جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مسکو:تحریم‌بیشتر علیه‌کره‌شمالی کارساز نیست

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 574303
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو معتقد است آمریکا به دلیل اینکه از حل بحران هسته‌ای کره شمالی ناامید شده، به تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ روی آورده است اما این تحریم‌ها کارساز نیست و اوضاع را پیچیده‌تر می‌سازد.
مسکو:تحریم‌بیشتر علیه‌کره‌شمالی کارساز نیست
به گزارش جهان نيوز ، «میخائیل اولیانوف» مدیر دپارتمان کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو معتقد است که آمریکا به دلیل اینکه هیچ راهبرد مشخصی برای حل بحران شبه‌جزیره کره ندارد، از روی ناامیدی سعی می‌کند تا تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، این دیپلمات روس افزود: «به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها سعی دارند تا بیشتر از روی ناامیدی تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را افزایش دهند. اما باید تأکید کرد که تنها راه خروج از بحران در این منطقه، از طریق تلاش‌های دیپلماتیک است و همچنین یکی از مواردی که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد این است که جامعه بین‌المللی چه تضمین‌های امنیتی می‌تواند به پیونگ‌یانگ به عنوان جایگزینی برای تسلیحات هسته‌ای این کشور در شرایط فعلی ارائه دهد».

وی ادامه داد: «این مسئله‌ای است که باید به آن فکر کرد. طرح‌های ما در خصوص چگونگی پیشبرد این مسئله در نقشه راهی که توسط دولت روسیه و چین طراحی شده است، آمده که بسیار اهمیت دارد».

این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد که روسیه عدم پایبندی پیونگ یانگ به قطعنامه‌های شورای امنیت را محکوم می‌کند و معتقد است که «آزمایش‌های جدید موشکی و هسته‌ای تحریک‌کننده بوده و اوضاع را پیچیده می‌کند».

اولیانوف در پایان خاطرنشان ساخت: «با این حال راهکار خروج از این اوضاع نیز تحریم‌های بیشتر نیست. تحریم‌ها در حال حاضر نیز هیچ اثری ندارد و من معتقدم که این مسئله کاملا واضع است».


منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *