جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

مردم جهان به پوتین بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 643968
نظرسنجی در ۲۵ کشور نشان داده، مردم جهان به رئیس جمهوری روسیه در مقایسه با "دونالد ترامپ" اعتماد بیشتری دارند و کاهش جدی اعتماد جهانی نسبت به سیاست دولت آمریکا در عرصه بین‌الملل، حتی در میان متحدینش کاملا مشهود است.
مردم جهان به پوتین بیشتر از ترامپ اعتماد دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه اینترنتی «آر.ب.کا» روسیه امروز نوشت: مردم جهان به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بیشتر از "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا اعتماد دارند. این مسئله در تحقیقات صورت گرفته به روی نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو ریسرچ ستر» واشنگتن مشخص شده است.

این نظرسنجی درمیان بیش از 26 هزار نفر از مردم ساکن 25 کشور جهان در 5 قاره کره زمین صورت گرفته است. این نظرسنجی از تاریخ 20 ماه می الی 12 آگوست سال 2018(از اواسط بهار تا پایان تابستان امسال) انجام شده است.

بر اساس این تحقیقات، 30 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به رئیس جمهوری روسیه اعتماد داشته و وی را سیاستمداری می‌شناسند که در عرصه جهانی درست عمل می‌کند. کمی بیشتر از این میزان، یعنی 34 درصد مردم جهان به "شی جین پینگ" رهبر چین اعتماد دارند. این در حالیست که تنها 27 درصد از سوال شوندگان معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا سیاست درستی را در روابط بین المللی اجرا می‌کند. بالاترین میزان اعتماد به "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، با 52 درصد، اختصاص یافته است.

نگرانی مردم جهان از عملکرد و سیاست‌های آمریکا در عرصه بین المللی

جامعه شناسان بر این عقیده هستند که جامعه بین الملل نگرانی جدی درباره نقش آمریکا در عرصه بین المللی پیدا کرده است. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که ایالات متحده به هیچ وجه منافع سایر کشورها را در مناسبات مهم سیاست جهانی در نظر نمی‌گیرد. بسیاری معتقدند که آمریکا نسبت به گذشته تلاش کمتری برای حل و فصل مشکلات جهانی از خود نشان می‌دهد.

این مرکز تحقیقاتی یادآور شده که میزان محبوبیت چین و "شی جین پینگ" رهبر آن در جهان نیز افزایش قابل توجهی داشته است. میزان محبوبیت چین حتی در میان مردم کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از آمریکاست. البته آنها در انتخاب بین آمریکا و چین بعنوان قدرت برتر جهانی، همچنان در آمریکا را ترجیح داده‌اند.

کاهش جدی محبوبیت ترامپ در روسیه و در کل جهان

لازم به یادآوری است، تعداد شهروندان روسی که معتقدند رئیس جمهوری آمریکا در عرصه بین المللی درست عمل می‌کند نسبت به سال گذشته از 53 درصد به 19 درصد سقوط کرده است. زمانی که ترامپ تازه به سمت ریاست جمهوری آمریکا رسیده بود، 41 درصد از مردم روسیه دیدگاه مثبتی نسبت به وی داشتند، در حالی که این رقم در اواخر دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" به 15 درصد رسیده بود. در حال حاضر این شاخص تا 26 درصد کاهش یافته است.

تحقیقات این مرکز نشان داده که کاهش میزان اعتماد به آمریکا در میان مردم کشورهای متحد واشنگتن نیز کاملا مشهود است. تنها 30 درصد از مردم آلمان و 38 درصد از مردم فرانسه دیدگاه مثبتی نسبت به آمریکا دارند. در کانادا و مکزیک (دو کشور همسایه شمالی و جنوبی ایالات متحده) این رقم به 30 و 32 درصد رسیده است. در حالی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و جورج بوش پسر، این شاخص در هر دو کشور همواره بالای 50 درصد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *