کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مطرح کرد

دلیل افزایش خطای پزشکی در حوزه جراحی‌ زیبایی

19 آبان 1397 ساعت 15:28

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به آمار جراحی‌های زیبایی در دنیا و در کشور ما رو به افزایش است گفت: ورود افراد غیرحرفه‌ای و فعالیت آنها به صورت غیرقانونی دلیل افزایش خطاهای پزشکی در این حوزه است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حامد باطنی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در نشست خبری کنگره بزرگان جراحان پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: امروزه برخی از افراد به صورت غیرحرفه‌ای به حوزه جراحی پلاستیک ورود یافته که این مسأله عوارض مختلفی را برای بیماران به همراه دارد.

وی افزود: جراحی‌های زیبایی الزاماً در بیمارستان‌ها صورت نمی‌گیرد و برخی از آنها در برخی مراکز کوچک و در برخی مطب‌ها به صورت سرپایی قابل انجام است البته باید شرایط لازم برای این مسأله مورد تأیید قرار گرفته باشد.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه آمار جراحی‌های زیبایی در دنیا و به ویژه در کشور ما رو به افزایش است، گفت: در دسترس بودن این جراحی‌ها یکی از دلایل عمده این مسأله به شمار می‌رود همچنین کشور ما از لحاظ علمی سطح بالایی در حوزه جراحی‌های مختلف از جمله جراحی‌های پلاستیک داشته و سالانه تعداد زیادی برای این مسأله به کشور سفر می‌کنند و در واقع بحث توریسم سلامت در این زمینه مورد توجه است.

باطنی بیان داشت: عوارض و شکایت در زمینه جراحی پلاستیک اکثراً مربوط به انجام جراحی‌های غیراصولی توسط افراد غیرحرفه‌ای بوده و مردم باید سطح آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهند و به کسانی مراجعه کنند که هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ حرفه‌ای بسیار قوی باشند.

سیدنجات حسینی استاد دانشگاه و دبیر علمی کنگره بزرگان جراحی‌ پلاستیک در ادامه این نشست به موضوع لیپوساکشن اشاره کرد و گفت: این مسأله در حوزه جراحی‌های زیبایی اهمیت ویژه‌ای دارد و متأسفانه تبلیغات زیادی در فضای مجازی در این زمینه صورت می‌گیرد و گفته می‌شود که می‌توان 10 تا 20 لیتر از جرم چربی را در لیپوساکشن کاهش داد در صورتی که لیپوساکشن در کلینیک‌ها بیشتر از 3 لیتر و در بیمارستان‌ها بیشتر از 5 لیتر خطرآفرین است و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: هدف از لیپوساکشن لاغری نیست بنابراین مردم باید انجام ورزش و استفاده از تغذیه مناسب را برای لاغری مدنظر قرار دهند و در واقع لیپوساکشن هدف آن زیبایی بوده و نه لاغری. بنابراین توجه به این مسأله بر افزایش ارتقای آگاهی مردم جهت حفظ سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت است.


کد مطلب: 651136

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651136/دلیل-افزایش-خطای-پزشکی-حوزه-جراحی-زیبایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com