دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
انگلیس:

نیاز به شفاف‌سازی فوری در مسئله خاشقچی وجود دارد

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 648213
سخنگوی دولت انگلیس تاکید کرد، نیاز به شفاف‌سازی فوری در مسئله خاشقچی وجود دارد.
نیاز به شفاف‌سازی فوری در مسئله خاشقچی وجود دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) گفت باید مسائل مربوط به مرگ «جال خاشقچی» خبرنگار عربستانی مخالف حکومت سعودی، فورا شفاف‌سازی شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بعد از آنکه عربستان سعودی گفت جزییات قتل خاشقچی در کنسولگری ریاض در ترکیه را نمی‌داند، سخنگوی دولت انگلیس گفت نیاز فوری برای شفاف‌سازی درباره آنچه اتفاق افتاده و به غیر از فرضیات اراه شده عربستان سعودی، وجود دارد. 

بعد از اذعان عربستان سعودی به قتل خاشقچی در ساختمان کنسولگری، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس از تمام احزاب سیاسی این کشور در نامه‌ای به دولت خواستار قطع روابط لندن با ریاض شدند. 

روز گذشته نیز انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را محکوم کرده و از عربستان سعودی توضیحات بیشتر درباره علت کشته شدن را خواستار شدند.

روز یکشنبه «دومینیک راب» وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دولت انگلیس گفت تفسیری که عربستان سعودی از مرگ «جمال خاشقچی»، خبرنگار عربستانی مخالف ریاض ارائه کرده، نامعقول است.

جمال خاشقچی ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پست» روز دهم مهر برای دریافت مدارک جدایی از همسر اولش وارد کنسولگری ریاض در ترکیه شد اما سپس وی ناپدید شد و سرانجام جمعه 27 مهر عربستان سعودی به کشته شدن وی در ساختمان کنسولگری، اذعان کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *