دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ترامپ خواستار روابط نزدیکتر با پاکستان است

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 665564
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد فرصت‌هایی را برای همکاری نزدیک و مشترک آمریکا و پاکستان ایجاد کند و روابط دو کشور را مورد بازبینی قرار دهد.
ترامپ خواستار روابط نزدیکتر با پاکستان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دونالد  ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مراسمی در کاخ سفید به مناسبت تحویل گرفتن استورنامه اسد مجید خان سفیر جدید پاکستان در واشنگتن، خواستار روابط نزدیکتر با پاکستان شد.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، در این دیدار سفیر جدید، سلام عمران خان نخست وزیر پاکستان را به ترامپ رساند.وی گفت که او به طور خستگی ناپذیری برای ارتقای همکاری‌های سودمند و دو جانبه میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

ترامپ نیز گفت که او می‌خواهد بستر فرصت‌های جدید برای همکاری نزدیک میان دو کشور فراهم کند.چندی قبل جهانگیر صدیق، سفیر پیشین پاکستان در آمریکا به درخواست وزارت خارجه این کشور از سمت خود استعفا کرد.

گفته شده بود جهانگیر صدیق که با اتهامات فساد مالی نیز مواجه بود، با فشار وزارت خارجه مجبور به استعفا شده است. منابع آگاه در اسلام‌آباد اعلام کردند، وزارت خارجه به او ابلاغ کرده که یا خود استعفا می‌کند یا از سوی دولت برکنار می‌شود.

پس از بر سر کار آمدن دونالد ترامپ روابط اسلام آباد و آمریکا دچار تنش شد. کاخ‌سفید پاکستان را به پناه دادن تروریست‌ها متهم کرد و کمک‌های خود را به این کشور کاهش داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *