جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش سفارت روسیه به اخراج دیپلمات‌های روسی

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 599279
سفارت روسیه در انگلیس اخراج ۲۳ دیپلمات این کشور به اتهام بی‌اساس «افسران اطلاعاتی بودن» را اقدامی غیرقابل قبول نامید که به روابط دو کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد.
واکنش سفارت روسیه به اخراج دیپلمات‌های روسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، سفارت فدراسیون روسیه در انگلیس تصمیم مقامات لندن در مورد اخراج 23 دیپلمات روسی از این کشور را غیرقابل قبول، بی اساس و اقدامی غیردوراندیشانه نامید. در بیانیه منتشره از سوی سفارت روسیه با اعلام این مطلب، یادآوری شده است: «کلیه مسئولیت آسیب‌های وارده به روابط روسیه و انگلیس در نتیجه این اقدام برعهده رهبران کنونی پادشاهی انگلستان است.»
 
بر اساس این اطلاعات، روز گذشته (چهارشنبه) "الکساندر یاکوینکو" سفیر روسیه در لندن به دفتر امور خارجی دولت انگلیس فراخوانده شد و اخراج 23 تن از دیپلمات‌های روسی از این کشور بعنوان "عناصر نامطلوب" رسما به وی ابلاغ شد.
پیش از این "ترزا می" نخست وزیر انگلیس بار دیگر در پارلمان این کشور حضور یافته و اخراج 23 دیپلمات روس در رابطه با حادثه مسمومیت "سرگئی اسکریپال" افسر اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش "یولیا" در شهر سالیزبری را اعلام کرد. خانم می این افراد را «افسران غیررسمی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه» نامید که می بایست ظرف یک هفته خاک انگلستان را ترک کنند.

نخست وزیر انگلیس در تاریخ 12 مارس (21 اسفند) در صحن پارلمان از روسیه خواسته بود تا پایان روز سه شنبه در خصوص حادثه رخ داده در شهر سالیزبری توضیح دهد و هشدار داد که در غیراین صورت لندن این اقدام مسکو را «استفاده غیرقانونی از قدرت» تلقی خواهد کرد.

روسیه چنین برخوردی از سوی لندن را اولتیماتوم و باج خواهی ارزیابی و تاکید کرد که بر اساس کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، طرف انگلیسی باید رسما از کشوری که مظنون به تولید چنین موادی است، درخواست کند و پاسخ به چنین ادعایی نیز می تواند ظرف 10 روز انجام شود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو تاکنون هیچ درخواست رسمی از طرف دولت انگلیس دریافت ننموده و اگر چنین درخواستی صورت بگیرد، روسیه قطعا بر اساس تعهدات خویش به آن پاسخ خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *