پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پناهیان:لزوم تشکیلاتی عمل کردن نیروهای انقلاب

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 607795
تا زمانی که ما نتوانیم یک نیروی انقلابی و جهادگر را در رأس کار بیاوریم، جامعه اسلامی شکل نمی گیرد و ما توان ایجاد نهادهای انقلابی و اسلامی را نداریم.وی گفت: نگاه رهبر انقلاب این است که بار این انقلاب به دوش نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است، جناح مومن انقلابی امروز درحال جبران اقداماتی است که دولتمردان و مدیران در آن حوزه کوتاهی کرده اند.
پناهیان:لزوم تشکیلاتی عمل کردن نیروهای انقلاب
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته، گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان قزوین با عنوان «اصحاب حق» در سالن اجتماعات دانشگاه تربيت معلم قزوین برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام پناهیان، دکتر عبدالملکی و عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیای قزوین به ایراد سخنرانی پرداختند.
 

 
حمایت از کالای ایرانی یعنی برداشتن تحریم‌های داخلی
دکتر عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه تحریم داخلی ۴ برابر تحریم خارجی قدرت دارد، گفت: برندگرایی، غفلت و تبلیغات باعث بیکار شدن یک و نیم میلیون نفر در داخل و ضرر ۱۰۰ هزار میلیاردی در کشور شده است.

حجت‌الله عبدالملکی از دانشمندان حوزه اقتصاد در این همایش اظهار کرد: اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی بر ۳ محور رفاه عمومی، استقلال اقتصادی یعنی تعامل با جهان از موضع قدرت و پیشرفت اقتصادی که نماد بیرونی آن است، استوار است.وی افزود: امروز مفهوم اقتصاد مقاومتی در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کشور ما برای عملیاتی کردن آن با مشکلات و موانعی روبرو هستیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه باید مسئولان خود در استفاده از کالای ایرانی پیش قدم شوند، گفت: مسئولان با استفاده از کالای بیگانه و ارجح قرار دادن آن در مقابل کالای ایرانی در حقیقت زمینه تحریم داخلی را ایجاد می‌کنند.وی عنوان کرد: تحریم‌های اقتصادی در ایران باعث می‌شود تا بنیان‌های اقتصادی کشور رشد کند به شرط آنکه به‌درستی با آن به مقابله پرداخت.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با تحریم به مقابله با قدرت اقتصادی انقلاب اسلامی بروند، گفت: اعتقاد کارشناسان غربی بر این است که اقتصاد ایران به واسطه ظرفیتی که دارد اقتصاد قدرتمندی است که نمی‌توان با تحریم آن‌را فلج کرد.این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر این اقتصاد دچار بیماری و ویروس شده است و دشمنان می‌خواهند با از بین رفتن اقتصاد داخل ایران زمینه نابودی انقلاب اسلامی را ایجاد کنند.عبدالملکی ادامه داد: در حال حاضر انقلاب اسلامی با هیچ تحریم و تهدید اقتصادی نابود نخواهد شد اما تحریم‌ها باعث اذیت مردم خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ما با دو نوع تحریم داخلی و خارجی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر به تحریم داخل پرداخته نمی‌شود درحالی‌که تحریم داخلی ۴ برابر تحریم خارجی قدرت دارد.این دانشمند حوزه اقتصاد کشور تصریح کرد: تحریمی که در داخل کشور علیه کالای ایرانی وجود دارد موجب کاهش اقبال مردم برای حمایت از کالای داخل و ایرانی می‌شود.وی افزود: حمایت از کالای ایرانی یعنی برداشتن تحریم‌های داخلی که گاه تحریم تولیدکننده است و گاه تحریم مصرف‌کننده و گاهی هم تحریم دولت و مدیران علیه کالای ایرانی.

عبدالملکی با بیان اینکه برندگرایی یکی از علل اصلی دور شدن از کالای ایرانی است، عنوان کرد: گروه دیگری تحت تأثیر تبلیغات قرار دارند و به واسطه آن کاری می‌کنند که افراد بدون فکر به سمت کالای خارجی بروندوی تصریح کرد: گروه دیگری از روی غفلت به سمت کالای خارجی می‌روند و نادانسته از آن استفاده می‌کنند.

برندگرایی، غفلت و تبلیغات باعث بیکار شدن یک و نیم میلیون نفر در کشور
این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: باید تمرین کنیم که در هنگام خرید بر ایرانی بودن آن تأکید کنیم تا به مرور در اذهان جامعه موضوع حمایت از کالای ایرانی نهادینه شود.وی اعلام کرد: برندگرایی، غفلت و تبلیغات باعث بیکار شدن سالانه یک و نیم میلیون نفر در داخل و ضرر ۱۰۰ هزار میلیاردی در کشور شده است.عبدالملکی با بیان اینکه باید در حد وسع حمایت و خرید از کالای ایرانی را در جامعه گسترش داد، خاطرنشان کرد: امروز برخی با کلیدواژه «نمی‌توانیم» می‌خواهند از رشد اقتصادی کشور جلوگیری کنند.این دانشمند حوزه اقتصاد کشور در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقب موضوع مهم نفوذ در بین تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور باشیم تا از این راه دیوار بتنی در مقابل اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی قرار نگیرد.
 

 
حجت‌الاسلام پناهیان:لزوم تشکیلاتی عمل کردن نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب/ ریشه ولایت گریزی عافیت‌طلبی است
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: هیئت انقلابی و جبهه نیروهای انقلابی باید با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی در این مسیر پویا بوده و بدانند مهم‌ترین مصداق عافیت‌طلبی در بین نیروهای انقلابی تشکیلاتی نبودن آن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در این مراسم بابیان اینکه باید به سؤالات مختلفی ازجمله علت ولایت گریزی، اینکه چرا برخی از مذهبیون انقلابی نیستند و یا با ابزار مذهب به مقابله با انقلاب می‌روند پاسخ دهیم اظهار کرد: پاسخی که می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد در جواب تمامی سؤالات داد درک مفهوم راحت‌طلبی و آفات آن است.

وی افزود: کسی که راحت‌طلبی را برگزیند به‌مرور به سمت غیرانقلابی بودن سوق پیدا خواهد کرد؛ لذا مهم‌ترین ویژگی افراد غیرانقلابی راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی است.حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: کسانی که به سمت راحت‌طلبی می‌روند مهم‌ترین درس عاشورا را مذاکره می‌دانند؛ لذا برای مقابله با آفات راحت‌طلبی چون شهوت‌رانی و ابتذال باید به سمت مقابله با آن پیش رفت.

این محقق برجسته کشور اعلام کرد: بهترین زمان برای مقابله با راحت‌طلبی در دوران تربیتی هفت تا چهارده سال است؛ ازاین‌رو کسانی که می‌خواهند فرزندانشان سخت‌کوش و قوی شوند باید این سن حساس را از دست ندهند.اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تفاوت انتظار تحول‌آفرین با انتظار راحت طلبانه در همین نکته است چراکه منتظران واقعی سخت‌کوش هستند و خود را برای ظهور امام زمان مهیا و آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان ترویج خط مقاومت و شهدا را قیام علیه عافیت‌طلبی برشمرد و گفت: راه شهادت نقطه مقابل فرهنگ راحت‌طلبی است؛‌ ازاین‌رو رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل قرار گرفتند، خود را به‌سختی انداختند تا در مسیر انقلابی گری پخته و آماده شوند.این محقق با تأکید بر اینکه ریشه ولایت گریزی عافیت‌طلبی است بیان کرد: هیئت انقلابی و جبهه نیروهای انقلابی باید با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی در این مسیر پویا بوده و بدانند مهم‌ترین مصداق عافیت‌طلبی در بین نیروهای انقلابی تشکیلاتی نبودن آن است.

وی اضافه کرد: باید در مسیر انقلاب خود را به‌زحمت انداخت و با تغییر در سبک زندگی خود یک انقلابی ریسک‌پذیر بود.این کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: تشکیلاتی عمل کردن موجب خواهد شد آحاد مردم در کنار هم به فعالیت بپردازند و جلوی فساد را بگیرند؛ در چنین جامعه‌ای انقلابی‌ها خود سدی در مقابل فساد هستند نه اینکه از دیگران بخواهند که جلوی فساد را بگیرند.

پناهيان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس اردویی پرزحمت از جانب خداوند برای ما بود تا درنتیجه آن انقلابیون پخته شوند گفت: در این دوران ملت راحت‌طلبی را کنار گذاشت اما برخی با نامردی تمام جلوی ترویج چنین تفکری را گرفتند؛ البته در حال حاضر جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب اسلامی پای‌کار آمده تا با کنار گذاشتن عافیت‌طلبی و پذیرش سختی‌های معقولی چون تشکیلاتی عمل کردن وارد صحنه عمل برای پیشبرد انقلاب اسلامی شود.
 

 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در قزوین:جناح مومن انقلابی امروز درحال جبران کم کاری مسئولان کشور است
مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا در قزوین گفت: بار این انقلاب به دوش نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است، جناح مومن انقلابی امروز درحال جبران اقداماتی است که دولتمردان و مدیران در آن حوزه کوتاهی کرده اند.

سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا در گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم اظهار کرد: شهدای زیادی از ابتدای انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس و هم اکنون در دفاع از حرم برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند و امروز همه برای نبرد با اسرائیل آماده می شویم و همه باید دعا کنیم ما را فدایی مسلم حضرت صاحب الزمان(عج) قرار دهند.وی افزود: به واسطه مجاهدت‌های نیروهای انقلابی ما، رهبر معظم انقلاب فردای این انقلاب را بسیار روشن و باشکوه پیش بینی می‌کنند و ما باید خود را برای سربازی حضرت مهدی(عج) فراهم کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: چرا امروز حال خوش معنوی نداریم و دچار یأس و ناامیدی شده ایم؟ باید رصد کنیم علت این موضوع چیست؟ آیا غصه اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، وجود فساد در جامعه، اختلاس، بیکاری است؟ به نظرم دلیل رخوت جوانان ما امروز هیچ کدام از این موارد نیست.وی ادامه داد: مهمترین مسئله برای نیروی جبهه انقلاب عدم شناخت جایگاه و ماموریت خودشان است، انقلاب اسلامی دارای یک نقشه جامع است اما ما هنوز نمی دانیم که در کجای این نقشه قرار گرفته ایم.

عبودتیان اذعان کرد: قرار بود طبق نقشه جامع انقلاب اسلامی، دولت اسلامی تشکیل دهیم که دارای نهادهای اسلامی باشد و سپس به سمت تشکیل جامعه اسلامی پیش برویم.وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند مدیران کشور باید دارای ویژگی‌هایی همچون عدالت، سلامت اعتقادی و اخلاقی، سلامت اقتصادی، شجاع و خردگرا، با نظام سلطه مقابله داشته باشند و این مسئولان نباید میل به اشرافیگری و فساد داشته باشند، امروز شاهد نفوذ در فضاهای مختلف دولتی و غیردولتی هستیم.

مدیرعامل بنیاد خاتم الاصیا بیان کرد: تا زمانی که ما نتوانیم یک نیروی انقلابی و جهادگر را در رأس کار بیاوریم، جامعه اسلامی شکل نمی گیرد و ما توان ایجاد نهادهای انقلابی و اسلامی را نداریم.وی گفت: نگاه رهبر انقلاب این است که بار این انقلاب به دوش نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است، جناح مومن انقلابی امروز درحال جبران اقداماتی است که دولتمردان و مدیران در آن حوزه کوتاهی کرده اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز غربی‌ها با معرفی شخصیت‌های مدنظر خود و تزریق فرهنگ غربی تفکر خردسال و نوجوان و جوان ما را به انحراف می‌کشانند و متاسفانه با غفلت و کم کاری و فساد اداری موجود در کشور این تفکرات غربی درحال اجرا در جامعه اسلامی ماست.وی عنوان کرد: امروز با بودجه ارشاد و آموزش و پرورش و نهادهای دولتی فرهنگی این انقلاب پابرجا نمانده است؛ بلکه با زحمات جبهه مومن انقلابی و اقدامات فرهنگی تاثیرگذار و آتش به اختیاران این انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

عبودتیان گفت: شهدا نسبت مستحکمی با ولایت فقیه داشتند و همین موضوع رمز موفقیت و سربلندی آنهاست، اگر مراقب تفکرات خود نباشیم مسیرمان از ولایت که تاکید اصلی شهدا بود منحرف خواهد شد.

منبع: رجا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *