پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبرآنلاین: شهردار تهران خارج از شورا انتخاب می‌شود

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 607224
یک سایت دولتی تصریح کرد: تمامی لابی‌ها و بررسی‌ها درباره انتخاب شهردار آینده تهران در جایی خارج از ساختمان شورای شهر انجام می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

خبرآن‌لاین نوشت: روزنامه کیهان به نقل از اعضای یکی از سه ضلع احزاب سیاسی درگیر انتخاب شهردار نوشت: «یک چهارم عمر شورای شهر به بطالت سپری شد.» این یعنی شروعی بر فاز جدید حواشی مدیریتی شهری که از قضا این بار دستپخت مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تهران است. مجموعه شواهد موجود نشان می‌دهد تمامی لابی‌ها و بررسی‌ها درباره انتخاب شهردار آینده تهران در جایی خارج از ساختمان شورای شهر تهران انجام می‌شود. این سیاسی‌کاری حتی در ابعاد سیاسی مدیریتی شورای شهر هم مصداق دارد تا جایی‌که مدیران میانی شورای شهر هم اعضای احزاب سیاسی هستند و یکی از مدیران اجرایی و ارشد شورای شهر (جدای از اعضا) با عنوان حزبی خود در رسانه‌ها اظهارنظر می‌کند.

در ماجرای انتخاب شهردار این رفتار سیاسی به سه ضلع اصلی تقسیم می‌شود. نخست تلاش حزب اتحاد ملت، دوم تلاش کارگزارانی‌ها و سوم تلاش اعضای حزب اعتماد ملی. در میان این سه ضلع رقابت اصلی میان اتحاد ملت و کارگزاران است. با این تفاوت که اتحاد ملت رای بالاتری در میان اعضای شورا دارد. اما کارگزاران به واسطه شخصیت اجرایی و تخصص محسن هاشمی در مدیریت شهری، توانسته از پایگاه اجتماعی و محبوبیت محسن هاشمی به عنوان نیروی متخصص شهری بهره ببرد، اما شواهد نشان می‌دهد شورایی‌ها توجهی به تخصص و پایگاه اجتماعی هاشمی در تهران ندارند.

محمدرضا عارف به عنوان چهره تاثیرگذار اصلاح‌طلبان حتی با اینکه طی سال‌های اخیر به واسطه مواضع سیاسی منفعلی که داشته، مورد انتقاد است، باز سعی در مدیریت فضای اصلاح‌طلبان برای اتحاد در مدیریت شهری دارد. عارف سعی دارد خود را جدای این خط‌کشی‌ها معرفی کند اما شواهد نشان می‌دهد او در مورد انتخاب شهردار تهران، راه را برای حزب اتحاد ملت بیشتر صاف می‌کند.

مصداق این ماجرا جلسه دوشنبه‌شب اعضای شورای شهر با عارف در دفتر اوست. جلسه‌ای که طبق اظهارات رسمی، در آنجا مقرر شد تعامل بین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شورای شهر به جهت حفظ انسجام و همبستگی اصلاح‌طلبان تقویت شود و اعضای شورا به میثاق‌نامه پایبند باشند؛ تاکید کرد معنایی جز تصمیم برای شهردار نشدن محسن هاشمی ندارد و گفته می‌شود حتی محسن هاشمی جلسه را ترک کرده است.

با این حال، بر اساس شواهد موجود محمدابراهیم انصاری‌لاری، محمود حجتی و سیدمحمود حسینی گزینه‌های نزدیک به حزب اتحاد ملت هستند و تمام تلاش این روزهای آنها تاکید بر حفظ انسجام شورای شهر یا همان ممانعت برای شهردار شدن محسن هاشمی است.

خبرآن‌لاین محسن هاشمی را دارای اقبال مردمی دانسته و خواستار انتخاب وی به عنوان شهردار شده است.
یادآور می‌شود در میان نامزدهای جایگزین محمدعلی نجفی، برخی عناصر افراطی و دارای سوابق ضدامنیتی نزدیک به حزب منحله مشارکت دیده می‌شود و این پرسش را پیش می‌کشد که آیا شهرداری پایتخت را می‌توان به هر فردی - ولو دارای سوابق منفی - سپرد؟


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *