يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تخریب بنای تاریخی در میدان شوش

يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 662232
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به تخریب بنای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی در میدان شوش واکنش نشان داد.
تخریب بنای تاریخی در میدان شوش
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسن خلیل‌آبادی در جریان یکصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تخریب بخشی از بنای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی در محدوده میدان شوش اظهار کرد: در این منطقه بنایی موسوم به بنگاه فرد شیشه‌ و یزدگرد وجود دارد که متاسفانه در شب یلدا بخشی از نمای این بنا تخریب شده است. این بنا واقع در میدان شوش روبروی پمپ بنزین قرار دارد و در 14 آذر ماه 97 توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با توجه به ارزش این بنا از شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی خواسته می‌شود جلوی تخریب مابقی این ساختمان و بنا را بگیرد چرا که قطعا در روزهای آینده احتمال دارد بخش دیگری از این بنای تاریخی توسط فرد یا گروهی تخریب شود.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به‌ آیین‌نامه قانون خدمات ایثارگری بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه این قانون باید هزینه بیمه تکمیلی این افراد و بازنشستگان توسط دستگاه اجرایی که در آن مشغول به کار بوده‌اند پرداخت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری تهران در پرداخت حق بیمه این افراد به وظایف خود عمل نمی‌کند و از شهردار تهران درخواست می‌شود که این موضوع را پیگیری و مشکل را برطرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *