دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
با بارش باران‌های شب گذشته تاکنون؛

کاشی‌های مدرسه چهارباغ در معرض ریزش!

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 326912
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گفت: احتمال ریزش کاشی‌های قدیمی مدرسه چهارباغ وجود دارد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر امکان ریزش کاشی‌های مدرسه چهارباغ به‌ویژه کاشی‌های سمت خیابان چهار‌باغ وجود دارد و باید برای رسیدگی به این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه زمانی که عمر یک ساختمان بالا می‌رود، گچ‌های آن اصطلاحاً می‌میرد و دیگر توان نگه‌داشتن کاشی‌ها را ندارد، ادامه داد: در حال حاضر که باران می‌بارد، امکان ریختن این کاشی‌ها بیشتر شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) ضمن انتقاد از نحوه نگه‌داری مدرسه چهارباغ با قدمت بیش از ۴۰۰ سال توسط سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: میراث فرهنگی برای نگه‌داری این ساختمان ادعا می‌کند که بودجه ندارد در صورتی که نگه‌داری چنین ساختمانی با این قدمت ضروری است.

وی افزود: مسئولان مدرسه بخشی از نا‌بسامانی‌های این ساختمان از جمله درب مسجد و خشت‌های زیر گنبد را با بودجه موجود در اختیار خود مرمت کردند اما این مرمت‌ها به نسبت ارزش و قدمت بنا جزیی بوده و مدرسه چهارباغ به مرمت اصولی نیاز دارد.

خطاط با بیان اینکه چندی پیش از سوی سازمان میراث فرهنگی مقرر شده بود برای باز‌سازی و مرمت کاشی‌های مدرسه، کنار دیوار این ساختمان را داربست بزنند، عنوان کرد: اما زمانی که متوجه شدیم بودجه‌ای برای مرمت‌های آینده آن ندارند و درصدد هستند که تنها داربست‌ها را نصب و آن را رها کنند از این موضوع جلوگیری کردیم.

براساس مشاهدات موجود این روز‌ها مقداری نخاله قدیمی خشت‌‌مانند از این مدرسه خارج شده که به گفته مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) مربوط به تعویض خشت‌های قدیمی زیر گنبد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *