سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

مسکو: مذاکرات با کره شمالی سازنده و مثبت بود

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 645331
نماینده وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات امروز (دوشنبه) میان روسیه و کره‌شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره سازنده بود.
مسکو: مذاکرات با کره شمالی سازنده و مثبت بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: این نشست بسیار مثبت، سازنده و سودمند بود. دو طرف درباره وضعیت شبه جزیره کره و خلع سلاح هسته‌ای با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ایگور مورگولاف و چو سون هوئی، معاونان وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی حضور داشتند.وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: دو طرف بر تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها درباره امنیت منطقه‌ای توافق کردند.

چند روز پس از سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ، نمایندگان چین، روسیه و کره شمالی فردا (9 اکتبر) در مسکو گرد هم می‌آیند.

روسیه در حالی میزبان نشست سه جانبه خواهد بود که چندی پیش آمریکا، مسکو را به زیر سوال بردن کمپین فشار حداکثری علیه کره شمالی متهم کرده بود. روسیه و چین پیشنهاد داده بودند که تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *