شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مطرح کرد

دلیل افزایش خطای پزشکی در حوزه جراحی‌ زیبایی

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 651136
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به آمار جراحی‌های زیبایی در دنیا و در کشور ما رو به افزایش است گفت: ورود افراد غیرحرفه‌ای و فعالیت آنها به صورت غیرقانونی دلیل افزایش خطاهای پزشکی در این حوزه است.
دلیل افزایش خطای پزشکی در حوزه جراحی‌ زیبایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حامد باطنی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در نشست خبری کنگره بزرگان جراحان پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: امروزه برخی از افراد به صورت غیرحرفه‌ای به حوزه جراحی پلاستیک ورود یافته که این مسأله عوارض مختلفی را برای بیماران به همراه دارد.

وی افزود: جراحی‌های زیبایی الزاماً در بیمارستان‌ها صورت نمی‌گیرد و برخی از آنها در برخی مراکز کوچک و در برخی مطب‌ها به صورت سرپایی قابل انجام است البته باید شرایط لازم برای این مسأله مورد تأیید قرار گرفته باشد.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه آمار جراحی‌های زیبایی در دنیا و به ویژه در کشور ما رو به افزایش است، گفت: در دسترس بودن این جراحی‌ها یکی از دلایل عمده این مسأله به شمار می‌رود همچنین کشور ما از لحاظ علمی سطح بالایی در حوزه جراحی‌های مختلف از جمله جراحی‌های پلاستیک داشته و سالانه تعداد زیادی برای این مسأله به کشور سفر می‌کنند و در واقع بحث توریسم سلامت در این زمینه مورد توجه است.

باطنی بیان داشت: عوارض و شکایت در زمینه جراحی پلاستیک اکثراً مربوط به انجام جراحی‌های غیراصولی توسط افراد غیرحرفه‌ای بوده و مردم باید سطح آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهند و به کسانی مراجعه کنند که هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ حرفه‌ای بسیار قوی باشند.

سیدنجات حسینی استاد دانشگاه و دبیر علمی کنگره بزرگان جراحی‌ پلاستیک در ادامه این نشست به موضوع لیپوساکشن اشاره کرد و گفت: این مسأله در حوزه جراحی‌های زیبایی اهمیت ویژه‌ای دارد و متأسفانه تبلیغات زیادی در فضای مجازی در این زمینه صورت می‌گیرد و گفته می‌شود که می‌توان 10 تا 20 لیتر از جرم چربی را در لیپوساکشن کاهش داد در صورتی که لیپوساکشن در کلینیک‌ها بیشتر از 3 لیتر و در بیمارستان‌ها بیشتر از 5 لیتر خطرآفرین است و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: هدف از لیپوساکشن لاغری نیست بنابراین مردم باید انجام ورزش و استفاده از تغذیه مناسب را برای لاغری مدنظر قرار دهند و در واقع لیپوساکشن هدف آن زیبایی بوده و نه لاغری. بنابراین توجه به این مسأله بر افزایش ارتقای آگاهی مردم جهت حفظ سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *