چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
کره شمالی:

ژاپن برای تشکیل دوباره ارتشش تلاش می‌کند

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 643521
کره شمالی از ژاپن به دلیل تلاش برای ایجاد تنش در شبه جزیره کره انتقاد و این کشور را متهم به تلاش برای ایجاد ارتش خود کرد.
ژاپن برای تشکیل دوباره ارتشش تلاش می‌کند

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه رودونگ سینمون متعلق به حزب حاکم کارگران کره شمالی در مطلبی نوشت: اخیرا واحد دریایی نیروی دفاع شخصی ژاپن اقدام به آزمایش یک موشک رهگیر SM-۳ از روی یک ناوشکن آگیس در آب‌های منطقه هاوایی آمریکا کرد.

این نخستین بار است که واحد دریایی نیروی دفاع شخصی ژاپن اقدام به آزمایش یک موشک رهگیر می‌کند. همچنین این روزنامه ژاپن را متهم به تلاش برای ایجاد یک ارتش با توانایی وارد شدن به جنگ علیه کشورهای دیگر کرد.در ادامه این مطلب تصریح شد "حکومت مرتجع" فعلی ژاپن به دنبال به دست گرفتن کنترل آسیا اقیانوسیه از طریق تبدیل کردن ژاپن به کشوری با توانایی دست زدن به جنگ است.

این انتقادات در حالی مطرح شده که ژاپن بر اساس قانون اساسی خود از هر گونه ایجاد و یا حفظ یک ارتش یا اعلان جنگ علیه کشورهای دیگر منع شده است.کره شمالی مدعی شد ژاپن به دنبال ایجاد اختلال در تلاش‌های مشترک کره شمالی و جنوبی در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره است.

روزنامه مذکور نوشت: "هر زمان که یک رخداد حماسه‌ای در شبه جزیره کره اتفاق می‌افتد مرتجعین ژاپنی بدطینت صحبت‌های مهملی را مطرح می‌کنند تا اهمیت آن را کم جلوه دهند که این نشان از ناخرسندی آنها دارد."

این مطلب در حالی منتشر شده که اخیرا شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشستی که با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت اظهار تمایل کرد.

روزنامه مذکور تصریح ساخت صرف نظر از اینکه ژاپن با استیصال این اقدامات را انجام می‌دهد اما این کشور هرگز نمی‌تواند خللی در مطالبات همه کره‌ای‌ها و جامعه بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه به وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *