جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷۸
ظریف:

من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید، دمتان گرم!/کجا من فقط نگاهم به غرب بوده؟/ از تغییر سیاست عربستان استقبال می کنیم/ تا الان سیاست خارجی ما انفعالی نبوده

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 662814
هیچ وقت با سردار سلیمانی وارد بحث‌های سیاست داخلی نشدیم و امیدوارم نشویم چون می‌خواهم این رابطه بسیار خوب ما با ایشان و دستگاه سیاست خارجی و نیروهای مختلف که در این حوزه فعال هستند حفظ شود.
من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید، دمتان گرم!/کجا من فقط نگاهم به غرب بوده؟/ از تغییر سیاست عربستان استقبال می کنیم/ تا الان سیاست خارجی ما انفعالی نبوده
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفتگو با روزنامه همشهری، گارد محکمش در مقابل هرگونه انتقاد را همچنان بالا نگه داشته و صریحا تمام اظهارنظرهایش را در راستای منافع ملی! اعلام کرده و موضع گیری منتقدان را ناشی از تبلیغات نتانیاهو ارزیابی کرده است. ظریف بدون اشاره به برخی اشتباهات خودش و وزارتخانه تحت امرش در چندسال گذشته گفته است: «برخی دوستان فکر می‌کنند آنها در حوزه سیاست خارجی از دستگاه سیاست خارجی بیشتر می‌فهمند.»

بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهیدخواند:

*من با یک رسانه داخلی یک صحبتی می‌کنم دوستان یک تکه آن را انتخاب می‌کنند و برمی‌دارند و حمله می‌کنند، یا با یک رسانه خارجی صحبت می‌کنم دوستان هم بد ترجمه می‌کنند، هم یک تکه را گزینش می‌کنند. دو مثال می‌زنم؛ در چند هفته گذشته بنده به‌خاطر یک مصاحبه داخلی و یک مصاحبه خارجی تحت فشار و توهین قرار گرفتم. مصاحبه داخلی این بود که گفتم پولشویی یک مشکل در جمهوری اسلامی ایران هم هست آمدند گفتند ظریف گفته پولشویی یک مشکل گسترده است، درحالی‌که هیچ جا در صحبت من «گسترده» وجود نداشت اگر حتی به نخستین مقاله یک روزنامه خاص هم مراجعه کنید، آنجا هم از قول من نگفته «گسترده»، آنجا گفته صحبتی کرده‌ای که ضد‌انقلاب گفته «گسترده» اما به جای اینکه به ضد‌انقلاب حمله کند که چرا صحبت وزیر خارجه ما را تحریف کرده‌ای به من حمله کردند؛ البته من پیدا نکردم که ضدانقلاب هم گفته باشد «گسترده».  اما فرض می‌کنیم پرسیدم چنین اتفاقی افتاده باشد به جای اینکه به آنها حمله کنند به من گفتند چرا حرفی زده‌ای که ضدانقلاب برداشت غلط کرده! مورد اخیر هم با یک مجله فرانسوی بود. از شما تقاضا می‌کنم مصاحبه را نگاه کنید من دارم به سیاست غربی‌ها حمله می‌کنم می‌گویم شما به ایران ایراد می‌گیرید اما آقای نتانیاهو رفته کنار کارخانه سلاح هسته‌ای دیمونا ایستاده می‌گوید ما ایران را نابود می‌کنیم، من گفتم ایشان نمی‌گوید ایران باید نابود شود بلکه می‌گوید ما ایران را نابود می‌کنیم، پرسیدم آقای ماکرون کجاست بیاید ایراد بگیرد، خبرنگار از من پرسید آقای احمدی‌نژاد این حرف را زده، پاسخ می‌دهم آقای احمدی‌نژاد حرف امام را زده نگفته ما اسرائیل را نابود می‌کنیم گفته اسرائیل باید نابود شود. یا مثلا مقام معظم رهبری هم گفته‌اند ۲۵ سال دیگر اسرائیل نخواهد بود خب حضرت آقا این را گفته‌اند یعنی از الان برنامه‌ریزی کرده‌ایم ۲۵ سال دیگر به اسرائیل حمله کنیم؟! آقایان می‌آیند حرفی را که صریح است و حرف امام است و من همان را تکرار کرده‌ام دست می‌گیرند و حمله می‌کنند؛ شروع می‌کنند می‌گویند فلانی سیاست ایران را عوض کرد! من کجا سیاست ایران را عوض کرده‌ام. من عین سیاست ایران را بیان می‌کنم، من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید، دمتان گرم!
 
*سیاست خارجی ایران خطوط کلی‌اش توسط مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود و بسیار سیاست هوشمندانه‌ای است و باید به‌صورت درست به دنیا ارائه شود، فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها و غربی‌ها یک کاریکاتوری از سیاست ایران ارائه می‌دهند به خاطر اهداف و سیاست‌های خودشان که بتوانند علیه ایران سیاه‌نمایی کرده و ایران را به‌عنوان تهدید امنیتی مطرح کنند. ما معتقدیم اینها بدخواهان مردم ما هستند که من معتقدم فقط با جمهوری اسلامی مخالفت ندارند بلکه با ایران مخالفت دارند. باید آن را خنثی کنیم و چون من این واقعیت را می‌بینم به‌گونه‌ای صحبت می‌کنم که احساس می‌کنم خطوط کلی‌اش را مقام معظم رهبری در سیاست، عزت، حکمت و مصلحت ترسیم کرده‌اند ولی برخی دوستان ما روی یک کلیشه‌هایی تأکید دارند که باید تکرار شود و اگر کسی آن کلیشه‌ها را تکرار نکند احساس می‌کنند با خطوط اصلی انقلاب در افتاده است! این نگاه خوش‌بینانه است.
 
*اگر یک نگاهی به گفتمان نتانیاهو بکنید مشخص می‌شود که او از چه حرف‌هایی خوشش می‌آید، دوست دارد چه حرف‌هایی از ایران بیرون بیاید، روی چه حرف‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند، نتانیاهو به که می‌گوید دروغگو؟ اگر حرف‌هایی که من می‌زنم برای نتانیاهو خوب باشد هیچ وقت به من نمی‌گوید دروغگو. چرا برای من هشتگ دروغگو راه می‌اندازند؟ چون از من عصبانی هستند. البته من هیچ‌کس نیستم از استفاده از کلمه «من» هم خیلی بدم می‌آید، سوء‌تفاهم نشود که خدای ناکرده خودشیفته هستم. اما چرا این همه هشتگ دروغگو به راه می‌اندازند؟ چون معتقدند باید این حرف‌ها را نابود کرد و این حرف‌ها باعث می‌شود سیاستی که آنها دنبال می‌کنند نابود شود. من هم احساس نمی‌کنم جز سیاست جمهوری اسلامی چیز دیگری را بیان ‌کنم. احساس می‌کنم آنچه سیاست ایران است را تبیین می‌کنم کاملا هم متوجه هستم این حرفی که می‌زنم در داخل منعکس می‌شود اما توقع ندارم حرفم تحریف شده منعکس شود و با یک نگاه دلواپسانه؛ نگاهی که احساس می‌کنند هر لحظه باید این وزیر خارجه را زیرنظر داشته باشند.  برخی دوستان فکر می‌کنند آنها در حوزه سیاست خارجی از دستگاه سیاست خارجی بیشتر می‌فهمند.

*از برکات جمهوری اسلامی همین جامعه چندصدایی است، برخی دوستان جوان یادشان نیست زمان شاه کسی جرأت نمی‌کرد حرف بزند و نظر بگوید حتی در منزل هم می‌خواستید صحبت کنید می‌گفتند دیوار موش دارد و موش گوش دارد.امروز جامعه ما چندصدایی است اما بالاخره کارها به تخصص نیاز دارد.
 
*بنده عرض کردم هدف برجام برای بنده که مذاکره می‌کردم این بود که اول؛ امنیتی‌سازی‌ ایران را با از بین بردن قطعنامه‌های شورای امنیت نابود کنم و دوم  این بود که برنامه هسته‌ای ایران حفظ شود که آن هم تا لحظه آخر هم اراک و هم فوردو و هم نوع تحقیق و توسعه ما محل تردید بود.از نظر زمانبندی هم عرض کردم اینها همه‌اش قابل راستی‌آزمایی است نیاز نیست کسی به من فحش بدهد، بعضی‌ها کار را به فحش کشیده‌اند. نیازی به این کارها نیست بروید ببینید ما کی در برجام مذاکرات ریز درباره اقتصاد کردیم؟ ورود آقای دری اصفهانی- که متأسفانه به‌رغم همه خدمات به ایشان اتهاماتی زده می‌شود-  به مذاکرات برجام مشخص است، ایشان ۳ماه قبل از توافق به مذاکرات پیوست. این نشان می‌دهد ما کی مذاکرات کارشناسی اقتصادی را شروع کرده‌ایم، نیاز به فحش دادن نیست بروند تاریخ را نگاه کنند.
 
*تا امروز ۱۶ نامه به خانم موگرینی درباره قصور‌ها و موارد نقض آمریکا و اروپا نوشته‌ام که یک زمانی این نامه‌ها چاپ می‌شود، دوست دیگر می‌گوید تو که می‌گویی همه دنیا غرب است چرا نگاهت به غرب است؟ بگوید کجا من نگاهم به غرب بوده است؟! سفرهای من بیشتر به غرب بوده؟ حرف‌های من بیشتر متوجه غرب بوده؟ شما بیایید و ثابت کنید، شما یک هیولایی ساخته‌اید و براساس آن عمل می‌کنید. بیشترین تعداد سفرها را من به آفریقا، آسیا، همسایگان و آمریکای لاتین داشته‌ام، بیشترین سفرها به همراه رئیس‌جمهور چه در دولت یازدهم چه دولت فعلی به همسایگان و کشورهای غیرغربی بوده، شاید چندین برابر کشورهای غربی بوده باشد، بیش از ۲۰بار به روسیه و بیش از ۲۰بار به ترکیه رفته‌ام، شما یک کشور غربی را پیدا کنید که من برای مذاکره دو جانبه بیش از ۳ بار رفته باشم درصورتی که گفتم بیش از ۲۰بار به ترکیه و روسیه رفته‌ام. چندین بار به عراق ، سوریه‌، افغانستان و پاکستان. آقای رئیس‌جمهور هم همینطور ایشان هم کل سفرهایش به اروپا ۳ بار بوده ببینید چندبار رفته روسیه، چندبار رفته ترکیه و چندبار رفته چین. آقای دکتر جلیلی شما که داری می‌گویی اگر دنیا همه‌اش غرب نیست چرا نگاهت به غرب است؟ کجا من فقط نگاهم به غرب بوده، یک ببر کاغذی می‌سازند و شکار می‌کنند و آن را در ذهن مردم می‌کنند و با این کارشان عزت و سربلندی را خدشه‌دار می‌کنند، اما من وزیر خارجه یک دولت نیستم، وزیر خارجه جمهوری اسلامی هستم.

*سابقه ما با برخی دوستان عزیزمان به ۳۰، ۴۰سال می‌رسد، دوستان‌مان هم می‌دانند بنده که ۳۰، ۴۰سال در برابر این حرف‌ها دوام آورده‌ام بازهم به حول و قوه الهی دوام می‌آورم... دیگر می‌خواهند چه‌کار کنند؟ فحش نداده بودند که دادند. اگر کار دیگری هم می‌خواهند بکنند بکنند.
 
*راه‌اندازی اس پی وی کاری است که البته از تعهدات اروپا نیست. تعهدات اروپا خیلی فراتر از اس پی وی است، ما معتقدیم باید این تعهدات اجرایی شود، اس پی وی یک مرحله مقدماتی است برای اجرایی کردن تعهدات‌شان، کماکان می‌گویند داریم عملیاتی می‌کنیم، علت تأخیر این است که آمریکا موانع ایجاد می‌کند‌ و آنها سعی می‌کنند موانع را بردارند و یک سازوکاری ایجاد نکنند که کاغذی باشد بلکه باید عملیاتی باشد. اینکه چقدر جدی است باید ببینیم چه کار می‌کنند، ما شاهد بودیم چندین بار تا مرحله اعلام پیش رفته‌اند تعهداتی اتفاق افتاده که مانع این اعلام شد؛ چه تحولات از سوی آمریکا و چه تحولات دیگر که باید در آینده کاملا مشخص شود چه دست‌هایی در آن وجود داشته است. اما در پایان کار باید دید این سازوکار اروپایی‌ها چقدر عملیاتی است، خودشان می‌گویند علت اینکه مقداری تأخیر داریم این است که می‌خواهیم مطمئن شویم عملیاتی است، باید دید. من بیشتر احساس می‌کنم اروپایی‌ها آمادگی هزینه دادن ندارند.
 
*با سردار سلیمانی بحث‌های اجرایی خودمان را دنبال می‌کنیم، هیچ وقت با ایشان وارد بحث‌های سیاست داخلی نشدیم و امیدوارم نشویم چون می‌خواهم این رابطه بسیار خوب ما با ایشان و دستگاه سیاست خارجی و نیروهای مختلف که در این حوزه فعال هستند حفظ شود، اگر بنده احساس می‌کردم عضویت در این کنوانسیون‌ها با تحفظاتی که ایران دارد و یا اصلاح قانون مقابله با پولشویی یا اصلاح قانون مقابله با تروریسم ضربه‌ای به سیاست‌های ایران می‌زند اصلا این کار را نمی‌کردم، برخی دوستان حرف‌های بی‌موردی زدند که امیدوارم در برابر خدا جوابی برایش داشته باشند. این دنیا که فعلا ظاهرا دوستان یک حاشیه‌ای دارند و کسی نمی‌تواند به آنها حرفی بزند ولی لااقل در برابر خدا یک جوابی درست کرده باشند، اصلا اینها ربطی ندارد، ایران بزرگترین قربانی تروریسم است و فعال‌ترین کشور مبارزه با تروریسم،  اخیرا ترامپ گفته است ما بیرون برویم ایران باید با داعش بجنگد، انگار آنها با داعش می‌جنگیدند. یک لحظه هم آمریکا با داعش نجنگید و از اول ایران و مردم سوریه و عراق بودند که با داعش جنگیدند.

*برخی چرا در ایران دوست دارند براساس تبلیغات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کنند چرا دوست دارند ایرانی که در صف مقدم مبارزه با تروریسم است بگویند اگر قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کند دست خودش را می‌بندد. نه اتفاقا دست کسانی را بسته‌ایم که حامی تروریسم هستند.
 
*اگر تغییری در سیاست خارجی عربستان شکل بگیرد و سیاست خود را مبتنی بر واقعیت بنا کند هم به نفع عربستان است هم منطقه و هم به نفع دنیا و از این سیاست ما هم استقبال می‌کنیم، باید ببینیم. هنوز برای چنین پیش‌بینی‌ای زود است برخی علائم خلاف این را نشان می‌دهد ما همیشه آمادگی داریم که همسایگان ما سیاست‌های اشتباه خود را اصلاح کنند.
 
*ایران گزینه‌های متعددی دارد و خروج از برجام هم یک گزینه است اما حتما یکی از ده‌ها گزینه ماست، هم در داخل برجام اختیاراتی برای اقدام داریم هم بیرون برجام هم در روابط دو و چندجانبه زمینه‌های مختلفی داریم که منافع مردم را پیش ببریم ما منافع مردم برایمان مهم است.
 
*سیاست خارجی ایران نباید سیاست انفعالی باشد، انفعال یعنی دیگران اقدامی بکنند و ما به آن عکس‌العمل نشان بدهیم، تا‌کنون سیاست ما همیشه این بوده که اقدام کنیم و دیگران عکس‌العمل نشان بدهند.
 
*من نمی‌خواهم حرف‌هایم برایم هزینه داشته باشد، ولی برای بنده هزینه دادن مانع نیست؛ یک نفر را که به‌عنوان وزیر خارجه انتخاب می‌کنند مسئولیتش این نیست که از خودش و سازمانش دفاع کند، مسئولیتش این است که  از منافع ملی دفاع کند، اگر بنا باشد از خودم و سازمانم مراقبت کنم و کسی نگوید بالای چشمت ابرو است و باعث شوم آنقدر محافظه‌کاری پیشه کنم تا منافع ملی هدر برود من فکر می‌کنم وقت مردم را تلف می‌کنم به آنها خیانت می‌کنم.. دوستان ما بدانند اینکه خیال کنند با هزینه داخلی درست‌کردن برای عرایض من باعث می‌شوند از فردا این حرف‌ها را نزنم نه اینطور نیست، من حرفم را می‌زنم هیچ آینده‌ای هم برای خودم تصویر نکردم ولی فکر می‌کنم وظیفه‌ام این است هر کاری خوب است انجام دهم بعدش هم کنار می‌روم.

*همه کشورها با طالبان به‌صورت رسمی گفت‌وگو می‌کنند. ایران هم از طریق وزارت خارجه با طالبان گفت‌وگو خواهد کرد.
 
*جالب است قبل از اینکه آقای نیکنام آن توییت را منتشر کند، یک خانم ایرانی به من ایمیل زد که شاید خوب باشد درگذشت زرتشت را تسلیت بگویی، من هم همان موقع شروع کردم توییت را بنویسم، معمولا هم من توییتم را در ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه نمی‌نویسم، ۴ یا ۵ ساعت طول می‌کشد چون با چندین نفر مشورت می‌کنم، توییت که آماده انتشار شد به من گفتند آقای نیکنام گفته چرا آقایان به سالروز درگذشت زرتشت توجه نمی‌کنند، در هر صورت از اینکه ایشان هم تشکر کرد من خیلی ممنونم.
 
*بعضی وقت‌ها ایده توییت‌ها از خودم می‌آید، گاهی اوقات هم دیگران مطرح می‌کنند، این ایده به یک متن اولیه تبدیل می‌شود، این متن اولیه را اکثر اوقات خودم می‌نویسم گاهی هم کسی متن اولیه را پیشنهاد می‌دهد. بعد از اینکه متن اولیه آماده شد تقریبا دور دنیا می‌چرخد، یعنی چند نفر در تهران و یکی دو نفر هم در اروپا و آمریکا نظر می‌دهند چون می‌خواهیم همه مخاطبان را در نظر داشته باشیم در جاهای مختلف این توییت‌ها را می‌بینند؛ عموما هم این دوستان بی‌جیره و مواجب همکاری می‌کنند، می‌دانید برخی کشورها برای این جور کارها مقدار زیادی پول هزینه می‌کنند، شاید کسانی داشته باشند که متخصص این کار باشند که برای آنها توییت می‌نویسند، ما خودمان این کار را می‌کنیم. من معمولا  صبح خیلی زود یا آخر شب این کار را انجام می‌دهم و نظرات را می‌گیرم و بعد متن نهایی را آماده می‌کنم، هیچ وقت توییتی نبوده که متن نهایی‌اش را خودم ننوشته باشم، ممکن است یک توییت از متن اولیه یا رسیدن به متن نهایی چند دست چرخیده باشد اما متن نهایی با خودم است... حداقل دو و حداکثر ۴ یا ۵ نفر درباره یک توئیت من قبل از انتشار نظر می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جیگرم دروازه اون طرفه

داری به خودمون گل میزنی ظریف گلم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد یعنی برجام برای صهیونیست ها مفید بود.
Iran, Islamic Republic of
بعد از وادادگی حالا میگی آمریکا بد، اینو که 5 سال پیش همه می گفتند شما تو کمای غش به طرف آمریکا بودی.
Iran, Islamic Republic of
♦ظریف خطاب به منتقدان گفته: من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم، شما به من حمله می‌کنید. دمتان گرم!
‏-بزرگوار! دم خودت گرم! شما نیاز نیست به نتانیاهو حمله کنی. حمله به نتانیاهو به اندازه کافی سر و صاحب داره که کارشون رو هم خوب بلدن.
‏شما اگر مرد میدانی وعده های برجامی رو محقق کن لطفاً!

+فرید ابراهیمی+
Iran, Islamic Republic of
...
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
سیمان ریختن قلب راکتور اراک و تبدیل سایت فردو از مرکز غنی سازی به آزمایشگاه نهایت تحقیر یک ملت بود.
عبد خدا
Iran, Islamic Republic of
اى خدا ! اين ظريف از دوستان نتانياهو چه توقعاتى داره ؟!
Iran, Islamic Republic of
زمان امضاء برجام میگفتن همه تحریمهای پولی و مالی و بانکی لغو می شوند حالا میگن هدف برجام اقتصادی نبوده است !!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف شما وضعیت هسته ایی و اقتصاد کشور را به قبل از برجام برگردان و خسارت وارده را جبران کن تا باور کنیم تیم مذاکره کننده در زمین خودی بازی کرد ه اند.
خخخ
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که بازهم از جاسوس تیم هسته ای حمایت میکنه !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ظریف جان
آخ خ خ
تو رو خدا رحم کن به این نتان یاهو
بابا کُشتیش ! غلط کرد ! دیگه از این غلطا نمی کنه !!!!!
آخه حمله هم اینقدر بی رحمانه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه انفعالی نبوده
تو راست میگی؛ دمت گرم
فقط من بودم که زانو میزدم
Germany
قاضی زاده هاشمی که رفت
...
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف فرمودند که: "سیاست خارجی ایران نباید سیاست انفعالی باشد،...تا‌کنون سیاست ما همیشه این بوده که اقدام کنیم و دیگران عکس‌العمل نشان بدهند."
آیا واقعا اینچنین بوده!؟؟؟؟
ما موندیم دم خروس رو قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا...
Iran, Islamic Republic of
...
عجب !
Iran, Islamic Republic of
5 سال معطل کدخدا بودند و حالا معطل اروپا هستن بعد میگن نگاه ما به غرب نیست !
Iran, Islamic Republic of
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۵سال معطل کدخدا بودن ۳ سال باقیمانده را هم معطل اروپای " آقا اجازه" میمونن تا دوره شون تموم بشه
Iran, Islamic Republic of
و من بودم که با جان کری قدم میزدم آنهم فقط برای گرفتن چند عکس برای ثبت در تاریخ و تاریخ پر است ...
Iran, Islamic Republic of
ظریف جان جون مادرت ما رو ... تصور نکن . ملت شعور دارند
Iran, Islamic Republic of
کی گفته سیاست خارجی این دولت انفعالیه!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
مشکل وزیر خارجه این است که زیاد به حرف صهیونیست ها توجه می کنند آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند هرچه می خواهند بگویند مهم نیست .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تهمت بدون سند و مدرک پولشویی به نظام قابل اغماض نیست جناب ظریف .
Iran, Islamic Republic of
از شنیدن این حرفها دقایقی پیش پینوکیو دماغش رو عمل کرد و کلا سکته کرد و مرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل برو پيش كري عشق و حال كن جا و مكان كه داريد در نيويورك اين دولت تبخير اميد به كسي وفا نكرد از ما گفتن بود الان نيمسوز شدي در ذهن مردم
همین هفت مورد برای شما کافیه یا بازم بگم؟
Iran, Islamic Republic of
روش های اجرایی مبارزه با نتانیاهود :

1. نصف کردن بودجه نظامی و زیاد کردن بودجه وزارت خارجه

2. امضای اف ای تی اف و خود تحریمی نیروهای نظامی و امنیتی ایران تحت نظارت شدید بازرسان اسرائیلی

3. اجازه بازرسی های سرزده به تمام نقاط ایران را دادن به نیروهای مثلا سازمان ملل که همه جاسوس های اسرائیلی هستن

4. فشار برای اجرایی شدن برجام موشکی
5. فشار برای اجرایی شدن برجام منطقه ای

6. تبریک روز تشکیل دولت غاصب اسرائیل به فلان شخصیت صهیونیست در توئیت

7. منکر شدن و تحریف اینکه هدف ما نابودی اسرائیل است و کوتاه آمدن از مواضع اصولی انقلاب حتی قبل از فرار شاه شعار انقلابی مردم ما مرگ بر اسرائیل بود


خسته نباشی جناب !
Iran, Islamic Republic of
حرفت واقعا دیگر خریدار ندارد برو پی کارت
حسین حقگو
Iran, Islamic Republic of
دمت گر با این جوابهایی که میدهی !من موندم که این توجیهات را آیا در همان سالها که در امریکا بودی یاد گرفتی یا در این مدت 5 ساله از رئیست ؟!واقعا اینان فکر میکنند عصر قجر یا عصر حجر است و ما اصلا وسائلی مانند ضبط و ویدئو و رسانه های مستقیم و یا رسانه مکتوب نداریم خیلی راحت انکار میکنند و یا منظور خود را چیز دیگری بیان میکنند . جل الخالق!!
Iran, Islamic Republic of
داره انتخابات نزديك ميشه ...
ب
Iran, Islamic Republic of
لطفا نتانیاهو را کمتر بکش گناه داره!
صنعت هسته ای کشور ار مفت مفت تا مرز نابودی پیش بردید.
پس پدر بزرگ مرحوم ناصرالدین میرزای قاجار بود که غربزده بود و می گفت امریکا با یک موشک صنایع نظامی ما را کن فیکون می کند یا در جلسه شورای نماینگان امریکا گفت اگر از شما حمایت نشود جناح مقابل روی کار می آید.
Iran, Islamic Republic of
یک اشتباهی این مطلب شما داشت اون هم این بود که هر چی گشتم جایی پیدا نکردم که تقصیر احمدی نژاد انداخته باشین
این یکی از دست در رفت
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، بعنوان مقدمه عرض کنم اطلاعات فضای مجازی مانند یک مغازه سمساری است که همه چیز در هم بر هم و بدون نظم هستند و شما برای مثلا پیدا کردن یک ساعت دیواری ، خیلی وسایل دیگر را باید جابجا کنی تا بتوانی بعد از صرف وقت طولانی آن ساعت را پیدا کرده و تحویل مشتری دهی ولی در مقابل کتاب ، مقاله و روزنامه مانند گالری هستند که با نظم و ترتیب دقیق هر چیزی سر جای خود قرار گرفته و شما با حداقل زمان می توانید به موضوع مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید . فضای مجازی ، بخش و تکه هائی از نظرات و صحبت های یک فرد را انتخاب کرده به مخاطبان خود منتقل می نماید که نه مقدمه و نه قبل آن مشخص است نه بعد آن و متاسفانه مخاطبان هم همان گزینه را انتخاب کرده ، تحلیل نموده و قضاوت میکنند قبول کنیم بسیاری از مردم ایران با کتاب و مطالعه بیگانه هستند و خیلی کم کتاب ، مقاله و یا روزنامه می خوانند . لطفا با دقت به نظرات و تحلیل بیشتر کاربران در بالا و در خصوص صحبت های آقای دکتر ظریف توجه فرمائید چقدر این نظرات منطبق بر یک تحیل علمی و مطالعاتی است فقط برای اینکه خودمان را تخیله کنیم مطالبی را که سر و ته نداره عنوان می کنیم دوستان نقد دلسوزانه و عالمانه بسیار خوب و تاثیر گذار است و لی نه پرخاشگری ، تیکه انداختن ، عصبانیت و خود را تخلیه کردن این موارد قطعا نمی تواند امنیت و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی را تامین نماید . تخریب وزیر خارجه کشور به نفع کیست ؟! بحث من تنها آقای دکتر ظریف نیست هرکس و در هر دولتی عهد دار این مسئولیت باشد حرمت و جایگاهش باید حفظ شود مگر نمایندگان مردم او را استیضاح کنند ما که به خودمان رحم نمیکنیم از دشمن چه انتظار است؟!!.دلایل قوی باید و معنوی .... نه رگهای گردن به حجت قوی . حضرت علی (ع) می فرمایند انصاف را حتی نسبت به دشمنانتان رعایت کنید . یا علی
Iran, Islamic Republic of
آقا سید هادی بخش زیادی از صحبتهای شما درست است ولی نمیشود یک ملتی سکوت کنند در مقابل افرادی که حیثیت کشور و ملتی را خدشه دار کنند و ما سکوت کنیم که نکند به کسی بربخورد همین نجابت بیجا باعث شده که بعضیها در اقدامات خلاف جریتر شوند و به صغیر و کبیر رحم نکنند نهی از منکر کجای این جامعه است.
😍😍
Iran, Islamic Republic of
عزیزم هادی جون ! یعنی ظریف فقط همین مصاحبه رو داشته ! وعملکردش اصلا در جهت اوردن لبخند بر روی لبان کدخداش نبوده واصلا پنج سال یک ملت هشتاد میلیونی رو برای ""دستاورد تقریبا هیچ""برجام یه لنگه پا نگه نداشت وبعد از پودر شدن برجام توسط کدخدا ،هشت ماه تمام ""اروپای خوب ،به دادمون میرسه ""راه نینداخت و الانم سر ومر وگنده پا رو پا ننداخته که ما اصلا منتظر اروپا نبودیم !!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من نگفتم سکوت به نوشته دقت کنید نقد دلسوزانه باید باشد ، ضمنا خدا را شکر در کشوری زندگی میکنیم که اگر احدی از کارگزاران نظام به عمد بخواهد عزت ملت ایران را هدف قرار دهد مقام معظم رهبری با هیچ کسی تعارف ندارد، موفق باشید
مقام معظم رهبری امو انتخابات را به مردم واگذار کرده و تا بحال هم منتخب مردم را اگر چه ..... به مجلس که نماینده مردم هستند احاله میکنند
Iran, Islamic Republic of
هر عامل نيابتي هموطن من نيست!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا دلايل قوي و مملو از معنويات سر ريز شده
!!!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید هادی
صحبت شما متین (البته بخش مقدمه)
ولی شما بگویید سیاست خارجی ما در این ۵سال به کدام سو می رود
آیا به سمت عزت و اقتدار اسلامی می رود
آیا عزت پاسپورت ایرانی ارتقا یافت یا سقوط کرد
وقتی کار به جائی می رسد که به هواپیمای وزیر ما بنزین نمی دهند یا با تاخیر و تحقیر می دهند به قول شاعر
" تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل "
اصلا هدف از پذیرش برجام در کلام رهبر عزیز چه بود غیر از رفع تحریم ها
مگر رئیس جمهور نفرمود همه تحریم ها در روز اجرای برجام (سال ۹۴) بِالمَرّه لغو می شود
حالا آقای ظریف می گوید هدف برجام اصلا اقتصادی نبود
شما خود کل سخنرانی را گوش کنید و به بنده بگوئید روح کلی سخنان ظریف غیر از این بوده که بنده گفتم یعنی اقتصادی نبودن هدف برجام
چون شما فرمودید در فضای مجازی همه چیز در هم و بر هم است و با بریدن سخنان یک شخص آن را تحریف می کنند (نقل به مضمون صحبتهای جنابعالی)
Iran, Islamic Republic of
چقدر بديم شما بجاي حملات كوبنده توييتري به نتانياهو به منافع مملكت بپردازين!
...
Iran, Islamic Republic of
ناتان....یا.....هووووو!!!! عجب پدر سوخته است!!!!!...
Iran, Islamic Republic of
يه مشت حرف مفت تكراري.!!!
Iran, Islamic Republic of
.... آقای ظریف وزارت شما جز خسارت و بی اعتباری برای ایران هزینه ای نداشته است....
M
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
Iran, Islamic Republic of
در مورد این سخن او که گفت : من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید، دمتان گرم!
1- چطور وقتی احمدی نژاد چیزی علیه اسرائیل می گفت شماها آن را افراطی گری می نامیدید؟
2- جند حرف علیه نتانیاهو گفتن چندان هنری نیست و الا قبل از شما نیز خیلی ها به نتانیاهو ها حمله می کردند.
3- این قدری که به داخلی ها حمله کردیه اید کمتر از نتانیاهو نیست.
4- دست آورد شما برجام شکست خورده است که به دلارهای 18 هزار تومانی و تورم های واقعی بالای 50 درصد منجر شده است.
Iran, Islamic Republic of
..l
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف کسی که باید برود تارخ رابخواند شما هستید بینی وبین الله یک مروری به اظهارات دوسه سال خود در رابطه بابرجام بیاندازید همه چیز روشن میشود ....
اوووووه مای گاد!
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف شما نمی خواد با اسرائیل مبارزه کنی حقوقت رو بگیر و اصلا هیچ کاری نکن و اینقدر نیروهای مسلح رو تضعیف نکن ...
Iran, Islamic Republic of
اقاي ظريف شما گفتي ك با ملت ايران مخالفت دارن يعني چشم ديدن مارو ندارن پس چطور اعتماد كردي بهشون امضا كردي...
یا سر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از امضاء دیکته غرب ( برجام ) و دفاع چندین ساله بر این امضائ و تعهدی که به غرب دادی اصلا بیانگر این نیست که نگاهت و آرزوهایت به غرب و تشکر غرب از شما بوده !!!!!!!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
ظریف چهره منفور تاریخ ایران تبدیل خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
هر وقت نام ظریف برده شود
تاریخ با دهان باز خواهد ایستاد
البته نه به احترام ظریف
از حیرت اینکه چطوری این همه درایت رو یک جا بخرج داد!
...
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عامل نيابتي خاتميه
Iran, Islamic Republic of
بشه
من كه امروزم بهشت نقد حاصل ميشود
وعده فرداي زاهد را چرا باور كنم
بله
ما نيكبختان را چه باكست
كنار مطبخ ارباب آنجا
بر آن خاك اره هاي نرم خفتن
چه لذت بخش و مطبوع است آنجا
عزيزم گفتن و جانم شنفتن
وزان ته مانده هاي سفره ناني وگر آن هم نباشد استخواني
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف انشالله سربلند از دستگاه دیپلماسی که اومدن بیرون، بد نیست رئیس سازمان گردشگری، مشاور امور زنان... ی همچنین اموری روعهده دار بشن که تخصص بیشتری در این مدت در اونها کسب کردن
Iran, Islamic Republic of
نعل وارونه زدی دکتر
Iran, Islamic Republic of
اینکه در کشور پولشویی وسیع انجام میشه رو در این شرایط مطرح میکند یعنی چه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پولشویی هم اگه هست توسط دوستان اصلاح طلب خودشونه. ....!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
ظریف قافیه باخته شرمسار ایران شد
United States
....
Iran, Islamic Republic of
نگاهت به غرب نبوده؟؟!!"امضای کری تضمین است"یادت نرفته که؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
بله آقای ظریف این شما بودید که شرط اخراج امیر عبداللهیان معاون عربی وزارت خارجه و انتصاب جابری انصاری بجای وی را که وزیر خارجه اسیق و روانی آل سعود برای برقراری رابطه آورده بود را اطاعت کردید یعنی بسادگی فریب خوردید حالا با چه رویی حرف از آل سعود و دفاع از منافع ایران در مقابل اینجور کشورها می زنید؟|
Iran, Islamic Republic of
ظریف :...تا امروز ۱۶ نامه به خانم موگرینی درباره قصور‌ها و موارد نقض آمریکا و اروپا نوشته‌ام...
زحمت کشیدی...! 16 هزار تای دیگه هم نامه بنویسی تاثیر نداره چرا که در سایه تدبیر دستگاه دیپلماسی در تراژدی برجام، غرب یکجا به مطالباتش رسیده و سر ما بی کلاه مونده !!!
United States
آقای ظریف گفتی آمریکا با یک موشک می تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد بعد کارشناسان سپاه به شما گفتند که این سیستم قدیمی در ایران وجود ندارد و سیستم ما مرکزی نیست و موزاییکی است که فوق العاده پیشرفته است ، گفتی ما پولشویی می کنیم ولی بعدا حرفت را عوض کردی که منظورم فلان بود ! در اصل خودت فهمیدی این برخی از اصلاح طلبان بودند که پولشویی کرده اند و الان یکی از آقازاده ها در همین رابطه در زندان است ! گفتی امیر عبداللهیان را بر میدارم تا با عربستان رابطه برقرار کنم بعد فهمیدی فریب خوردی ! گفتی آمریکا خوب است ! بعد فهمیدی غیر قابل اعتماد است ! گفتی تحریمها را با اجرای برجام برداشتیم حالا می گویی ما برای برداشتن تحریمها مذاکره نکردیم!...حالا راستشو بگو عالی ترین پست دستگاه دیپلماسی ایران جای آزمون و خطا و یادگیری و به اصطلاح طرح کاد است !؟ تا هم شما ایران و قدربتشو بشناسین و هم آمریکای واقعی را بشناسید !؟ چنین پست مهمی جای کارآموزی نیست و تاریخ در این رابطه انتقام سختی از شما خواهد گرفت شک نکنید.
Iran, Islamic Republic of
....