته شدن بیش از 45 هزار نظامی افغان در چهار سال گذشته خبر داد.

رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: مسئولیت پیشبرد جنگ به عهده نیروهای امنیتی افغان است و خروج احتمالی نیروهای آمریکایی نیز تاثیر چندانی در وضعیت امنیتی این کشور نخواهد داشت.

وی افزود: اما در چهار سال گذشته تنها 72 نظامی خارجی در افغانستان کشته شدند که این نشان می‌دهد، آمریکا در جنگ افغانستان دخیل نیست و تنها به نیروهای امنیتی افغان کمک می‌کند.

اشرف غنی با اشاره به خروج احتمالی نیروهای خارجی از افغانستان تصریح کرد که  خروج نیروهای خارجی به سطح تهدیدات تروریستی در این کشور بستگی دارد.
این در حالی است که اشرف غنی پیش از این آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در سالهای گذشته را حدود 28 هزار نفر اعلام کرده بود.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا تلاش کرده بود تا با اتخاذ رویکرد تهاجمی افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در این کشور را مهار کند اما از نظر کارشناسان این راهبرد نیز موثر واقع نشده است.

کارشناسان معتقدند، افزایش عملیات‌های شبانه و تشدید جنگ توسط نیروهای آمریکایی نه تنها نمی‌تواند در مهار تلفات نظامیان افغان موثر واقع شود بلکه باعث افزایش تلفات غیرنظامیان افغان نیز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *