چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

انگلیس: جنگ علیه داعش به پایان نرسیده است

پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 659861
وزارت خارجه انگلیس در واکنش به توجیه رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از خاک سوریه بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت جنگ با داعش هنوز به پایان نرسیده است.
انگلیس: جنگ علیه داعش به پایان نرسیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلیس در پی اعلام تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از خاک سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه انگلیس گفته این بیانیه را در واکنش به اعلام شکست داعش از سوی دونالد ترامپ صادر کرده است. رسانه‌های آمریکا چهارشنبه (۱۹ دسامبر/۲۸ آذر) به نقل از منابع آگاه گزارش دادند ارتش این کشور در تدارک خارج کردن نیروهایش از سوریه است. مقام‌های دولتی آمریکا ساعاتی بعد این گزارش‌ها را تأیید کردند. 

دونالد ترامپ در صفحه توئیترش نوشت: «ما به داعش در سوریه غلبه کرده‌ایم. این تنها دلیل من برای ماندن در آنجا در دوران ریاست‌جمهوری‌ام بود.»  وزارت خارجه انگلیس با بیان این ادعا که ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش «پیشرفت‌های عظیمی» در مبارزه با این گروه تروریستی به دست آورده تأکید کرده که هنوز اقدامات زیادی باقی‌ مانده‌اند که بایستی انجام شوند. 

در این بیانیه آمده است: «ائتلاف جهانی علیه داعش پیشرفت‌های عظیمی به دست آورده است. از زمان آغاز عملیات، ائتلاف و شریکانش در سوریه و عراق، بخش‌های عظیمی از اراضی تحت کمترل داعش را بازپس گرفته‌اند و در روزهای گذشته، پیشرفت‌های مهمی در نواحی شرق سوریه که در اشغال داعش است حاصل شده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «اما کارهای زیادی هستند که باید انجام شوند و ما نباید از تهدیدی که آنها ایجاد می‌کنند غافل بمانیم. داعش حتی بدون سرزمین هم تهدید باقی خواهد ماند.»

ساعاتی بعد از توئیت ترامپ، وزارت دفاع آمریکا که گفته می‌شود ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره خارج کردن نظامیان با آن مشورت نکرده، در بیانیه‌ای بر پایان نیافتن عملیات ائتلاف ادعایی آمریکا تأکید کرد. 

در بیانیه پنتاگون با بیان اینکه خروج نظامیان آمریکا به معنی پایان یافتن عملیات علیه داعش نیست تصریح شده بود: «در حال حاضر به کار با شرکای خود در منطقه ادامه می‌دهیم.»

بیانیه وزارت خارجه انگلیس نیز از این موضع پنتاگون حمایت کرده است: «همان‌طور که ایالات متحده روشن کرده تحولات در سوریه نشانه‌ای برای اتمام کار ائتلاف جهانی یا عملیات‌های آن نیست. ما کار با اعضای این ائتلاف را برای رسیدن به هدفمان ادامه می‌دهیم.»

وزارت خارجه انگلیس تصریح می‌کند: «ما به ائتلاف جهانی و مبارزات آن برای محروم کردن داعش از سرزمین و تضمین شکست ماندگار آن پایبندیم و با شریکان منطقه‌ایمان در سوریه و فراسوی آن همکاری خواهیم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *