سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اسلوواکی دیپلمات روس را اخراج کرد

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 656906
منابع خبری از اخراج یک دیپلمات روس از اسلوواکی به اتهام مشارکت در فعالیت‌های جاسوسی خبر دادند.
اسلوواکی دیپلمات روس را اخراج کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اسلوواکی یک دیپلمات روس را به اتهام مشارکت در فعالیت‌های جاسوسی در این کشور اخراج کرده است.بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در شرایطی که موجی از اتهامات جاسوسی علیه روسیه در غرب به راه افتاده، کشور اسلوواکی نیز با این موج همراه شده است.

پیش از این دولت اتریش در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان‌ماه) روسیه را به انجام فعالیت‌های جاسوسی در این کشور متهم کرد و تحقیقاتی را در رابطه با یک سرهنگ بازنشسته ارتش اتریش که متهم به جاسوسی برای روسیه شده بود، آغاز کرد.

قبل از اتریش نیز هلند و انگلیس و آمریکا بودند که اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند، اما دولت روسیه تمام این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.و حالا امروز «پیتر پلرگینی» نخست‌وزیر اسلوواکی اعلام کرد که این کشور یک دیپلمات روس را به دلیل شواهدی که از جانب اطلاعات ارتش در اختیار دولت اسلوواکی قرار گرفته مبنی بر مشارکت وی در فعالیت‌های جاسوسی، اخراج کرده است.

وی در ادامه گفت که این دیپلمات روس در تاریخ 22 نوامبر (اول آذرماه) از کشور اسلوواکی اخراج شده و ظرف 48 ساعت این کشور را ترک کرده است.نخست‌وزیر اسلوواکی تصریح کرد: «این دیپلمات روس علیه منافع جمهوری اسلوواکی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فعالیت کرده بود».سفارت روسیه در اسلوواکی گفته است که در حال بررسی اطلاعات در خصوص اخراج دیپلمات این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *