شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

روایت اکبر اعلمی از «مافیای پیرامون خاتمی»

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 646942
غیر از کنایه‌های بی‌پایه اعلمی به اصولگرایان اما آنچه که او درباره ستاد جریان سیاسی خاص گفته حقایقی است که حالا باید آنها را از زبان اصلاح‌طلبی مثل اعلمی شنید.
روایت اکبر اعلمی از «مافیای پیرامون خاتمی»
به گزارش جهان نيوز، «اکبر اعلمی»، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم که مدت‌ها در سکوت به سر می‌برد، به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا دست به انتقادات تندی از ستاد جریان اصلاحات زده است.

او در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به چرخش‌های گفتمانی اصلاح‌طلبان در مسائل اقتصادی می‌گوید:
«این روند از عوارض قبیله‌گرایی و شخصیت‌محوری در اردوگاه موسوم به اصلاحات به‌جای مطالبه‌محوری این جریان و نبود برنامه و شاخص‌ها و مبانی فکری روشن و مشخص در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در میان آنهاست. به عبارت دیگر، گروهی خاص که متاسفانه رسانه‌ها را به‌صورت مافیایی و انحصاری در اختیار خود گرفته‌اند، افکار قبیله‌گرایانه و محفلی خود را بنام اصلاحات و اصلاح‌طلبی به مخاطبان خود القاء می‌کنند و پس از آنکه به قدرت رسیدند، توجیه کننده عملکرد کسانی که به برکت وجود آنها صاحب ثروت و قدرت شده‌اند، می‌شوند.»

اعلمی می‌افزاید: «لذا مادامی که اصلاح‌طلبی مانند اصولگرایی معطوف به ارادت و سرسپردگی نسبت به برخی اشخاص و وجود رابطه مرید و مرادی بین اصلاح‌طلبان مرسوم و اشخاصی است که به عنوان رهبران اصلاحات به خورد مردم داده شده‌اند، این عارضه همچنان باقی خواهد ماند و با تغییر دولت‌ها هم شاهد این تذبذب و تناقض‌ها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود. به همین سبب، ملاحظه می‌شود که رویکرد چپ‌های دوره دولت موسوی نسبت به اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و حتی مسائل اعتقادی با رویکرد همان افراد در دولت خاتمی و دولت روحانی که امروز اصلاح‌طلب نامیده می‌شوند، ۱۸۰ درجه تغییر کرده و شما به درستی از آن به عنوان تناقض در حرف و عمل یاد می‌کنید. در واقع، بسیاری از آنها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و حتی اعتقادی خودشان هم نمی‌دانند که چه می‌خواهند و مقصد و مقصود واقعی و نهایی‌شان چیست؛ لاجرم مواضع و تمنیات‌شان به اعتبار دوری و نزدیکی به "قدرت" دچار تغییر و دگرگونی می‌شود.»

او همچنین تصریح می‌کند: من در یکی از نطق‌هایم در مجلس این طیف از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را "کبوتران حرم قدرت" می‌دانم که اهتمام آنها به حفظ منافع قبیله و محفلی خودشان می‌باشد و بس.

اعلمی در بخش دیگری از این مصاحبه نیز در اشاره به صحبت‌های چندی قبل رئیس‌جمهور روحانی و تصریح او بر اینکه بحرانی در کشور نداریم نیز گفته است:
«من آقای حسن روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم و خوشبختانه خود او هم چنین ادعایی ندارد. ثانیا، سیاست به مفهوم رایج آن عرصه راست و ناراست مصلحتی است و صداقت و اخلاق در آن چندان جایگاهی ندارد. لذا گاهی مصلحت فرد و یا جامعه ایجاب می‌کند واقعیت‌ها را برخلاف آنچه که هست وانمود کنند اما اگر دروغ گفتن توسط یک رییس جمهور به یک اصل مبدل شد آنگاه یک فاجعه است که شوربختانه در دوره احمدی‌نژاد شاهد وقوع چنین فجایعی بوده‌ایم.»

*غیر از کنایه‌های بی‌پایه اعلمی به اصولگرایان اما آنچه که او درباره ستاد جریان سیاسی خاص گفته حقایقی است که حالا باید آنها را از زبان اصلاح‌طلبی مثل اعلمی شنید.

و شاید علت در کنار ماندن اعلمی از قال و مقال‌های اصلاح‌طلبان و بایکوت او در توجهات رسانه‌ای که به خرج می‌دهند؛ همین صحبت‌ها باشد.

درباره صحبت‌های اعلمی مبنی بر اینکه تأکید روحانی بر نبودن بحران در کشور یک کار دروغ‌محور بوده است نیز باید اشاره کرد که حرف اعلمی صحیح نیست و رئیس‌جمهور روحانی و کسانی از دولت اگرچه خود زمانی در زمره بحران‌نمایان بودند و اصرار داشتند که کشور در «شرایط ته درّه» قرار دارد اما به هر طریقی امروز حرف درستی را مطرح می‌کنند و گزاره مورد اشاره مبنی بر اینکه شرایط کشور بحرانی نیست حرف درستی است.

بله! کشور بر اثر اجرای برنامه‌های اصلاح‌طلبان طی 6 سال گذشته دچار مشکلاتی شده است اما این مشکلات اولا به معنی بحران نیستند و ثانیا عمل به نسخه‌های مدیریت جهادی و اصولگرایانه می‌تواند به تمام این مشکلات خاتمه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *