پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
عضو کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا:

خاشقجی در کنسولگری برای حفظ جانش جنگیده

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 647927
یک مقام عالی‌رتبه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، توضیحات عربستان درباره مرگ روزنامه‌نگار مخالف سعودی "معتبر" نیست.
خاشقجی در کنسولگری برای حفظ جانش جنگیده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، واکنش آدام شیف، از اعضای ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار بیانیه عربستان است که مدعی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی‌الاصل که برای واشنگتن پست می‌نوشت، بر اثر درگیری با افرادی داخل کنسولگری ریاض در استانبول کشته شده است.

این قانونگذار دموکرات در پیامی توئیتری نوشت، اگر خاشقجی درگیر یک مجادله فیزیکی شده است، آن جنگ برای ادامه زندگی‌اش بوده است. او همچنین از کنگره خواست تا در صورت عدم اقدام دولت ترامپ، خود وارد عمل شود.

آدام شیف همچنین نوشت: این ادعا که خاشقجی حین زد و خورد با ۱۵ مرد اعزامی از عربستان سعودی کشته شده است، اصلا معتبر نیست. اگر خاشقجی با آنها که تلاش می‌کردند تا او را اسیر کرده یا بکشند، می‌جنگیده است، این نبرد برای بقای حیاتش بوده است. پادشاهی مسوول است و اگر دولت کاری نکند، کنگره باید ورود کند.

این اظهارات آدام شیف به سخنان قانونگذاران دیگری شامل سناتور لیندسی گراهام شباهت داشت که بیانیه عربستان را فاقد اعتبار دانسته بود. دولت عربستان جمعه برای اولین بار مرگ خاشقجی را تایید کرد و از بازداشت ۱۸ تبعه سعودی و بازجویی از آنان درباره این پرونده خبر داد.

مقام‌های ترکیه‌ای تاکید دارند که خاشقجی به دست عوامل سعودی درون کنسولگری کشته و قطعه قطعه شده است. تا پیش از روز جمعه، عربستان هرگونه اطلاع از سرنوشت خاشقجی را تکذیب می‌کرد.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *