جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۳۴

همسر دوم نجفی: عاشق شدیم و ازدواج کردیم/ دانشور: همان بهتر که شهردار سابق استعفا کرد

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 649389
همسر دوم شهردار سابق تهران گفت: هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند، بنده عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم بودم مشکلی نداشت. فاطمه دانشور عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم در واکنش به این سخنان گفت همان بهتر که نجفی استعفا کرد.
همسر دوم نجفی: عاشق شدیم و ازدواج کردیم/بهتر که استعفا‌کرد!
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی نجفی  شهریور ماه سال ۹۶ شهردار تهران شد و اواخر اسفند به دلیل بیماری استعفا کرد و در ابتدای سال ۹۷ بهشت را ترک کرد.

در همان ایام موضوعات زیادی درباره استعفای نجفی مطرح شد. اما همسر جدید شهردار سابق تهران بعد از ۸ ماه پرده از حواشی برداشت و گفت: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

وی در گفت و گو با کانال خبری امید مردم افزود: هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است.

خانم جدید آقای نجفی ادامه می دهد: یک عده می گویند اینها طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این سخنان را می گویند  تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

وی با اشاره به تهمت هایی که به او و همسرش زده‌اند تاکید می کند: به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده که رابطه نامشروع داشته، من می گویم؛ اولا ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود؛ شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم  خصوصی ما وارد شوند.

میترا نجفی با اشاره به انتشار کلیپ صوتی از وی در فضای مجازی می گوید:  چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع کرده بریده بریده به هم وصل کردند تا مرا تخریب کنند در حالیکه واقعیت چیز دیگری بود.

همسر دکتر نجفی ادامه می دهد: تمام حساب های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است، شفاف هستیم، بیایند و بررسی کنند ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.

وی با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوع و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده ها را به خدا واگذار می‌کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: واقعا اگر مردم منتظر اتفاقی هستند؛ هر مسئله ای از طرف آقای نجفی به عنوان خلاف باشد، من در رسانه ها اعلام می‌کنم.

بعد از انتشار این خبر فاطمه دانشور عضو سابق شورای شهر به صحبت های همسر دوم نجفی در ایسنتاگرام واکنش نشان داد و گفت: همان بهتر که نجفی استعفا کرد.

فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر تهران گفت: امروز در میان انبوه اخبار در رسانه های اجتماعی؛اظهارات خانم میترا نجفی همسر آقای نجفی شهردار پیشین تهران توجهم را جلب کرد؛ برخی استعفای جنجالی و پر از ابهام شهردار سابق تهران را به این خانم مربوط می دانند؛ خانمی که به گفته ایشان و با استناد به متن منتشر شده ظاهراً اردیبهشت امسال به عقد دائم آقای نجفی در آمده اند؛ خب! من خیلی به ارتباط این ماجرا و استعفای شهردار سابق وارد نمی‌شوم اما چیزی که برایم بعنوان یک زن و فعال اجتماعی حوزه توانمند سازی زنان و کودکان آسیب دیده مهم است نادیده گرفتن همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان است که احساسات، نجابت،  وفاداری و مهربانی‌شان نادیده گرفته می شود، زنانی که بیشتر عمر و جوانی خود را پای همسرانشان گذاشته اند و اکنون در میانه مصاحبه خانم میترا من مجال یافته ام تا در میانه این غوغا از سکوت آنها بگویم! متاسفانه این قصه سر دراز دارد و بسیار در سطح مدیران دولتی و خصوصی کشور دیده می‌شود، آشکار یا پنهان، موقت یا دائم! درد سهمگینی که هر چقدر به لایه های پایین تر جامعه می رویم اثراتش سخت تر و خرد کننده تر است.

وی بیان کرد: من با اثر این مصاحبه در حوزه سیاست و ... کاری ندارم؛ این مصاحبه بسیار بی باکانه به قبح زدایی از ازدواج مجدد و چند همسری پرداخته است؛ امری که هر چند از نظر شرع و قانون پذیرفته است اما طرح این گونه اش در رسانه ها به هیچ وجه پذیرفته نیست و گویی ما در ایران می خواهیم همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم!

دانشور گفت: متاسفانه این مصاحبه هرچند در دفاع از ازدواج رسمی و قانونی خانم و آقای نجفی در رسانه های اجتماعی منعکس شده و دفاع از این پیوند حق ایشان است؛ اما ظاهراً خانم نجفی دو نکته را فراموش کرده اند:
اول؛ یادشان رفته که به ترویج تعدد زوجات و قبح زدایی از آن پرداخته اند که در فرهنگ حاکم بر جامعه ما علی رغم عدم اشکال شرعی و قانونی، چندان پذیرفته نیست.

دوم؛ از تکریم و یاد کردن از همسر اول دکتر نجفی غافل شده اند و ظاهراً می خواهند خانه خوشبختی شان را که حقشان هست بر روی ویرانه های زندگی زنی دیگر از جنس خودشان بسازند و این عین بی اخلاقی است!

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان که درگیر ماجرای ازدواج مجدد همسرشان شده اند شاید چیزی نگویند؛ بسازند و دم نزنند اما من می گویم اولین حس و تجربه تلخی که برای این زنان و مادران رخ می‌دهد حس ناخوشایندی است؛ می شکنند و شاید به روی خودشان نیاورند اما آنها زن هستند و مملو از احساسات، کنار آمدن زن هم از جنس صبوری و مهربانی است؛ ازدواج دوم ، سوم و ... تا زمانی که همسر اول وفادار ایستاده است را عین بی اخلاقی می‌دانم و دوست ندارم این مصاحبه زمینه ساز ترویج این رفتار در جامعه شود؛ پس میترا خانم! از شما به عنوان یک زن می خواهم کمتر مصاحبه کنید؛ چون دیدم خیلی با افتخار مصاحبه کرده اید و از کار خودتان و دکتر دفاع کرده اید، این حق شماست اما ای کاش به اثرات ویرانگر این مصاحبه و اثری که بر جامعه می گذارد هم فکر می کردید؛ نمی خواهم این ماجرا دلیلی شود برای دیگر آقایانی که آنها هم بخواهند چندهمسری پیشه کنند، و فردا جامعه و ما گرفتار اثرات آن در میان همسران و فرزندانشان باشیم، شاید بگویید من سیاه نمایی میکنم یا با شما مشکلی دارم؛ نه این روایت را اگر مثل من پای درد مددجویان و آسیب دیدگان در مهرآفرین بنشینید دیگر قضاوت بدی نخواهید کرد...

دانشور افزود: اما به عنوان عضو سابق شورای شهر تهران با جناب دکتر نجفی سخنی دارم؛ آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا کردید! چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عماد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز منافق، چرا خبر "بوسه بر دستان روحانی توسط یک وکیل الدوله "را حذف کردی. خیلی به این خبرگزاری اعتماد داشتم، اعتمادم سلب شد.منافق
هادی
Iran, Islamic Republic of
تو به اینها اعتماد داشتی؟ واقعا؟!
Iran, Islamic Republic of
جالبه اصلاح طلبان برا خودشون که میشه حتی صیغه رو هم با اب و تاب می گن ولی وقتهای دیگه که در قامت فمنیست ظاهر میشن حکم به ارتداد مردانی می دهند که خواهان ازدواج مجددن
هدی
Iran, Islamic Republic of
چه کار به زندگی شخصی مردم داری جهان نیوز؟
ندا
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر بانو دانشور
همیشه مدافع زنان زخمی سرزمینت باش
Iran, Islamic Republic of
فكر كردي اين خانم بزور ازدواج كرده چرا يكطرفه قضاوت ميكنيد ...
ندا
Iran, Islamic Republic of
من کاری به فلانی و بهمانی ندارد عمل ناشایست است هر کاری که انسان می خواهد شروع کند ابتدا کار قبلیش را به اتمام برساند نه اینکه تا از کسی یا چیزی خوشش آمد اولی را رها کند نفس کار غلط است
جواب نداخانم
Iran, Islamic Republic of
ملاک «عمل ناشایست » شرع مقدس وقانون می باشد نه حرف های خاله زنکی.هرکسی، اگرمطابق دین وقانون عمل کرده نباید سرزنش شود هر چند خوشایندما نباشد.البته حق زوجه ی اول هم بدن تنازل باید مراعات شود.
Iran, Islamic Republic of
من موندم چرا به جونهای بی پول وشغل مملکت هیچ کس عاشق که نه عاشوق وقاشوق هم نمیشه پدر عشق بسوزه بیست سال فاصله سنی رو هم میپره. یوسف زلیخا رو دوباره باید ساخت.
Iran, Islamic Republic of
ندا خانم وقتی برا شجریان دست و جیغ و هورا میکشیدن یعنی این مدل مردها را تشویق میکنید پس الکی ژست دلسوزی برای زنان نگیرید! پشت هر تقبیح و تشویق شماها اهداف حزبی است نه انسانی
دانشور
Iran, Islamic Republic of
...
احسنت خانم دانشور. میتراخانم ...چه جوری هم از کارش دفاع میکنه
Iran, Islamic Republic of
مگه خلاف شرع کرده، از کجا میدونید در زندگی اول نجفی چی میگذشته؟ چرا حلال خدا رو حرام میکنید؟ بنده از نظر سیاسی صد در صد مخالف این لیبرال ها هستم، ولی دلیل نمیشه به این واسطه حقوق شرعی افراد رو نادیده بگیریم
Iran, Islamic Republic of
حقوق شرعي زنها چيه؟ اينكه اگه خيانت ديدن و هر آسيبي رو تجربه كردن بسوزن و بسازن؟ اگه حقوق شما مردها بيشتر بود، خدا شما رو از يه جنس بهتر خلق مي كرد نه همجنس زن!
Germany
سلام وعرض ادب
خانم‌محترم اگر حکم ودستور خدا قابل قبوله پس چرا اینچنین آشفته به حکم الهی حمله میکنی
قرآن در هر موردی حکم خداست من خواهش میکنم بجای صدور رای یک دور قرآن را بخوان بعد ببین قضاوت کن کی گفته مرد برتر است یا زن.هرچه که قرآن حکم میکند آن درست است.
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا برخی اصلاح طلب می شناسیم اهل همسر دوم وسومند؟آنوقت دم از حمایت از حقوق بانوان می زنند!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
...
خخخخ.
Iran, Islamic Republic of
عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند .
هادی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز حواسش نیست و کینه داره... شما چرا همراهی میکنی باهاش و در مورد زندگی مردم قضاوت میکنی؟
امان از مال حرام وفا ندارد
Iran, Islamic Republic of
هادی تو چرا سوختی ؟برای اصلاح طلب ها چند زن داشتن عادی است نه یکی نه دوتا بلکه پنج تا .نمونه اش مهاجرانی ووووووووووووووووووووو
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کلا ۳ روز به آغاز بزرگ‌ترین تحریم‌ها مونده باید این اراجیف رو بخونیم ، الان مشکل کشور زن آقای نجفی هستش؟
Iran, Islamic Republic of
چه کینه ای؟ ایشان اظهار پیری و ناتوانی می کنند آنوقت بجای اینکه یک جوان بی همسر را سر و سامان بدهند همسر کوچکتر از فرزندشان اختیار می کنند
...
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله به برکت فضای مجازی، این دوره زمونه هیچ جونی بی همسر نیست!
...
لتسکونوا الیها
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چون نمی خوان حکم خدا رو قبول کنن میگن درسته شرعیه ولی در فرهنگ جامعه ما فلانه و بهمانه
...
Iran, Islamic Republic of
واقعاً جالبه که این اصلاح طلبا از کشف حجاب قبح زدایی می‌کنن، ولی چند همسری براشون خط قرمز به حساب می‌آد! بعدشم نگران شأن مرجعیت هستن!
لطفاً دقيق تر مطالعه كنيد
Iran, Islamic Republic of
خانم دانشور گفته كه:
"[ميترا خانم به] ترویج تعدد زوجات و قبح زدایی از آن پرداخته اند که در فرهنگ حاکم بر جامعه ما «علی رغم عدم اشکال شرعی و قانونی»، چندان پذیرفته نیست... ازدواج دوم ، سوم و ... تا زمانی که همسر اول وفادار ایستاده است را عین بی اخلاقی می‌دانم و دوست ندارم این مصاحبه زمینه ساز ترویج این رفتار در جامعه شود .. ...
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نمی توان حکم کلی در مورد همه مردانی که ازدواج دوم می کنند صادر کرد
و نمی توان گفت که فلان مرد که ازدواج دوم کرده حتما بی وفا به همسر اول بوده و خیانت کار
و یا نمی توان گفت بعضی از مردان از روی بوالهوسی دست به این کار نمی زنند . ...
Iran, Islamic Republic of
البته گاهی ممکنه همسر دوم گرفتن ضروری باشه .ولی نه برای این پیرمرد که مشکلات قلبی و... دارد.ازدواج ایشان مثل ازدواج های جناب مهاجرانی توجیه ناپذیره
Iran, Islamic Republic of
کدام حکم الهی از نظر این جماعت پذیرفته است که حکم شرعی تعدد زوجات برایشان قابل قبول باشه؟!!
ِک زن
با سلام
کسی منکر شرعی و قانونی بودن تعدد جوزات در ایران نیست . چیزی که ناراحت کننده هست بحث اخلاق ، عشق و وفاداری زوجین هست که انگاری در ایران تنها باید از طرف زن اجرا بشود و مرد اجباری بر داشتن این صفات اخلاقی ندارد.
ضمن اینکه مگر هر کار حلالی را باید انجام داد؟
اگر همسر شما همین امروز برود و مهریه خود را از دادگاه طلب کند شما ناراحت نمی شوید ؟ مگر مهریه حق شرعی و قانونی اون نیست؟
اگر همسر شما همین امروز از انجام دادن کار های خانه منصرف شود و از شما طلب خدمتکار کند ، شما ناراحت نمی شودید؟ مگر کار کردن در خانه وظیفه شرعی زن هست؟
اگر همسر شما همین امروز از شیر دادن و نگهداری از نوزاد خود امتناع کند و از شما طلب پرستار کند ، شما ناراحت نمی شوید ؟ مگرئ شیر دادن وظیفه شرعی زن است ؟
اگر همسر شما همین امروز با بخشیدن مهریه از شما طلاق بگیرد،و زندگی را رها کند ، شما ناراحت نمی شوید؟ مگر طلاق امری غیر شرعی و غیر حلال هست؟
قطغا شما در قبال همه اینها ناراحت می شوید چون از همسر خود توقع عشق و محبت و وفاداری و همدلی دارید که البته درست هست و نظام خانواده بر مبنی اخلاق و عشق بنا می شود و نه بر مبنی قانون.
من به عنوان یک زن ایرانی همانطور که خودم را موظف به وفاداری و از خود گذشتگی در برابر همسر و فرزندانم می دانم همین توقع را از مرد زندگی خود دارم . به نظر شما خواسته بزرگی هست؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی از زنها در همین جامعه امروز ما به وظایف اولیشون در شوهرداری عمل نمیکنن و بعد میگن چرا مرد به شخص دیگری جذب میشود؟ اگر خیلی خانم ها وضایف زناشوییشون رو به درستی انجام بدن، مرد دیوانه نیست سراغ زن دیگری با این همه حاشیه و مشکل برود، مگر معدود مردان تنوع طلب که بحثشون جداست و حتی اونها رو هم زن اول اگر زنیت داشته باشه میتونه کنار خودش نگه داره، نه با چماق مهریه و امثالهم
Iran, Islamic Republic of
احسنت تعدد زوجات ايرادي نداره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردهايي كه به تكاليف اوليه شون عمل نمي كنند تكليفشون چيه؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر جناب آقا در سن شصت هفتاد سالگی میل به زن جوان داشته باشد بانوی حدود شصت ساله ایشان چکار می توانند بکنند
س
Romania
سلام ،وقتی یک زن میخاد همسر دوم یا سوم یک مرد بشه چه انتظاری از مرد داریم کسی خانم ها رو مجبور نمیکنه،مگر خودشون دوست داشته باشن ،پس خانم دانشور من و شما تا نخواهیم مر دها نمیتوانن یک قدم بر دارند ،پس بیایید به دختران و پسرانمان عشق ورزی و وفا رو اموزش بدیم
Germany
اخلاق،عشق،وفاداری و یا هر چیز دیگری که خارج از چهار چوب قرآنی باشد نکوهیده شده است.
Iran, Islamic Republic of
البته این را بدانیم که توقع از دیگری در مقابل عملکرد خود نسبت به وی ، باعث سلب اجر الهی می شود

این در همه موارد مطرح است از جمله در خانواده

آنهایی که می گویند نیکی کن تا نیکی کنم ، توجه ندارند که چنین عملی دیگر اجری برایش متصور نیست

زنان با توجه به این که طبق سبک زندگی اسلامی کمتر در معرض دیدند ، امکان اخلاص بیشتری را هم دارند

و تمکین کنندگان در مقابل احکام الهی اعم از زن مرد ، در اخلاصشان صادقند
مریم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
امین
Iran, Islamic Republic of
سلام دورود بر خانم دانشور احسنت
نجعفی این رسوایی کار خداست
Iran, Islamic Republic of
...
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - خانم دانشور قران مجید تعدد زوجات را منع نکرده. شما هم شعار لاییک ندهید و ادعای روشن فکری هم نکنید. ...
یک زن
با سلام
قرآن مجید مهریه را حق زن می داند و کار کردن زن در خانه را وظیفه او نمی داند و شیر دادن و نگهداری از بچه ها را وظیفه زن نمی داندو ایا درست است که جامعه زنان هم مدام زنان را تشویق کند که مهریه خود را از مردان بگیریند و در خانه کار نکنند و از فرزندان خود نگهداری نکنند؟
پس اخلاق و عشق و وفاداری و از خوگذشتگی کجا رفته؟ مگر نه اینکه نظام خانواده بر مینی اخلاق است و نه بر مبنی قانون
دلواپس
United Arab Emirates
باسلام هدف از ازدواج ایجاد آرامش بوده آرامش درگرو عمل به تعهدات است آنجا که در تداخل حقوق شرعی وعرفی بین زن ومرد کشمکش به وجود می اید برای این است که هدف اصلی یعنی آرامش طرفین فراموش شده...
بنده خدا
Germany
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
به نظرم یک سر به دادگاه خانواده بزنید و نگاهی به صف دادخواست های مطلبه مهریه،نفقه و حق نحله بیاندازید!!!!!
سونامی آینده در ایران خشونت علیه مردان است
Iran, Islamic Republic of
اگر مرد نیاز داشته باشد و زن توان برآوری نداشته باشد ، صحیح نیست بگوییم از خود گذشتگی کند ، چرا که مرد موظف به کار است و کار هم معمولا در محیط بیرون و در معرض تحریک مدام غریزی
دغدغه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باشه ماحاضریم تمام حقوق زنان رابدهیم فقط قبح عمل زیبا وپسندیده چندهمسری شکسته شود .
Germany
ز کشف حجاب قبح زدایی می‌کنن، ولی چند همسری براشون خط قرمز به حساب می‌آد! بعدشم نگران شأن مرجعیت هستن!
Iran, Islamic Republic of
...
بهار
باسلام:به امید روزی که،وقار وارزش زن ایرانی از طرف کسانی که دم از حقوق انسان ها وزن می زنند هم قابل احترام باشد...
سعید
پیامبر اکرم صلوات الله علیه مبعوث شدند تا تفکر جاهلی را از ذهن مردم ریشه کن کنند
وقتی قرآن مجید تعدد زوجات را حرام نمیداند، این چه تفکر عجیب و غریبی است که فرهنگ غلط کشور رو بر حکم قرآن مقدم میداند.
دلواپس
United Arab Emirates
هرکس به نفس خود آگاه است...
همشهری
...
کاش می فهمیدیم اسلام یعنی خالق ما بهترین نسخه های زندگی فردی و اجتماعی را برایمان به ارمغان آورده است اگر از آن به سادگی نگذریم و خود را از موهبت آن محروم نکنیم....
Germany
هنوز اصلاحات حرمسراهای شخصی راه ننداخته تا ایده جامعه مدنی را به رخ بکشد
جمشید
سر کار خانم دانشور لطفا به خاطر منافع سیاسی یا بهتر بگویم رای در اینده وارد مباحث تخصصی اسلام نشوید و بر خلاف نظر مراجع شیعه صحبت نکنید .چند همسری در اسلام هیچ قبهی ندارد.کشف حجاب قبح دارد خانم.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
عجب؟؟!!! وزیرهم بوده این اقاااا اونم آموزش وپرورششششش
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
United Arab Emirates
اصلا این مسائل خاله زنکی مهم نیست مهم مسائل ومشکلات شهرتهران است که بعد از شهرداری آقای قالیباف بدست مدیران ناکار آمد افتاد...بله بهتر که استعفا کرد
Iran, Islamic Republic of
غالب مخالفان متعه از مروجان و حامیان بی بندوباری و ازدواج سفید هستند
و ژست حمایت از زنان آنها قلابی است .متعه متضمن حقوق زنان و فرزندان احتمالی در مساله ازدواج موقت است و دادن چارچوب قانونی و اخلاقی به این نوع روابط است در اسلام شرط رعایت عدالت و کسب رضایت همسر اول شرط است و نیز این نوع روابط راهکاری برای مردان مجرد و خاص است و نه مردان خانواده دار! و متعه و ازدواج موقت توجیه گر مساله تعدد زوجات و خیانت مردان به همسرانشان نیست
Germany
نه عزیز جان شماهم غلط واشتباه فرمودید
حکم قرآنی را لطفا تفسیر به رای نفرمائید
اگر شک دارید به قران واحکام مربوطه مراجعه بفرمائید تا بفهمید هیچ محدودیتی وشرطی در آنجا قید نشده تنها رعایت عدالت اون هم نه به رای خانمها بلکه بازهم به رای وفتواهای قرآنی
Iran, Islamic Republic of
البته این رو هم بفرمائید که خود قرآن گفته عدالت را رعایت کنید هرچند که نمی توانید رعایت کنید .
Iran, Islamic Republic of
آن عدالت در گرایش قلبی است
و خدا هم الزام نکرده
چون شدنی نیست
اما در موارد ممکن در احکام آمده و رعایتش لازم و امکان پذیر است
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
افتخار
Australia
احسنت
Iran, Islamic Republic of
هنوز نمی توانند اخلاق خود را اصلاح کنند دم از اصلاح دنیا می زنند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم تهران که چشم امیدشان به شهردار تلاشگر خستگی ناپذیرشان بود تا مشکلات شهرشان را حل کند آن وقت این پیره مرد فرتوت به دنبال عشقولانه بازی بود..عجباااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
...`
حلما
Iran, Islamic Republic of
وای که اگر اقای قالیباف عاشق شده بود وازدواج کرده بود ببینین همین اصلاح طلبا چه ها که نمیکردن.....
حلما
Iran, Islamic Republic of
یه نکته ای اگه ادم شهردار پایتخت باشه با اون همه حجم عظیم کار ومشغله دیگه فرصت عاشق شدن داره جز اینه در این طایفه کار وتلاش وجهاد معنا نداره اخه چه جوری ادم با این همه مشغله فرصت رسیدگی به دوتا زندگی داره اخه.....ملت با یک دهم این مشغله تو زندگی چهار نفره شون موندن......واقعا بیچاره پایتختی که همچین شهردار پرتلاشی داشت.....خخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مبارکشون باشه کار خلافی نکرده نه شرعا"نه قانونا" این همه خانم مجرد هستش خلاصه یک نفر باید بیاد اینها رو بگیره اینقدر حسود نباشیم
کادو ببر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خانم چاره کار تسهیل ازدواج جوانان است نه اینکه هر پیرمرد پولداری بیاید زن دوم و سوم بگیرد.شرطی که خداوند برای ازدواج مجدد گذاشته (عدالت) راکدام مرد می تواند رعایت کند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...97
Iran, Islamic Republic of
...خدایی که مرد رو خلق کرده بهش اذن داده اگر میتونه عدالت رو رعایت کنه و عاشق همسرانش باشه چنتا همسر داشته با‌شه. اینکه یه مردی نامردی کنه ...این حکم خدا رو نقض نمیکنه...!
.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
...
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
دوستان شما از زندگی اول آقای نجفی خبر ندارید. پس چرا قضاوت می کنید؟بعد هم مگه این موضوع چقدر اهمیت داره؟به زندگی خصوصی دیگران چی کار دارید؟
Iran, Islamic Republic of
همش فکرمیکنم ...
....
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
ایشان یکی از بالاترین مقامات دولت روحانی بود. روحانی او را برای وزارت آموزش و پرورش هم معرفی نمود. او شهردار تهران هم شد....
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنظر شما ، چند همسری که خدا و دین جایز دانسته ، بهتر است یا ازدواج های سفید که امروزه متداول شده ؟ چرا هر جیزی که بنفعتان نیست بوق و کرنا می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
...از اسلام فقط تعدد زوجاتش رو میدونن؟!!!!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
ما خانم ها اگر نخواهیم کسی ما مجبور به زن دوم یا ،،،نمیکند ،پس به اسلام خرده نگیرید ،علت رو در خودمان جستجو کنیم ،
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با همسر اولش مصاحبه کنید تا حقیقت مشخص شود ....بعد هم وفاداری کجارفته !! همسر اول قربانی نشده ؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری چرا به نجفی نامه نمی نویسی؟ شب اول قبر خدا به دادت برسه.
Iran, Islamic Republic of
خانم دانشور اگر شما هم ازدواج نمی کردید مثل میلیون ها دختری که از سن ازدواج و باروری آنها گذشته و آینده مبهمی دارند . هیچ وقت بر ضد حکم الهی شمشیر نمی کشیدید.
چه تعداد زن در جامعه ما هستند که سنشان حتی از چهل سال گذشته. لذت داشتن زندگی و فرزند را دارند از دست می دهند.
تنها راه نجات کشور از این وضعیت تاسف بار سر فرو نهادند در مقابل حلال الهی و تعدد زوجات است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حقا
حامد
Iran, Islamic Republic of
بیایید یک لحظه تصور کنیم چنین ماجرایی برای یکی از اصول گرایان پیش می آمد. مثلا حداد عادل. مثلا یکی از وزرای احمدی نژاد. چه سر و صداهایی می کردند. چه جنحال هایی می کردند و چه تیترهایی می زدند.
Iran, Islamic Republic of
مشکل آقای نجفی و ایراد به ایشان این نیست که چرا زن دوم و سوم و ... گرفته است بلکه ایراد این است که اینطوری دیگر در شهرداری نمیتواند به فعالیتهای اصلی خودش به نحو احسن ادامه دهد وبهتر بود از اول نمی امد
Iran, Islamic Republic of
جالبه خانم دانشور از وفاداری صحبت کرده ، وفاداری ایشون به حزبشان در انتخاب شهردار تهران را دیدیم!
Iran, Islamic Republic of
ز نظر دین حتی اگر خاطر همسر اول مکدر شود ازدواج بعدی حتی با موافقت اجباری همسر اول محل اشکال است این بابا از رنگ و لعاب همسر اول استفاده نموده و قطعا" با فداکاری همسر اول به نوایی رسیده نهایت قدرناشناسی است ...
اله کرم
Iran, Islamic Republic of
نظرات رو قرار ندین واقعا مخاطباتون رو از دست میدین
حال خود دانید
Iran, Islamic Republic of
از جماعت مردم فریب اصلاحات هر چه بگوید بر می آید و در شعار وانتقاد از دیگران بسیار جسورند و در عمل ناتوان و علیل.
Iran, Islamic Republic of
جونا الان نمی تونن ازدواج کنن اینا دو تا دوتا زن می گیرن
Iran, Islamic Republic of
وعلي بركت الله ....
sami
Iran, Islamic Republic of
کلا طیف اصلاح طلب هرچی که به نفعشون نباشه درقامت وکیل مدافع صحبت میکنند اون هم باادبیات دوپهلو که هم بگن ماعرف رو درنظر داریم وهم شرع رو
زندگی ایشون به خودشون مربوط وکسانی که قضاوت میکنید اگر قضاوت ها نادانسته باشه که اکثراهم هست پیش درگاه خدا مسئولید پس وقتی ازچیزی اطلاع ندارید به دیگران برچسب نزنید
اما یه قاعده کلی هست تا زن ها به همدیگه خیانت نکنند هیچ مردی نمیتونه پاشو توحریم زندگی زن دیگری بزاره
سجاد
Iran, Islamic Republic of
چرا ازدواج دوم و سوم را ایجور بد کرده اید؟ مگه چند همسری برای مرد گناه است؟ واقعا من متعجب هستم... وقتی خداوند این اجازه را داده چرا خانم ها در مقابل حکم خدا اینگونه ایستاده اند؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همه شما بزرگوارانی که اینقدر با شجاعت از ازدواج موقت و تعدد زوجین دفاع میفرمایید لطفا .....!!!!
مینو
Turkey
هر کس حق دوباره ازدواج دارد و هر انسانی در هر سنی می‌تواند طلاق بگیرد و در هر چهار دیواری دو انسان چه می‌گذرد فقط و فقط خود آنها و خدا میداند اشتباه نکنید این چند همسری نیست چند همسری داشتن زنان مکرر است نه طلاق و ازدواج شرعی چون حق هر انسان زیستن است و خداوند همه انسانها را جفت آفریده هیچ اشکالی ندارد ازدواج مجدد اما احترام به همسر سابق به دلیل مادر فرزندان زوج البته که عین اخلاق است ...
گل افشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا آدم از مسائل زندگی افراد خبر ندارد نباید مسائل خصوصی را به رسانه ها کشیده شود.
Iran, Islamic Republic of
بهترین روش همینه که آقای دکتر نجفی تحصیل کرده آمریکا انجام دادن ...
Sweden
این که پیر بیمار قلبی بود چی شد یه دفعه پلنگ شد؟!!11
Sweden
...
Ukraine
احمدی نژاد خوب این جماعت را شناخته بود.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد درباره خود و اطرافیان خود پاسخگو باشد؛از زن ساکن هتل با پول بیت المال تا زنان دیگر که نامشان در دادگاه مشایی برده شد...
Iran, Islamic Republic of
تعدد زوجات از نظر قرآن و برداشت بعضی از کاربران که فورا" آن را تجویز نموده اند بسیار متفاوت است .
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
این که قلبش مشکل اساسی داشت ! عشق و عاشقی براش خطرناکه ها !!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب هستن دیگه. استاد شجریانشون هم وقتی همسرش پیر شد رفت یه جوانش را گرفت
Iran, Islamic Republic of
به آقایون انتقادی نیست سوال از این خانم هاست که عاشق خود این پیرمردها شدن یا عاشق ثروت و موقعیتشون؟ چرا دیگه مثل قصه ها کسی عاشق پسر و دخترهای فقیر نمیشه؟
Belgium
اصلاح طلب و اصولگرا نداره معلم اخلاق تلویزیون یک اصولگراست .
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
عرفان
اقای نجفی کار غیر شرع انجام نداده ...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ازدواج مجدد یاموقت حق هرکسی است که می خواهداینکارراانجام. دهدشرعاوقانونا هم مشکلی نداره .امیدوارم به همت مردم ومسوولان هرچه زودترقبح عوامانه اینکارشکسته شود .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس شما از خودت شروع کن
...
Iran, Islamic Republic of
ازدواج موقت که ازنظر شرعی حرام است کدامیک ازعزیزان حاضرند بستکان درجه یک ویا اخر درازدواج مرد بیکانه قراربکیرد
غفاری
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دانشور