شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تشرف ۱ میلیون و ۸۵ هزار زائر اربعین از مرز مهران

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 649839
استاندار ایلام گفت: امسال تعداد 2 میلیون زائر از مرزهای سه‌گانه به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد 1 میلیون و 85 هزار زائر از مرز بین‌المللی به آئین های اربعین مشرف شدند.
تشرف ۱ میلیون و ۸۵ هزار زائر اربعین از مرز مهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» با اعلام این آمار، اظهار کرد: پارسال در سطح ملی بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر به مراسم اربعین مشرف شدند که از این تعداد 967 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون مرز مهران آرام است و  از حجم ترددها کاسته شده است، گفت: سال گذشته ما مشکل زیر ساخت‌های ارتباطی داشتیم اما امسال بخش عظیمی از این مشکل برطرف شد و کار اسکان زائران در شب طوفانی در مهران با مدیریت خوب ستاد بحران و اربعین استان بخوبی انجام گرفت.

استاندار ایلام تصریح کرد: مدیریت پارکینگ‌ها امسال بخوبی انجام شد و مشکلی برای خودروهای پارک شده در این پارکینگ‌ها به وجود نیامد و علاوه‌بر این، سال گذشته ما شاهد افرادی بودیم که بدون ویزا به مرز مهران مراجعه می‌کردند اما امسال با مدیریت‌هایی که انجام شد شاهد کاهش محسوس مراجعه این افراد به مرز بودیم.

سلیمانی با بیان این‌که کمیته امنیتی ستاد اربعین با هماهنگی نهادهای امنیتی و انتظامی بحث امنیت زائران را به خوبی مدیریت کرد که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد، ادامه داد: امسال مدیریت موکب‌ها در مجتمع‌های متمرکز در کاهش ترافیک در مسیرهای ورودی به شهر مهران و در داخل شهر و پایانه تأثیرگذار بود.

وی گفت: بحث کاپیتاژ وسایل نقلیه یکی از مسائلی بود که امسال در ایام اربعین با آن مواجه بودیم  که باعث ترافیک و اختلال در حمل و نقل زائران شد  که با هماهنگی و رایزنی با طرف عراقی این مشکل برطرف شد.

ستاندار ایلام با بیان این‌که بحث تأمین ارز مورد نیاز زائران یکی از مشکلاتی بود که امسال ما شاهد آن بودیم و  بانک مرکزی با فعال کردن باجه‌های بانک‌های معین در مناطق تعیین شده در عراق این مشکل را برطرف کند، ادامه داد: سفر وزرا و معاونین وزرا و شخصیت‌های کشور به مرز مهران دستاوردها و برکات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مرز مهران به همراه داشت، از جمله این‌که در سفر وزیر محترم راه و شهرسازی بر اجرای طرح راه‌آهن اسلام آباد اسلام و ایلام به مهران تأکید شد.

سلیمانی تصریح کرد: قرارگاه اربعین استان با برگزاری نشست‌های مختلف و رصد تردد زائران امسال منجر به مدیریت خوبی در ورود و خروج و اسکان و پذیرایی زوار شد و همه دستگاه‌های نظارتی در این مدت با رصد قیمت‌ها در مهران مانع از افزایش نرخ‌ها شدند.
وی یادآور شد: ستاد اربعین استان به‌زودی  تشکیل خواهد شد و در این ستاد از همه کمیته‌ها می‌خواهیم که مشکلات خود را مطرح کنند تا نسبت به برطرف کردن آن‌ها برای اربعین سال آینده کار کارشناسی شود.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *