سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

امیدواری سعد حریری برای تشکیل دولت لبنان

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 660163
نخست وزیر مکلف لبنان اعلام کرد، امیدوار است تشکیل دولت متحد ملی این کشور پس از گذشت بیش از هفت ماه از اختلافات سیاسی درباره پست‌های وزارتی نهایی شود.
امیدواری سعد حریری برای تشکیل دولت لبنان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان ضمن سخنرانی در کنفرانسی در بیروت درخصوص تشکیل دولت گفت: دولت خیلی زود تشکیل می‌شود. تلاش‌ها برای تشکیل دولت به دلیل مطالبات گروه‌ها و جریان‌های رقیب بر سر کسب کرسی‌های وزارتی ناکام مانده است و باید طبق سیستم سیاسی براساس توازن طایفه‌ای تشکیل شود.

حریری گفت،‌ اصلاحات مورد توافق همه طرف‌ها بوده و بیانیه‌ وزارتی شامل این اصلاحات خواهد بود.

نخست وزیر مکلف لبنان افزود: من برای پایان مساله تشکیل دولت تلاش کردم و تمرکز ما بر اصلاحات مطرح شده در کنفرانس سیدر و در زمینه اقتصادی به طور کلی خواهد بود و همه در دولت دریافته‌اند که تنها را برای قدم گذاشتن در مسیر اداره کشور اجرای این اصلاحات، اجرای بندهای کنفرانس سیدر، تشکیل کمیته پیگیری از سوی جامعه جهانی و لبنانی‌ها جهت پیگیری شفاف این اصلاحات است.

حریری درباره فساد و اقتصاد سیاه نیز تصریح کرد: ما باید با فساد موجود در کشور مبارزه کنیم این دلیل اقتصاد سیاه است.

همچنین حریری در این سخنرانی گفت، دور دوم اکتشافات انرپی در دریا احتمالا ماه فوریه آغاز شود، دوره نخست آن هم ماه مه آغاز شده بود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *