جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
مرکز امنیت داخلی اسرائیل:

حفظ ثبات عربستان به نفع واشنگتن و تل‌آویو است

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 648379
پژوهشکده امنیت داخلی در دانشگاه تل‌آویو، در گزارشی با اشاره به این‌‌که عربستان سعودی در حال ورود به مرحله‌ای از بی‌ثباتی است، خاطرنشان کرد بی‌ثباتی در روابط واشنگتن و ریاض مستقیما به منافع اسرائیل تاثیر می‌گذارد.
حفظ ثبات عربستان به نفع واشنگتن و تل‌آویو است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پژوهشکده امنیت داخلی در دانشگاه تل‌آویو، روز دوشنبه در گزارشی درباره پیامدهای کشته‌شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول، نوشت: موضوع قتل خاشقجی التهاب مستمر در عربستان سعودی، به دلیل رفتار متهورانه «محمد بن‌سلمان» ولیعهد را افزایش می‌دهد.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی در حال ورود به مرحله‌ای از بی‌ثباتی است و لذا آمادگی برای مواجهه با این وضعیت و نیز مواجهه با بی‌ثباتی احتمالی در روابط واشنگتن و ریاض امری ضروری است؛ چرا که انتظار می‌رود بی‌ثباتی در روابط طرفین مستقیما به منافع اسرائیل و توانایی عربستان در معرفی اسرائیل به‌عنوان شریکی برای پیشبرد منافع مشترک، تاثیر بگذارد.

این گزارش در ادامه افزود، واشنگتن و تل‌آویو در حفظ ثبات عربستان سعودی دارای منافعی هستند، «بسیاری در غرب و اسرائیل، به خاطر منافع مختلف خودشان و به‌رغم هشدارهای طولانی‌مدت، تاج قدرت را بر سر بن‌سلمان گذاشتند».

پژوهشکده امنیت داخلی در دانشگاه تل‌آویو با اشاره به برکناری احتمالی محمد بن‌سلمان از ولایتعهدی و انتخاب «احمد بن‌عبدالعزیز» به عنوان ولیعهد، نوشت: «نه تنها این‌بار تاج( ولایتعهدی) به نوه بنیانگذار این پادشاهی منتقل خواهد شد بلکه ولیعهد( بن‌سلمان) مخالفان بسیاری را گرد هم آورده و موقعیت او هنوز پایدار است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *