سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد

آغاز طرح زمستانی ناجا از ۲۲ آذر

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 653040
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح زمستانه پلیس و دیگر دستگاه ها در جاده‌های سراسر کشور از 22 آذر ماه خبر داد.
آغاز طرح زمستانی ناجا از ۲۲ آذر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های زمستانی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاهها از 22 آذرماه در جاده‌های سراسر کشور به ویژه جاده‌ها و گردنه‌های برفی آغاز شده و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که لازم است تمامی دستگاهها با آمادگی کامل در این طرح حضور داشته باشند، ادامه داد: در زمستان سال 96، 3400 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که از این تعداد 68 درصد در معابر برون شهری و 32 درصد در معابر درون شهری دچار حادثه شدند.

سردار مهری افزود: همچنین 38 درصد تصادفات به دلیل خستگی و عدم توجه به جلو ؛ 22 درصد تصادفات به دلیل سرعت غیر مجاز و 13 درصد تصادفات به دلیل سبقت غیر مجاز رخ داد که این نشان می‌دهد تنها سه عامل باعث وقوع بیش از 70 درصد از تصادفات شده است.

وی از دستگاه های مسئول خواست تا خودروها و تجهیزات خود را به شکل دقیق بررسی کند و نیروهای امداد و نجات نیز آمادگی خود را ارتقاء دهد.رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد:‌ هر چند پیش بینی شده بارش‌ها زودتر آغاز شود؛ اما لازم است هواشناسی نیز پیش بینی‌های خود را زودتر و به موقع اعلام کند.

سردار مهری با بیان این که ریزش کوه و ریزش بهمن، برف و کولاک و آبگرفتگی و یخ زدگی معابر از جمله مهمترین اتفاقات در زمستان هستند، گفت: لازم است رانندگان نیز حتما با باک پر در جاده‌ها تردد کنند. تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و تجهیزات گرمایشی خودرو نیز سالم باشند. همچنین در طول سفر نیز باید وعده غذایی کافی به همراه داشته باشند و قبل از حرکت وضعیت جاده‌ها را از سامانه 88255555 استعلام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین به اقدامات پلیس در اربعین اشاره کرد و گفت: امسال به کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات نقش موثری در کاهش تصادفات و حوادث داشت و استفاده از سامانه سپهتن در حمل ونقل عمومی بسیار موثر بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اجرای طرح سراسری معاینه فنی نیز گفت: دوربین‌های قبلی که فعال هستند اما در خصوص دوربین‌های جدید و امکاناتی که باید در اختیار بگیرند نیز پلیس تهران بزرگ اقدامات خود را انجام خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *