شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۸

عباس عبدی حرف‌هایش درباره سقوط نظام را پس گرفت

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 658267
عبدی همانطور که خود نیز اذعان دارد، برای «نارضایتی مردم»! از نظام اسلامی سندی غیر از برداشت شخصی خود و مجموعه مطالعاتی که البته سند آنها را هم ارائه نکرده! ندارد.
عباس عبدی حرف‌هایش درباره سقوط نظام را پس گرفت
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری ایسنا، اخیراً در مصاحبه با عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی از وی پرسیده است: «دولت آمریکا با اعمال تحریم علیه کشورمان به دنبال ایجاد فشار بر مردم بود تا با سخت شدن معیشت مردم، جامعه را مقابل دولت قرار دهد. آن‌ها دنبال این بودند که با ایجاد ناآرامی درایران، حاکمیت ایران را مجبوربه عقب‌نشینی و پذیرش شرایط خود کنند. با وجود شرایط اقتصادی و معیشتی سخت مخصوصا برای کارگران و حقوق‌بگیران در ماه‌های اخیر و بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا، چرا جامعه ایران به سمتی که دولت آمریکا پیش‌بینی‌می‌کرد حرکت نکرد؟»

عبدی هم در پاسخ می‌گوید: «یک دلیل این مسئله این است که وقتی ما با چیزی مخالفیم لزوما معنی آن این نیست که با مخالفِ آن چیز، موافقیم. ما اگر از یک چیزی بدمان بیاید و کسی هم از همان چیز بدش بیاید، بدان معنا نیست که ما از آن فرد خوش‌مان می آید چه بسا از او بیشتر بدمان بیاید.

ایالات متحده و ترامپ توجه نداشتند که اگر مردم از وضعیت موجود خود ناراضی هستند، بدان معنا نیست که با آن‌ها همراهی می‌کنند. عدم رضایت مردم چیز پنهانی نیست و نیاز هم به تظاهرات آن‌چنانی ندارد. مسئولان هم آنقدر با مردم ارتباط دارند که تا حدی متوجه مشکلات هستند اما نارضایتی مردم بدان معنا نیست که آن‌ها راضی شوند که به اقدامات خصمانه آمریکا رضایت دهند. مردم وضعیت عراق، افغانستان و سوریه را به روشنی می‌بینند و دلیلی ندارد که به آن شرایط رضایت دهند و اگر مشاهده کنند که نقدها و اعتراضات به گونه‌ای پیش می‌رود که به نتایجی بدتر از آن چه فکر می‌کردند، منجر شوند با آن همراهی نمی کنند.

اثبات شیء نفی ما ادا نمی کند و اگر کسی اثبات کرد مردم از وضعیت ناراضی هستند این اثبات نفی نمی‌کند که مردم با سیاست‌های آمریکا هم مخالف باشند و چه بسا مخالفت شدیدتری با این سیاست‌ها داشته باشند.»

عبدی در بخش دیگری از این مصاحبه نیز تأکید می‌کند: برداشت شخصی من و مجموعه مطالعاتی که در کشور انجام شده است، نشان داده که مردم از وضع موجود رضایت ندارند.

*سخن نخست آنست که عبدی همانطور که خود نیز اذعان دارد، برای «نارضایتی مردم»! از نظام اسلامی سندی غیر از برداشت شخصی خود و مجموعه مطالعاتی که البته سند آنها را هم ارائه نکرده! ندارد.

در واقع از باب کنایه باید گفت که سند این اظهارات عبدی از جایی آمده که سند «تقلّب 88» هم از همانجا آمده است!

بله! یقیناً در ایران ما هم مشکلاتی وجود دارد و مردم از برخی مقولات خاصّه اقتصادی گلایه‌هایی دارند اما اولا این گلایه‌ها چه زمانی نبوده است؟ و ثانیا این گلایه‌ها در کدام کشور جهان نیست؟!

نکته آنجاست که برخی جریانات خاص سیاسی در ایران تعمّد دارند که بر این مشکلات روزمره –که البته خود با تَکرار می‌کنم! مسبب‌الاسباب رخ‌نمایی آنها هستند- نام نارضایتی بگذارند.

ما همچنین از آقای عبدی تشکر می‌کنیم که درباره عدم بروز اعتراض و اغتشاش در ایران، صحبت‌های سابق خود مبنی بر «جامعه ایران به بن‌بست رسیده و نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد»، «تبعیض و تحقیر پهلوی علیه مردم منجر به سقوط شد و جمهوری اسلامی هم دچار تبعیض است!» و «اکنون، جامعه‌ ایران در مواجهه با وضعیتی غیرکارکردی است و چشم‌اندازی‌ هم برای خروج از آن وضعیت وجود ندارد» که جملگی با کنایه سقوط نظام اسلامی مطرح شده‌اند را پس گرفتند و اذعان کردند که نارضایتی بدان معنا نیست که مردم به اقدامات خصمانه آمریکا رضایت دهند!

این ترمیدور عباس عبدی (اگر یک رد گم کنی ناشیانه برای مقابله با پیگیری امنیتی نباشد) می‌تواند نقطه عطف مهمی در تقلّای این روزهای حجاریان و دوستان او برای طراحی حرکت خیابانی علیه نظام اسلامی باشد.

چه اینکه عبدی پیش از این و در ماجرای تأکید حجاریان بر اینکه «شکست روحانی شکست ما نیست» هم بصورت تلویحی با حجاریان مخالفت کرده بود.

گفتنیست مصطفی تاجزاده، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در واکنشی تلویحی به صحبت‌های حجاریان مبنی بر «سیاست خیابانی» از این گفته است که براندازی نظام ایران در حدّ یک آرزو باقی می‌ماند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اون زمان براي جمع كردن راي به نفع اصلاح طلبان حرف ميزد جيب كه پر شد و خرشون از پل گذشت بيخيال شدن ميرن دلارها خرج كنند بسيار و بعد كه دوباره جيب خالي شد ياد براندازي و جمع اوري دلار مجدد ميكنن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از بین رفتن نظام جمهوری اسلامی را ارزویش را بگور خواهند برد. این مطلب را خودشان هم میدانند وباز هم میگویند بگذار تلاش بکنیم. خودتانرا خسته نکنید وعقده گشایی نکنید. به زندگیتان بپردازید.
Iran, Islamic Republic of
حتما مسئولان باید رضایتمندی مردم را مهم بدانند اما حرف افرادی مانند عبدی را جدی نمی دانیم.
Iran, Islamic Republic of
همينو بگم اگر نظام سرما بخوره اينها سكته ميكنند ...
Iran, Islamic Republic of
امثال عبدی فهم اینکه ملت ایران دیگر تصمیم ندارد به دورانی برگردد که برای زندگی مستشاران امریکایی در ایران حق توحش پرداخت میشد و یا حاکم کشور به انتخاب سران غربی منصوب یا تبعید شوند و رای و نظر مردم ایران به هیچ وجه دیده نشود ! ملت درس گرفته عاشورایی ما ننگی بدتر از زندگی تحت حمایت قاتلان کودکان یمن و غزه و شخص زنباره و منفوری چون ترامپ را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و اگر امروز تحریمهای بی نظیر فلج کننده را تحمل می کند و شاهد سرکوب مردم فرانسه است بهمین خاطر عزت نفس است
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
با یک مویز گرماش میکنه
و
با یک غوره سردی.
خوش بحال عبدی که افراط وتفریط داشت و همه کاره است !!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ماباید برای نظرمان کلی قربان صدقه شما بروییم تابتوانیم به حریم حرمت انقلاب شکنان وارد شویم !!!
عبدی ها با رفتارهای سلیقه اشان در گذشته عامل نارضایتی ها بودن و دوباره باز سوار همین گروهند تا از قدرت جا نمانند !
سرباز