جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۱
ادامه حاشیه‌ها درباره پولی شدن تردد از چهار تونل تهران و بزرگراه صدر

۶۰ هزار تومان که چیزی نیست

سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 665761
دریافت عوارض تردد از تونل‌های شهری و نیز پل صدر همچنان مورد توجه شهروندان تهرانی است. اگرچه در روزهای پس از انتشار این خبر تعدادی از اعضای شورای شهر و حتی شهردار تهران این مسأله را تکذیب کرده و آن را فقط یک طرح دانستند.
۶۰ هزار تومان که چیزی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو،‌ دریافت عوارض تردد از تونل‌های شهری و نیز پل صدر همچنان مورد توجه شهروندان تهرانی است. اگرچه در روزهای پس از انتشار این خبر تعدادی از اعضای شورای شهر و حتی شهردار تهران این مسأله را تکذیب کرده و آن را فقط یک طرح دانستند؛ اما معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز مشاور رسانه‌ای آقای محسن پورسیدآقایی همچنان از این موضوع دفاع می‌کنند.

آقای علی پیرحسینلو، مشاور رسانه‌ای 
معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک در گفت‌و‌گویی که با رسانه‌ها انجام داده است میانگین عوارض ماهانه برای رانندگان در دو مسیر رفت و برگشت از یک تونل را 60هزار تومان عنوان کرده و گفته است: این مقدار که پولی نیست. وی همچنین گفته است: وقتی که صحبت از اخذ عوارض از خودروها می‌شود، همه فقط پرایدهای مسافرکش مدل‌80 را مثال می‌زنند. در حالی که مگر چند درصد خودروهای ما از این دست هستند؟!

واقعیت این است که 60هزار تومان رقمی نیست که مالکان خودروها را چندان تحت فشار قرار دهد.  وی در ادامه سخنان خود به سابقه تهیه این طرح هم اشاره کرده است که در دوره شهرداری آقای محمدباقر قالیباف صورت گرفته است. البته این مشاور معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران به مسأله اهمیت حمل‌و‌نقل عمومی و اینکه در دوره 12‌ساله مدیریت جهادی شهر، مترو و اتوبوس‌رانی تهران چه توسعه‌ای داشته و در مدت 17‌ماه گذشته چه اقدام عملی برای این دو مدل اصلی حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت انجام شده اشاره‌ای نکرده است.

نکته جالب‌تر اینکه پیرحسینلو تأکید کرده: این لایحه هم‌اینک در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال بررسی است و حداقل 10‌طرح کارشناسی مشابه نیز در حال بررسی است.  مشاور معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین تأکید کرده است که هزینه نگهداری بزرگراه‌ها و تونل‌ها باید از مالکان خودروها دریافت شود. حالا باید غیر از طرح ترافیک تهران -که اجرای شیوه جدید آن از سال گذشته موجب بروز مسائل مختلفی برای شهروندان شده- منتظر تصمیم نهایی شهرداری تهران برای دریافت عوارض تردد از چهار تونل رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه به‌همراه بزرگراه صدر بود.
 
۶‌ماه تا یک‌سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک
مالک یک خودرو که با مخدوش‌کردن پلاک باعث شده بود جریمه‌های ورود به محدوده طرح ترافیک او به حساب یک خودروی دیگر نوشته شود، به دام افتاد و از سوی دادگاه به حبس و جزای نقدی محکوم شد. پنجم مرداد‌ماه سال جاری به شهرداری تهران گزارش رسید که مالک خودروی بی‌ام‌دبلیو ادعا می‌کند ترددی در محدوده طرح ترافیک نداشته؛ اما مشمول جریمه شده است. با پیگیری‌های شهرداری و دریافت تصاویر تردد خودرو از شرکت کنترل ترافیک مشخص شد راننده یک دستگاه خودروی پراید با مخدوش کردن پلاک و تغییر عدد «چهار» به «یک» مرتکب جرم شده و وارد محدوده طرح ترافیک می‌شده است. بدین ترتیب تمام عوارض و جرائم تردد خودروی پراید در محدوده طرح ترافیک به حساب خودروی بی‌‌ام‌دبلیو ثبت می‌شد. با شکایت شاکی و گزارش شهرداری و در اختیار گذاشتن تصاویر مربوط به مخدوش کردن پلاک، پرونده در شعبه‌۱۱۶۵ دادگاه کیفری در مجتمع قضایی قدس تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به صدور حکم ۶‌ماه حبس و پرداخت جزای نقدی برای راننده مجرم شد.
 
25 هزار نفر در انتظار پیوند عضو
 رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: کسب رضایت اهدای عضو از خانواده افراد مرگ مغزی شده در ایران بین 6تا 90‌ساعت زمان می‌برد، درحالی که این زمان در کشورهای پیشرفته تنها یک تا دو ساعت محاسبه شده است.
 آقای مهدی شادنوش اظهارکرد: درحال‌حاضر 25هزار نفر در کشور در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند که به‌دلیل کافی نبودن تعداد اهدای عضو، روزانه هفت تا 10‌نفر از این افراد، جان خود را از دست می‌دهند. وی همچنین با بیان اینکه در کشور 25‌هزار نفر در لیست انتظار پیوند اعضا قرار دارند، گفت: درحال‌حاضر با این تعداد اهدای عضو در کشور تنها می‌توانیم 15‌درصد از این افراد در لیست انتظار را پاسخگو باشیم و 85‌درصد آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. هر سه ساعت یک نفر و روزی هفت تا 10‌نفر از افراد نیازمند عضو، به این دلیل که عضوی برای اهدا به آنان وجود ندارد، جان خود را از دست می‌دهند.
 
حذف دفترچه‌های درمانی بیش از سه میلیون نفر
 سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سه میلیون نفر شناسایی شدند که 
تحت پوشش چند نوع بیمه بودند که دفترچه‌های درمانی این افراد حذف شد.
 آقای محمدحسن زدا  درباره طرح همپوشانی بیمه‌ها اظهار داشت: کمیته‌ای مشترک با حضور سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و همین‌طور سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است و در این خصوص اقداماتی را نیز انجام داده‌اند. سه میلیون نفر شناسایی شدند که بیش از یک دفترچه درمانی داشتند که دفترچه‌های آن‌ها حذف شد؛ چرا که تحت پوشش بیش از یک نوع صندوق یا سازمان بیمه‌ای قرار گرفته بودند. سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا ادغام بیمه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: فعلاً موضوعی مبنی‌بر ادغام تمامی بیمه‌ها مطرح نشده است.
 
ثابت نبودن درآمدهای پایدار شهری یکی از مهم‌ترین مشکلات است
 عضو شورای شهر تهران گفت: در حال‌حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر تهران ثابت نبودن درآمدهای پایدار شهری است که بر اساس آمار سهم درآمدهای پایدار شهری کمتر از 27‌درصد است. آقای مجید فراهانی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران از سال‌98 تا سال‌1402 در شهر تهران اجرایی می‌شود. فرآیند تدوین برنامه پنج‌ساله سوم از مهرماه سال گذشته در مجموعه شهرداری تهران آغاز شد و پس از تهیه و تدوین برنامه به شورای شهر تهران ارسال شد. در تدوین برنامه پنج‌ساله سوم از بدنه کارشناسی شهرداری تهران، معاونت‌ها و 22‌منطقه نظرخواهی صورت گرفته است و پیشنهاداتی به‌صورت انفرادی به کمیسیون‌ها ارائه شده بود که این موارد نیز مورد بررسی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عوارض برای کدام خدمات، شما که تازه آمده اید، آقای قالیباف هم به قول خودتان شهر سوخته به شما تحویل داده است.