جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرزندان خاشقجی:

عاملان جنایت پدرمان باید محاکمه شوند

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 681161
خانواده جمال خاشقجی هرگونه معامله با مقامات سعودی در پرونده قتل پدرشان را رد و بر محاکمه تمامی عاملان این جنایت تاکید کردند.
عاملان جنایت پدرمان باید محاکمه شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فرزندان جمال خاشقجی با اعلام اینکه آنها با مقامات عربستان سخنی درباره حل و فصل پرونده قتل پدرشان نداشته‌اند، تاکید کردند، همه کسانی که در این جنایت دست داشتند باید محاکمه شوند.

صلاح خاشقجی، فرزند بزرگ جمال خاشقچی، روزنامه نویس مقتول سعودی در صفحه توئیتر خود با عنوان"پسران و دختران" نوشت، هیچ توافقی در مورد خون‌بهای پدرش با دولت عربستان سعودی صورت نگرفته است. وی افزود، اعتراف به جنایت از سوی حاکمان سعودی از مبالغ پیشنهادی به خانواده وی با ارزش‌تر است.

صلاح خاشقجی در ادامه پیام خود سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد وی را "حامی همه سعودی‌ها" خوانده است.

روزنامه واشنگتن پست اول آوریل در گزارشی گفته بود که فرزندان خاشقچی به عنوان "خون‌بها" در ازای قتل پدرشان خانه‌هایی به ارزش میلیاردها دلار و مقرری ماهیانه دریافت خواهند کرد.به هر یک از چهار فرزند خاشقجی خانه‌ای در شهر ساحلی جده داده می‌شود که ارزش هر یک از آنها به چهار میلیون دلار می‌رسد. افزون بر این، دو پسر و دو دختر روزنامه‌نگار کشته‌شده ماهانه دست‌کم 10 هزار دلار دریافت می‌کنند.

واشنگتن پست این خبر را به نقل از مقامات سعودی که خواسته‌اند هویت آنها محرمانه بماند، گزارش کرده است. این منابع به واشنگتن پست گفته‌اند که مبالغ فوق به تایید محمد بن سلمان رسیده است. طبق گزارش‌ها، ریاض قصد دارد خانواده خاشقجی را راضی کند تا از اظهارنظر در رسانه‌های عمومی خودداری کنند.

فرزندان خاشقجی در بیانیه خود تاکید کردند: محاکمه همچنان پا برجاست و ما تاکید داریم که نه در گذشته و نه در حال هیچ سخنی درباره حل و فصل ادعایی نداشته‌ایم و به عنوان فرزندان خاشقجی و خانواده وی بر این مساله تاکید داریم که همه کسانی که در این جنایت شریک بودند باید محاکمه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *